Gjest Lea Skrevet 4. mars 2004 #1 Del Skrevet 4. mars 2004 Tidligere hadde jeg en krydderhylle. Men da vi flyttet havnet denne på dynga.. sliten og stygg som den var. Siden har alt krydderet stått i en tom isboks i en skuff. Veldig uoversiktig og rotete. Har innsett at jeg trenger en dekorativ hylle som har plass til masse krydder, ikke bare 8-10 små glass. Har tittet litt rundt etter en hylle som passer, men har ikke funnet noe jeg liker. Nå har jeg begynt å leke med tanken på å lage noe selv eller finne en hylle som ikke er krydderhylle, men som gjør samme nytten. Jeg har selvsagt noen krav :oops: *Det skal ikke være en sånn hylle med egne glass som må fylles. Jeg har prøvd før og det blir bare surr. *Den nå være i enten metall/stål eller tre (som evt. kan males) *Den må kunne henges opp på veggen og gjerne utvides med flere av samme type. *Den må ha plass til litt større bokser enn de vanlige glassene. *Den må ha plass til MINST 20 glass, helst 40! Kjøkkenet vårt er i antikkbeiset furu med heltre benkeplate. Veggene er malt i lys antikk (panel mellom benk og overskap). Vi har en fin miks av "bondemøbler" og mer moderne tilbehør. Det spiller derfor ingen stor rolle om hylla er tradisjonell eller moderne. I samme slengen trenger jeg også en smal hylle mellom benken og overskapene. Ca 15-20 cm dyp og gjerne ganske lang (evt. flere ved siden av hverandre). Denne skal brukes til litt større krykker og kanskje kopper som brukes mye osv. Vil helst ha en hylle uten kraftige knekter/kraftig oppheng. Det hadde vært fint om krydderhylla og vegghylla passet sammen. Dersom jeg forlenger denne hylla ennå mer kan den sikkert brukes til krydder også. Jeg har ikke noe behov for å gjemme unna tingene på kjøkkenet. Noen som sitter på gode ideer eller har sett noe som kan passe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. mars 2004 #2 Del Skrevet 4. mars 2004 *tenker så det knaker* Er ganske så tom i den kreative hjernehalvdelen i kveld, men hva med sånne bildelister/hyller fra Ikea? Vil tro de har plass til et krydderglass og de har jo en kant foran slik at glassene ikke ramler ned. De er bjørkefarget, men kan jo males for å passe på kjøkkenet ditt. (Og mitt ) Og du kan henge flere etter hverandre eller bygge på i høyden. *tenker videre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. mars 2004 #3 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg hadde et vegghengt vitrineskap firkantet og med glass på siden og dører. Dette fylte jeg med fargerike krydderglass og bokser. Fordelen var at fett/støv ikke festet seg og der var plass til mange bokser. Skapet var i trehvit men det kan jo pusses og males. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mars 2004 #4 Del Skrevet 4. mars 2004 Har sett på disse listene på IKEA. Passer sikkewrt fiont til krydderglass, men ikke til denne hylla mellom benken og overskapene. Da blir de ikke dype nok. Er de ikke lakkert eller oljet eller noe da? Vil helst beise dem om mulig... *lat* Jeg vil ha krydderet i nærheten av koketoppen og der er det ikke plass til et vitrineskap desverre. Men dører hadde kanskje vært en fordel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 4. mars 2004 #5 Del Skrevet 4. mars 2004 Så ei kuul krydderhylle hos ICA idag........ det var sånn magnet-greie da........ Var stilig....... Men du Lea - du får snekre deg ei hylla ........ fikser det du Ha'kke akkurat noe forslag jeg altså........utenom den ICA-hylla da...... Men jeg skal tenke videre jeg også........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mars 2004 #6 Del Skrevet 4. mars 2004 Vafforno? Magnet-krydder-hylle? På ICA? Fortell!!! (Er for lat til å snekre for tiden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 4. mars 2004 #7 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg jeg forteller........... Den var ca 30x40 cm eller 40x50 cm stor........ Krydderglassene "satt fast" i noen avtagbare holdere - som man festet på tavla........ Kostet snaut 200 kr. tror jeg.......... det var inkludert 10 glass med krydder.......... trur eg! Sjøl har jeg ikke veggplass til en slik - hadde jeg hatt det - så hadde den absolutt vært aktuell her i huset. *Så løp å kjøp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mars 2004 #8 Del Skrevet 4. mars 2004 Høres ikke dumt ut... ikke dyrt heller. Hva var plata laget av da? Stål? Og var det holdere til vanlige krydderglass eller egne glass som krydderet måtte helles over i?` Sliter litt med dette at glass må fylles. Liker best å bruke de glassene man kjøper i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 4. mars 2004 #9 Del Skrevet 4. mars 2004 Den er veldig kjekk ja, har lyst på den selv jeg. Det er de vanlige krydderglassene som man kjøper i butikken som man henger opp. De med mørke blått lokk. Tror de heter Santa Maria er det som følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 5. mars 2004 #10 Del Skrevet 5. mars 2004 Denne må vel være perfekt som hylle mellom overskapene og benkeplaten: > Ikea: Bekväm hylle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feather.. Skrevet 5. mars 2004 #11 Del Skrevet 5. mars 2004 Vi har bruker faktisk denne baderomshyllen fra IKEA som krydderhylle. Passer perfekt inn på kjøkkenet vårt! :-) Dalviken vegghylle Feather Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 5. mars 2004 #12 Del Skrevet 5. mars 2004 Har også sett den magnetsaken fra Santa Maria. Lea: på www.santamaria.no er det et bilde av den clipsen man setter på selve krydderglasset. Clipsen har en magnet på baksiden (passer sikkert til BlackBoy og andre merker også). Selve "krydderhyllen" er en stålplate. Fant ikke bilde av hele opplegget, men du skjønner sikkert konseptet i hvertfall :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 5. mars 2004 #13 Del Skrevet 5. mars 2004 Så ei kuul krydderhylle hos ICA idag........ det var sånn magnet-greie da........ Var stilig....... Tenkte også på denne. Klarte ikke å finne den på sidene til Santa Maria (lette ikke veldig). Her har de den på Mega også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. mars 2004 #14 Del Skrevet 5. mars 2004 Denne må vel være perfekt som hylle mellom overskapene og benkeplaten: > Ikea: Bekväm hylle Jepp.. den er perfekt. Fungerer sikkert som krydderhylle også. Faktisk har jeg ikke sett denne før. takk for tipset! Vi har bruker faktisk denne baderomshyllen fra IKEA som krydderhylle. Passer perfekt inn på kjøkkenet vårt! Dalviken vegghylle Feather Det blir kanskje litt for mye med et skap under overskapene hos oss. Ellers passer fargene fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå