Potetgull Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Jeg og kjæresten min skal flytte sammen og ut fra foreldrene våres hus. Vi har funnet en leilighet med perfekt utseende, perfekt beliggenhet og perfekt pris, og vi skal se på den i kveld. Vi er de første som har ringt for å få se på den, men med dagens leiemarked er jeg nesten helt sikker på at vi kommer til å få konkuranse fra andre. Så det jeg lurer på er om dere har noen tips til hva vi kan si eller gjøre for å overbevise utleieren om at vi vil være de perfekte leieboerene. Vi er begge 19 år, og har fast jobb. Vi er overhode ikke typiske nittenåringer, fester så godt som aldri og er generelt veldig stille og rolige. Vi vil ikke ha noe problem med å betale husleie og depositum har vi klart. Jeg har så utrolig lyst på denne leiligheten og vil gjøre alt jeg kan for å få den, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å gjøre et perfekt inntrykk på utleieren.. Så alle tips mottas med stor takk! Om du er en utleier selv, hva ser du etter i en leieboer?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Jeg og kjæresten min skal flytte sammen og ut fra foreldrene våres hus. Vi har funnet en leilighet med perfekt utseende, perfekt beliggenhet og perfekt pris, og vi skal se på den i kveld. Vi er de første som har ringt for å få se på den, men med dagens leiemarked er jeg nesten helt sikker på at vi kommer til å få konkuranse fra andre. Så det jeg lurer på er om dere har noen tips til hva vi kan si eller gjøre for å overbevise utleieren om at vi vil være de perfekte leieboerene. Vi er begge 19 år, og har fast jobb. Vi er overhode ikke typiske nittenåringer, fester så godt som aldri og er generelt veldig stille og rolige. Vi vil ikke ha noe problem med å betale husleie og depositum har vi klart. Jeg har så utrolig lyst på denne leiligheten og vil gjøre alt jeg kan for å få den, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å gjøre et perfekt inntrykk på utleieren.. Så alle tips mottas med stor takk! Om du er en utleier selv, hva ser du etter i en leieboer? Hvor ligger leiligheten? Anonym poster: 5567b5fc164a71f59f6725c85ac12b4d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Har opplevd at utleiere ''fisker'' litt etter om man fester mye. Eks; ''Det er lov å ta seg en fest også da..'' Første inntrykk har nok også mye å si. Kle dere pent (nøytrale klær ), ikke doll deg opp så du ser ut som ei ''party-fjortis-dame.'' De spør også ofte om skole/jobb, så da er det bare å si at dere jobber, som dere faktisk gjør. Smil, håndhils og vær høflig. Hvis dere er først ute, og er interessert, så har dere helt klart et trumf-kort ( forutsatt at utleier liker dere. ) ...ikke møt opp i ''rånerbil'' ;P Anonym poster: 87abf318eae87097d637892a67e88df1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 En ting jeg synes er lurt å spørre om på visning er "vet du om det er noe særlig støy fra naboer ol?". Da gir man uttrykk for at man er rolige, og ønsker tilsvarende av omgivelsene. Anonym poster: 0941bc327fbe323a8fcfb26b71904c4a 1
Sidsel Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Utfordingen deres vil jeg tro heller er å sannsynliggjøre at dere kommer til å bo i leiligheten en stund, utleier har naturligvis ikke lyst til å stadig finne nye leietagere. Dere har aldri bodd sammen før, hvordan vet dere at det vil fungere? Forhold man har i tenårene varer jo ofte ganske kort allerede. Dessuten, om dere finner ut at dere vil studere, så må dere kanskje flytte ut? Tenk på å gjøre det tydelig for utleier at dere kommer til å bo der i flere år om dere får tilslag.
Gjest Eld Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Lag en bolig CV. Øker sjansene for at utleier husker dere etterpå, og det kan være det lille ekstra som skiller dere ut blant mengden 1
Orchideae Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Lag en bolig CV. Øker sjansene for at utleier husker dere etterpå, og det kan være det lille ekstra som skiller dere ut blant mengden Det er lurt. Jeg var på visning, og 20 andre hadde sett på den. Men jeg, som 19 åring, fikk leiligheten. 1
Zakuro Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Hva med å lage en "bosteds" CV? Tidligere steder dere har bodd samt telefonnumre til tidligere husverter som referanse. Jeg og min samboer gjorde dette og det var grunnen til at det var vi som fikk leiligheten. Vi slapp tilogmed å betale depositumO_o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå