Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg mensen, trodde jeg. Tempen var ganske høy i går, men det har skjedd før at den har vært høy på første mens dag, i dag var tempen enda høyere (men bruker den ikke i sjema da jeg ikke målte med en gang jeg våket), mensen har også avtatt i dag, da det bare er spotting.

Dere som har hatt festeblødning, hvordan utartet den seg? hvor lenge bør jeg vente før en test vil slå ut evt positiv?

Anonym poster: 0d24ab63899d64205fef3f55585f5ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en festeblødning 8 dpo og det var bare litt spotting og veldig lite. Det var som jeg får før en mensen. Men fikk ikke noe friskt blod. Det varte vel i et par dager. Jeg testet svakt positivt 10 dpo.

Skrevet

Mer info

Tok en test i går tidlig som var negativ

TS

Anonym poster: f8d3e1c38ba4466be445b412b16a2e06

Skrevet

Mer info

Tok en test i går tidlig som var negativ

TS

Anonym poster: f8d3e1c38ba4466be445b412b16a2e06

Dersom det er en festeblødning vil det være for tidlig å teste nå. Jeg ville ventet 2-3 dager :)

Skrevet

Den vil være positiv 2-3 dager etter festeblødning. Festeblødning er 'ett tørk' var de store mengder med blod, slik at du behøvde bind/tampong, er det nok noe annet som skjer.

Skrevet

Siri svarer: Hei!

I hovedsak er det lengden og mengden som sier noe om dette. Mensblødninger er mye kraftigere og lengre enn en festeblødning.

En svak blødning som bare varer i 1-3 dager kan godt være en festeblødning.

Riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Hentet fra jordmorsiri.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...