AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Jeg er 28, og red jevnlig i alderen 10-15 år. Etter det har jeg kun sittet på hesteryggen et par ganger. Nå kjenner jeg at jeg begynner å lengte etter disse flotte dyrene igjen, og vil gjerne ta opp ridningen. Tenker at jeg bør vel ta et nybegynner kurs i første omgang for å friske opp litt? Kan få hesten i skritt, trav og galopp, men utover det er det ikke mye jeg kan. Trenger nok en liten oppfriskning på saling også, men føler ikke at jeg trenger å gå et 12-timers kurs kun for å lære å stelle hesten. Jeg bor sentralt i Oslo, og har søkt litt rundt etter ridesentre som tilbyr kurs for voksne. Men jeg kjenner ingen som har peiling på hest eller miljøene rundt omkring. Har også lest gamle tråder på kg og andre steder, men mange av ridesentrene som har blitt anbefalt driver ikke lenger i virksomhet. Er det noen som har steder å anbefale? Bærum er også ok, da jeg disponerer bil og har familie rundt omkring der, så da kunne jeg jo ridd og besøkt familie i samme slengen Siste spm. dreier seg om pris. Mange (de fleste) av stallene som tilbyr kurs skriver ikke noe om hvor mye det koster. Noen som vet hva pris for ridekurs ligger på, og hvor mange timer et vanlig kurs går over? Takker for svar! Anonym poster: 9cc595d19f2749a86cf0fd82e34ddf65
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Søndre Nordstrand, Alna Ridesenter, Fossum Gård og Østern Brug. Det er disse jeg kjenner til og kan anbefale. Prisene vet jeg ikke så mye om, men vil vel tro at Østern Brug koster litt mer. Men de har et veldig fint anlegg, gode hester og dyktige instruktører også. Det er et meget veldrevet senter (ligger i Bærum) Alna kan ikke tilby like spennende turridning, men miljøet virker veldig bra. Søndre Nordstrand tror jeg er en veldig ok rideskole. At de har litt forskjellige hester og klasser der. Synes ikke du skal begynne på nybegynner, men litt øvet er nok en grei start. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå