Alina X Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Er det noen her som har begynt med sine juleforberedelser? Hva har dere gjort?Eksempel: handlet inn ribba, kjøp julegaver m.m Tror dere at dere for en gangs skyld skal rekke å bli ferdig i GOD TID før jul eller blir det som ifjor Desember med løping rundt på et søndagsåpent kjøpesenter? Skriv hva dere har gjort, og hva dere vil gjøre FØR 24.desember, jeg kan begynne: -Jeg har tatt en opprydding, og skal til uka gjøre den ferdig før jeg vasker hele leilgheten(julevask) -Jeg har handla inn pinnekjøtt og masse klementiner samt bakeingredienser til julebakst. -Jeg har hentet frem julepynt som nå står i boden for så å bli dratt frem 1.desember -Jeg har begynt å lage julegaver og kjøpt noen. Hva som er igjen: -selve julevasken -bake kaker og godterier -handle inn resten av julegavene og lage resten. -pynte inne og ute -sende julekort håper å bli ferdig med ALT innen uka før julaften, helst ferdig med gavene og sånt i løpet av de neste 2 ukene.... Så får vi se om det faktisk løser seg i år, eller om jeg må løpe rundt 22 desember på storo senteret i år og.....
Blå Trombone Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Jeg har kjøpt alle julegavene, og alle matvarer bortsett fra grønnsaker og frukt. Pinnekjøttet er bestilt. Advent- og julepynt står i boden i plastkasser som er tydelig merket. Julekortene skal skrives første søndag i desember. Hater butikker i desember, og går ikke inn hvis jeg ikke er helt nødt. Jeg vasker ikke mer enn "normalt" før jul. Dvs. vanlig støvtørking, støvsuging og golvvask. Og en ekstra omgang med støvsugeren når juletreet er på plass og ferdig pyntet... Pynter til advent 1. desember eller 1. søndag i advent (alt etter hva som kommer først). Julepynten kommer fram 4. søndag i advent, og juletreet pyntes lille julaften. 1
Alina X Skrevet 18. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2012 Damn du er flink, hehehehe:)
skrue Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Det første som skjer skjer idag (i kveld). Skolder mandler som skal bli til kransekake og marsipan. Og siden det ble spurt så husket jeg å sende første bestilling på nett for en bok nå. Takk for den! 1
Gjest student1993 Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Har snart eksamen, så blir ikke mye juleforberedelser her før de er ferdig! Men jeg har ihvertfall planlagt hva jeg skal kjøpe til alle (untatt pappa, den er vanskelig) Ellers har jeg masse som skal gjøres: -Kjøpe inn julepynt og advenspynt (mitt første år som alene-boer!) - Kjøpe en advenstkalender(flax-lodd) til kjæresten. Rekker desverre ikke lage hjemmelaget i år..) - Kjøpe julegaver - Kjøpe inn hobbyting og lage pakkelapper - Lage karameller, pepperkaker, pepperkakehus og andre julekaker. - Vaske hele leiligheten så den er skinnende ren (selv om mye av jula skal tilbringes "hjemme") Gleder meg til jul!! 1
Gjest Bell Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Jeg har laget ønskeliste og skrevet opp ca budsjett på julegavene. Har også svart ja på invitasjoner til julaften, 1. juledag og funnet ut hvor vi skal feire nyttår (hos oss! hjelp ) Ellers har jeg skrevet opp hva jeg skal bake, og prøver fortsatt å bestemme meg for ca 3 konfektoppskrifter jeg skal lage. Har kjøpt EN gave. Hehe! Eksamen er 3. desember så sparer det meste til etter det
Eliza Doalot Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 (endret) Jeg har laget medisterkaker og surkål i dag. Jeg har lokalisert hvor advents-/julepynt befinner seg, og skrevet meg bak øret at jeg like gjerne kan vaske og stryke julegardiner og -duker, så er jeg ferdig med det. Jeg har dessuten tenkt litt på hva jeg skal kjøpe til de forskjellige, så helt blank på gavefronten er jeg ikke. Utover det har det ikke skjedd mye. Endret 18. november 2012 av Eliza Doalot
Maiava88 Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 -Har kjøpt inn 4 julegaver, nesten 5- men mangler litt på den siste -Har begynt med julebaksten. Den ble så god at den ble spist opp på to dager, så her må det bakes enda mer Har handlet inn alle ingrediensene til ett par-tre sorter. -Adventskalenderne er ferdigsydd og hengt opp. Kalenderen til sambo (der jeg ordnet med gaver) helt ferdig, mens min fra ham er tom enda Ellers så mangler vi: -Julevasken (som må bli litt amputert i år, med mindre vi får litt hjelp. Jeg er høygravid og har bekkenløsning, så jeg er ingen husmor for tiden.) -Resten av julegavene (blir til uka) -Pynte til jul (1. Desember) -Bake mer, spise ENDA mer mandariner, drikke gløgg, spise pepperkaker og drikke julebrus
Gjest Gagaen Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Jeg har kjøpt noen julegaver og planlagt de fleste andre . Jeg har bakt to slag julekaker .. Jeg har julevasket kjøkken og gangen og så har jeg vaska julegardiner så de er klare til å henges opp .
Musken Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Men jeg har ihvertfall planlagt hva jeg skal kjøpe til alle (untatt pappa, den er vanskelig) Noen gode julegavetips du vil dele? Jeg bor hjemme hos mamma og pappa, så slipper å stresse så mye med innkjøp av mat, julebakst og vasking, men til nå har jeg vært med å male om stue/gang/kjøkken. Jeg må selvsagt finne ut hva jeg skal kjøpe i julegave til familie og venner, også må jeg jo kjøpe det da.. Har altså ikke fått gjort noe særlig enda, men det er jo fortsatt god tid igjen
Gjest student1993 Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Noen gode julegavetips du vil dele? Selvfølgelig! Mamma får krølltang(en billig) og noen fine lys og matchende servietter. Vurderte også å kjøpe en god olivenolje eller trøffelolje, men fant ut at hun trengte krølltang mer. Pappa er jeg som sagt usikker på, kanskje en god kaffe bestilt på nett, ellers hansker/lue/sokker.. Kjæresten får badekåpe, godteri og en drill Mormor får hjemmelagede fløtekarameller, som jeg legger oppi et Norgesglass. Lager et koselig lite julekort ved siden. Lillesøsteren min på 13 får en toalettmappe fylt med sminketing. (penal fylt med penner og div. er også et alternativ) Ellers har jeg en bror som får skinnhansker(hvis jeg finner noen ikke alt for dyre) og gavekort på spotify eller itunes. Lagde disse første gang i fjor: http://oppskrift.klikk.no/fløtekarameller/3829/ Og det ble en kjempesuksess, så dette er et bra alternativ til onkler/tanter/besteforeldre og kanksje foreldre. Ble et langt inlegg men håper du fikk noen tips 2
Wonders Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Jeg har gått rundt i nabolaget å tatt en titt på hvem som har begynnt å pynte ute med lys. Så jeg ikke blir den første i år også Ellers har jeg sagt i fra til de fleste at jeg reiser bort igjen, så de trenger ingen gave til meg. Muttern har alt handlet inn mye, så vi tittet gjennom gaveinnkjøpene hennes sammen. Mye flott.
Gjest Solsmil Skrevet 19. november 2012 #13 Skrevet 19. november 2012 Jeg har kjøpt alle julegavene (nesten:P), vasket ned en del plasser i leiligheta, funnet fram adventsutstyr fra kjelleren, gjort ferdig alle adventskalendergavene, og skrevet ønskeliste:P
Gjest Badebuksa Skrevet 19. november 2012 #14 Skrevet 19. november 2012 Jeg har: - Kjøpt nesten alle julegavene - Bestemt meg for hva jeg vil i desember Hva som gjenstår: - Pynte til jul (gjør det i desember) - Lage julepynt - Vaske og rense Gruer meg mest til vaskinga altså.. iiiiik!
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #15 Skrevet 19. november 2012 Nei, begynner når jeg er ferdig med eksamene Jeg skal ikke ferie jul, men skal selvfølgelig kjøpe gaver.
Musken Skrevet 19. november 2012 #16 Skrevet 19. november 2012 Nei, begynner når jeg er ferdig med eksamene Jeg skal ikke ferie jul, men skal selvfølgelig kjøpe gaver. Kan jeg spørre hvorfor du ikke feirer jul? Tilhører du en annen religion enn kristendom, eller føler du bare at jul ikke er helt deg?
Musken Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 Ble et langt inlegg men håper du fikk noen tips Det gjorde jeg takk for gode tips!
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #18 Skrevet 19. november 2012 Kan jeg spørre hvorfor du ikke feirer jul? Tilhører du en annen religion enn kristendom, eller føler du bare at jul ikke er helt deg? Neida, det er dessverre en kjedelig grunn. Er bare at jeg skal jobbe hele julen, + noen andre omstendigheter, som gjør at jeg ikke feirer i år. Men elsker jul, og feirer alle de andre årene!
Musken Skrevet 19. november 2012 #19 Skrevet 19. november 2012 Neida, det er dessverre en kjedelig grunn. Er bare at jeg skal jobbe hele julen, + noen andre omstendigheter, som gjør at jeg ikke feirer i år. Men elsker jul, og feirer alle de andre årene! Åja, da så! Kjipt at du må stå over da :- ( men det er jo jul hvert eneste år, så du får heller se frem til jul 2013 (tihi)
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #20 Skrevet 19. november 2012 Åja, da så! Kjipt at du må stå over da :- ( men det er jo jul hvert eneste år, så du får heller se frem til jul 2013 (tihi) Japp, du har rett. Ser fram til den allerede, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå