Gå til innhold

Hund som passer for studenten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg studerer i Bergen og har fryktelig lyst på hund, men er veldig usikker på hvilken hund som passer best for meg. Vil ha en hund som er liten/mellomstor, den må kunne være relativt selvstendig på dagen når jeg er på forelesning. Jeg har ikke noe problem med å gå lange turer, og prøver også å komme meg mye ut i skog og mark. Men jeg bor i leilighet, og hunden kan ikke bjeffe for mye(litt bjeffing er jo greit). Jeg har fått tipset at en dansk svensk gårdshund kan passe for meg, er dette riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Noen hundemennesker vil slakte deg for å ville kjøpe hund om du ikke går hjemme hele dagen og bor på småbruk. Selv så vil jeg si at du fint kan ha en stor hund også. Hunden bryr seg ikke om hvor liten leilighet du har sålenge den får noen turer. Bjeffing kan du ikke sikre deg mot uansett, du må bare passe på når du tilvenner den å være alene. Ellers er du jo mer hjemme enn de fleste som arbeider regner jeg med.

• Liker 1
Skrevet

Japansk chin er kjent for å bråke lite. Tar liten plass og er litt lat.

Om du er mye borte ville jeg vurdert 2 hunder.

Når jeg hadde mye jobb så hadde jeg alltid dårlig samvittighet for at vovven var alene hjemme. Så nå leter jeg etter en til =)

Skrevet

Noen hundemennesker vil slakte deg for å ville kjøpe hund om du ikke går hjemme hele dagen og bor på småbruk. Selv så vil jeg si at du fint kan ha en stor hund også. Hunden bryr seg ikke om hvor liten leilighet du har sålenge den får noen turer. Bjeffing kan du ikke sikre deg mot uansett, du må bare passe på når du tilvenner den å være alene. Ellers er du jo mer hjemme enn de fleste som arbeider regner jeg med.

Noen er litt for fanatiske ja.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Du kan få låne min søte snille hund når du vil gå på tur :laugh:

Og han bjeffer ikke, lukter sure poter, fiser og har dårlig ånde.

Men er kjempeglad, smiler og koser og er verdens herligste, helt sant.

Bare send PM til meg du :laugh:

Skrevet

Det finnes nok mange raser som kan passe for deg. Men om du er innteressert i en rase så re det lurt å sende melding til oppdrettere av rasen. De fleste deler med glede sine kunnskaper om rasen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...