j23 Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Som overskriften sier, er det noen forskjell på sminkefjerner og ansiktsrens? Og i såfall hva? Jeg bruker sminkefjerner til å fjerne vannfast maskara dersom jeg bruker det. Vanligvis bruker jeg vannløselig og fjerner denne med lunkent vann. Vasker også resten av ansiktet med vann morgen og kveld. Er ofte veldig tørr i pannen og rundt om i ansiktet, og har av og til enkelte kviser/utbrudd nedenfor munnnen/ på haken. Ellers er jeg ikke plaget med kviser, men sliter som sagt med litt tørr hud. Bruker bare minerals foundation, er veldig fornøyd med denne, men tørrheten kommer veldig fort fram etter jeg har sminket meg og kan nesten se ut som flass i pannen. Har prøvd ulike hudkremer og de fleste funker ikke. Var en dag innom apoteket å spurte om råd til god ansiktskrem, men da sa apotekdamen at det viktigste (ennda viktigere enn hudkrem) er å rense huden. Vil det si å bruke ansiktsrens eller å vaske bort alle sminke med sminkefjerner? Er litt rådvill i her, for er så mye forksjelligå velge i, og mange produkter er dyre, så er litt redd for å gjøre for mange bomkjøp. Håper noen her inne har noe nyttig å komme med og kan si meg om det er forskjell på sminkefjerner og ansiktsrens. Mvh ei undrende jente på 24
Thalassos Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Nå er ikke jeg hudpleier, men jeg vet at rens ihvertfall brukes til å fjerne smuss og ikke minst fett fra ansiktet. Personlig bruker jeg det ikke i det hele tatt, og jeg har minimalt med kviser. Bruker så og vann
j23 Skrevet 18. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2012 Nå er ikke jeg hudpleier, men jeg vet at rens ihvertfall brukes til å fjerne smuss og ikke minst fett fra ansiktet. Personlig bruker jeg det ikke i det hele tatt, og jeg har minimalt med kviser. Bruker så og vann Men du får ikke tørr hud heller av å bruke vann da?
Thalassos Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Men du får ikke tørr hud heller av å bruke vann da? Nei, faktisk ikke! Jeg er nok heldig med huden min (bank i bordet), men jeg tror faktisk det kommer av at jeg aldri har brukt masse unødvendig i ansiktet!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Jeg er heller ikke hudpleier, men tørr hud og mineralsminke går meget sjeldent hånd i hånd. Det er rett og slett uttørkende desverre, og absorberer gjerne fukten fra huden. Hva med en farget dagkrem? Jeg er også veldig tørr, så det viktigste for meg når jeg renser (bare på kvelden) er at rensen ikke fjerner fettlaget. Vichy på apoteket har en glimrende 3 i 1 rens som du enten kan vaske av med vann eller bare tørke av med en klut for ikke å tørke ut huden. Anonym poster: b16655c305c56267039fa34299dac554
Ennovy Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Forskjellen på sminkefjerner og rens er at sminkefjernen kun fjerner sminken, mens en rens vil rense huden for forurensing, fett, død hud ol. Rensen vil også gå ned i porene for å gjerne smuss, hvis ikke blir de tette, og kan føre til kviser.. MEN, er enkelt merker som har en rens som også fjerner sminke. F.eks Estee Lauder!
j23 Skrevet 21. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2012 Ble anbefalt en rens fra Le Posay-Roche på apoteket. Noen som har erfaringer med denne, eller dette merket i det hele tatt?
pandabear Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Jeg tar alltid av sminken først med en sminkeserviett, og jeg får aldri av all sminken kun med den(og jeg bruker ikke mye sminke altså). Dermed vil jeg tro ganske sikkert at det også er tilfelle med kun vann.
PepsiMax Skrevet 24. november 2012 #9 Skrevet 24. november 2012 Jeg har samme problem som deg ts. Jeg var/ er veldig forvirret over alt det forskjellige som finnes. Jeg valgte å gå innom vita. De anbefalte meg å fjerne sminken først, deretter rens, og til slutt ansiktskrem. Gjort dette i en uke nå og det føles bedre! Jeg er ikke like tørr lenger, men kvisene har det ikke hjulpet på enda...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 Bruker selv make-up fjerner først, så tonic og så fuktighetskrem. Og så tar jeg dyprens ca en gang i uka og peeling 3 dager i uka.
j23 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2012 Bruker selv make-up fjerner først, så tonic og så fuktighetskrem. Og så tar jeg dyprens ca en gang i uka og peeling 3 dager i uka. Hjelper dette mot utbrudd og kviser da? Eller kanskje du ikke er plaget med dette? Er ikke akkurat plaget jeg heller, men føler jeg alltid går rundt med et par kviser på haka/kjevebeinet. Hva er dyprens og peeling da? Rensing det også, bare med andre produkter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå