Gå til innhold

Studentbolig i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vi gjerne sette meg på venteliste som fort som mulig, siden jeg tenker å ta et enkeltemne etter jul. Jeg kunne godt tenke meg å flytte inn før det, men det vet jeg ikke om er mulig før jeg offisielt er student? Noen som vet?

Men, det jeg lurte på er om dere kan anbefale (eller advare mot) studentboliger i Oslo? Jeg vil gjerne bo sentralt og gjerne ha det litt koselig. Jeg vil ikke dele bad og kjøkken med andre. Jeg har allerede satt meg opp på venteliste for bolig hos SIO Grünerløkka - men disse er det veldig laaang venteliste på.

Erfaringer mottas med takk :)

Anonym poster: cfa03ead9b515342a684ba36db9bc695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sio.no

Anonym poster: fe7a7c47ae2651698855144911349fad

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har bodd på vestgrensa og bjølsen, trivdes veldig godt på begge. Jeg delte da, men var ikke noe problem det heller ;)

Skrevet

Bjølsen! Bor der nå og trives veldig godt. Sogn og Kringsjå er vel noe av det mer nedslitte, har hørt bare positivt om Bjølsen og Vestgrensa i alle fall. Positivt med Bjølsen: 37-bussen går hele natta, to matbutikker + en sushirestaurant som nærmeste nabo, ti minutter til t-banen, stille og rolig, samtidig som det er kort til sentrum. Søk nå, ta eventuelt det du får og søk om intern overflytting senere, da vil du uansett være førsteprioritet :)

Lykke til, anbefaler sio!

Skrevet

Deler forøvrig kjøkken med seks andre, har eget bad. Det fungerer overraskende greit :)

Skrevet

Jeg vil bare informere om at det er langt fra sikkert du får studentbolig om du kun tar ett emne.

§ 3 Søknadsberettigede

Søknadsberettigede er studenter ved et av SiOs læresteder og som har studie som sin hovedbeskjeftigelse i

den oppgitte leieperioden.

Søkeren må ha minimum 50 % studieprogresjon i den oppgitte leieperioden og må, på oppfordring, kunne dokumentere minst 50 % studieprogresjon.

Ellers er Bjølsen koselig :)

Anonym poster: 868f8279402cc758766e4dd827ff1abc

Skrevet

Bjølsen! Bor der nå og trives veldig godt. Sogn og Kringsjå er vel noe av det mer nedslitte, har hørt bare positivt om Bjølsen og Vestgrensa i alle fall. Positivt med Bjølsen: 37-bussen går hele natta, to matbutikker + en sushirestaurant som nærmeste nabo, ti minutter til t-banen, stille og rolig, samtidig som det er kort til sentrum. Søk nå, ta eventuelt det du får og søk om intern overflytting senere, da vil du uansett være førsteprioritet :)

Lykke til, anbefaler sio!

På Kringsjå er det bare de bakerste som er nedslitte. Hvis du søker om kvartett får du i hus 2 eller 4, og de er fine.

Anonym poster: 868f8279402cc758766e4dd827ff1abc

Skrevet

Takk for svar :) Har tenkt en del på bjølsen, men jeg synes det er litt langt unna :/

Skrevet

De såkalte "ombygget umøblert 1roms-leilighetene" samt de nyeste byggene på Sogn er faktisk råfine. Bor selv i en av førstnevnte, men der får ikke utenfrasøkere leiligheter overhodet. Internlista er på mellom 20 og 30 stk kontinuerlig, og internsøkere har førsterett. Men jeg tror ikke søkertallene til de nyeste leilighetene har vært all verden (overraskende nok), og de har faktisk blitt veldig, veldig fine. Granted er de ikke av de billigste leilighetene, men - som med alt annet - du får det du betaler for.

Jeg har også bodd på Fagerborg, i umøblert 1 roms, og jeg sier bare; styr unna! Fordelene der er at det tar typ 5 min å gå bort til Majorstua T, men ulempene er at det er bråk utenfor 24/7, bl.a. fordi snarveien fra politihuset og ned til Bislett/St.Hanshaugen går forbi der, + at mange går opp og ned fra byen i den gata. Samtidig er de boligene skitdyre, jeg betalte 5500 kr for 17 kvm, og da jeg flyttet ut skulle de akkurat sette opp prisene ytterligere. Det er virkelig ikke verdt pengene. Gustne, gule, bittesmå rom, med bad på kanskje 2,5 kvm..

Skrevet

Takk for svar :) Har tenkt en del på bjølsen, men jeg synes det er litt langt unna :/

For langt unna hva? Det går fint an å gå til Majorstuen, t-banen er ikke langt unna, 37 (korresponderer stort sett bra med 20) og 54 går nesten konstant til og fra sentrum. Jeg synes det er veldig greit, og nokså sentralt :) Skjønner hvis du vil ha noe mer sentrumsært, da.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig med de harlequin, bjølsen er overraskende sentralt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...