Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #1 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har vært til gynekologisk undersøkelse og har fått beskjed om at jeg har celleforandring. Jeg har blitt henvist videre til lege. Men er det noen her som kan fortelle meg litt om dette, har erfaringer? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #2 Del Skrevet 31. mai 2002 Hei. Jeg har opplevd det samme som deg. Det som skjedde var at jeg fikk beskjed om å komme til en ny celleprøve om ett år, for å se om det var noe forandring. Dette gjorde jeg. Har hørt at det er mange som opplever celleforandring og at man ofte ikke vet helt hva dette kommer av. Dette er jo en måte å oppdage kreft. Så du skal være glad for at legene er obs på celleforandringene. Mest sansynlig så er det jo ikke dette. Og det går sikkert over etter ei stund. Jeg tenker for min egen del at jeg nå er mer påpasselig med å komme meg til legen i tilfelle det skulle skje noe mer. Ikke vær redd for all del, selv om jeg var det selv, som jeg sa så er det sikkert ikke farlig. On 2002-05-31 19:21, anonym wrote: Jeg har vært til gynekologisk undersøkelse og har fått beskjed om at jeg har celleforandring. Jeg har blitt henvist videre til lege. Men er det noen her som kan fortelle meg litt om dette, har erfaringer? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #3 Del Skrevet 31. mai 2002 Etter graviditet kan det oppstå slik. Derfor er det viktig at kvinner tar celleprøver, er det annethvert år de anbefaler? Husker ikke. Noen blir fryktelig redd når de hører slikt, men det behøver ikke være noe galt. Man skal undersøke slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #4 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei... Skjønner at du blir litt skremt. Mange av oss forbinder celleforandringer med kreft... Jeg fikk samme beskjed som deg for noen år siden og ble ganske redd. Synes jeg fikk for lite informasjon av legen min også. Jeg ble kalt inn til ny kontroll...og var så innom jevnlig med tre måneders mellomrom. Det var visst viktig å holde kontroll. Etter to års tid gikk forandringene tilbake av seg selv. Legen min fortalte meg at det er ganske vanlig med slike celleforandringer. Grunnen til at en blir innkalt på nytt er at de likevel skal holdes et øye med. Det KAN jo utvikle seg til noe mer, og da er det viktig at det oppdages tidlig. Men altså, i det aller fleste tilfellene går det tilbake av seg selv. Hurra for det! Så...ikke vær redd. Det går helt sikkert bra. Legen passer på. Klem, June. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 2. juni 2002 #5 Del Skrevet 2. juni 2002 Det er fullstendig normalt med celleforandringer i underlivet og som regel går det kjempe fint 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå