Gjest guest Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Sitter her med en skikkelig dårlig magefølelse. Snakket i telefonen med typen i går. Han var fly forbanna på en person som hadde fornærmet ham skikkelig. Jeg ville vite hva og hvem dette gjaldt, men det ville han ikke si. Etterhvert kom det fram at han hadde tatt kokain for første gang, og jeg ble rimelig sjokkert ettersom han er/var veldig imot narkotika. Ettersom han var veldig opprørt (og fortsatt full) ville jeg ikke komme med moralpreken. Men etterhvert da han roet seg ned fikk jeg sagt at jeg er veldig skuffa men at jeg kommer til å se på dette som et feiltrinn. Men kommer ikke til å akseptere det hvis det skjer igjen. En annen ting som plager meg er at han ikke vil si hvem han hang med de 18 timene han var på fest. Spurte minst 30 ganger, og jeg sa at det føles veldig ukompfortabelt at han ikke kan fortelle meg det. Begrunnelsen hans er at han ikke vil at jeg skal uroe meg neste gang han skal ut med de folka, derfor vil han ikke gi meg et navn. Er dette riktig? Hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Jeg begynner å bli skikkelig lei av denne ville festingen, som nå i helgen nådde nye høyder. Men jeg vil ikke gjøre det slutt, jeg elsker ham og vi skal gifte oss neste sommer. Men nå sitter jeg her og forestiller meg at den dagen vi får barn så kommer jeg til å sitte alene i helgene mens han fester til langt på natt. Har jeg en grunn til å være urolig? PS: Vi har et avstandsforhold, så festingen går ikke ut over vår tid sammen.
Gjest Sakone Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Det at han vil holde navnene hemmelig fordi han skal ut å feste med de igjen, etter å ha brukt narkotika en gang med de lover ikke akkurat særlig bra. Vet ikke hva du kan gjøre annet enn å kommunisere at vill festing og narkotikabruk er noe du ikke aksepterer. 3
Gjest Bud Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Hvor gammal er denna slasken her a? 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Du kan ikke kreve at han utleverer vennen s e, du har ingen rett til å vite ting om de som de ikke ønsker at du skal vite om. ...men det er du selv som bestemmer hva du ønsker å finne deg i av oppførsel fra typen, og du ka selv ta ansvar for hva du vil ha i livet ditt. Men du kan ikke kontrollere hva typen gjør.. Anonym poster: 9c6322354198ea229c93bce3e6996d78 Anonym poster: 9c6322354198ea229c93bce3e6996d78 2
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Han er 30. Jeg er like gammel, og sist jeg festet nesten et døgn i strekk, var jeg mye yngre og singel. Dette begynner å plage meg skikkelig ettersom disse ville festene finner sted nesten hver helg. Har ført til at jeg begynner å bli urolig før helgen starter, fordi jeg ikke gleder meg til å høre historiene. Han har alltid vært ærlig om hvor og med hvem han henger med, men denne gangen er det visst top secret.
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Du kan ikke kreve at han utleverer vennen s e, du har ingen rett til å vite ting om de som de ikke ønsker at du skal vite om. ...men det er du selv som bestemmer hva du ønsker å finne deg i av oppførsel fra typen, og du ka selv ta ansvar for hva du vil ha i livet ditt. Men du kan ikke kontrollere hva typen gjør.. Anonym poster: 9c6322354198ea229c93bce3e6996d78 Anonym poster: 9c6322354198ea229c93bce3e6996d78 Du har rett i at jeg ikke kan kontrollere typen. Skal bruke endel tid på å tenke om jeg ønsker å ha en party-type ettersom jeg er ferdig med det for lenge siden (jeg holder meg til fredags-pilsene som avsluttes kl 1 eller 2 på natta). Men hvordan hadde dere andre reagert hvis partneren din hadde kommet hjem og sagt at h*n hadde sniffa kokain?
mlody Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Forestiller du deg at han kommer til å roe seg ned når dere gifter dere neste år? Eller får barn...? ...For det kommer sansynligvis ikke til å skje.. 7
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Forestiller du deg at han kommer til å roe seg ned når dere gifter dere neste år? Eller får barn...? ...For det kommer sansynligvis ikke til å skje.. Er nettopp det jeg frykter
Bernardette Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Siden du er så usikker vet jeg ikke om det er kjempeklokt å gifte seg så snart. Man bør virkelig bo sammen i en lengre periode før man i det hele tatt vurderer noe slikt. 4
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Hmm... jeg har festet på samme måte selv, masse kokain og festet gjerne et døgn i strekk, og det gikk helt fint å legge det bak seg for min del da jeg fikk partner. Det er nå nærmere ti år siden, vi har det flott, har leilighet sammen, barn og stabile jobber. Det er altså mulig. Det som bekymrer meg i ditt tilfelle er at fyren ikke har roet seg ned etter at han ble sammen med deg og at han ikke vil si hvem han drar linere med fordi han har tenkt seg ut med dem igjen. Om han ville la kokainen ligge ville han ikke hengt mer med disse folka pluss at han ville ha vært ærlig med deg. Jeg tror ikke dette er siste gang, og jeg, basert på min egen erfaring fra denne type miljø, ville holdt meg milevis unna. Pr. nå er jeg den eneste fra mitt gamle miljø som har gitt meg med det livet. Det er morsomt, det raser av gårde, alt føles fett og bra, og det skal mye til for å bryte ut.
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Takk for svar, folkens! Jeg tror det er på tide å ta en alvorsprat med ham. Har ikke gjort det tidligere fordi jeg føler at det blir feil å si at jeg ikke vil at han skal ha det gøy med vennene sine, når vi uansett ikke kan være sammen pga avstand. Men synes at dette går fullstendig over stokk og stein nå. Det hadde vært helt greit om han hadde gått ut og tatt noen øl/drinker, men en god fest for ham innebærer å starte drikkingen tidlig på fredagskvelden, drikke hele natta, sovne ett eller annet sted (tidligere var det ikke uvanlig at han sovna i senga med venninner, dette tok jeg tak i, og sa at jeg ikke aksepterer, noe han forsto), drikking fortsetter etter at folka har stått opp igjen (lørdag morgen), og så slokner han på lørdagskvelden. Det som er nytt denne gangen er at han toppet det hele med kokain. Synes at dette er så forbanna trist, fordi han har så mange gode kvaliteter som jeg setter pris på. Og det er en fantastisk kjemi mellom oss.
Gjest Wanderlust Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Høres ut som han er på vei til å miste kontrollen. Ikke en jeg ville valgt å slå meg til ro med, i alle fall. Han er 30 år gammel, skal snart gifte seg også tar han kokain og fester så hardt? Vitner om veldig dårlig dømmekraft.
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Høres ut som han er på vei til å miste kontrollen. Ikke en jeg ville valgt å slå meg til ro med, i alle fall. Han er 30 år gammel, skal snart gifte seg også tar han kokain og fester så hardt? Vitner om veldig dårlig dømmekraft. Får bare mer og mer vondt i magen av å tenke på dette. Fatter ikke hva som skjer. Jeg kan jo også nevne at han begrunnet kokainsniffingen med at han synes at ting har gått dårlig mellom han og meg i det siste (noe jeg var uvitende om), at han var usikker på mine følelsene. Jeg har nemlig ikke sendt noe viktig til ham ennå, og grunnen til det er fordi det er ikke så lett å skaffe alle papirene jeg må sende, det er derfor det tar tid. Men dette kunne kan ha tatt opp med meg hvis det plaget ham så mye, og ikke tatt kokain fordi han følte at livet hans sugde der og da!!? Nå angrer jeg på at jeg sa at denne ene gangen er greit, at jeg ikke er sint, men veldig veldig skuffa. Jeg skulle ha blitt sint mens vi snakka sammen i går (men jeg ville ikke gjøre ham mer opprørt )
Gjest Wanderlust Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Får bare mer og mer vondt i magen av å tenke på dette. Fatter ikke hva som skjer. Jeg kan jo også nevne at han begrunnet kokainsniffingen med at han synes at ting har gått dårlig mellom han og meg i det siste (noe jeg var uvitende om), at han var usikker på mine følelsene. Jeg har nemlig ikke sendt noe viktig til ham ennå, og grunnen til det er fordi det er ikke så lett å skaffe alle papirene jeg må sende, det er derfor det tar tid. Men dette kunne kan ha tatt opp med meg hvis det plaget ham så mye, og ikke tatt kokain fordi han følte at livet hans sugde der og da!!? Nå angrer jeg på at jeg sa at denne ene gangen er greit, at jeg ikke er sint, men veldig veldig skuffa. Jeg skulle ha blitt sint mens vi snakka sammen i går (men jeg ville ikke gjøre ham mer opprørt ) Er det sånn han har tenkt å takle alt når det blir vanskelig? Feste hardt og sniffe kokain? Nei, en ordentlig alvorsprat trengs her. En hvor du sier akkurat hva du mener! Han har ikke gjort seg fortjent til at du skal være forståelsesfull angående dette. Dette er mannen du vil dele resten av ditt liv med, også oppfører han seg slik? Latterlig.
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Er det sånn han har tenkt å takle alt når det blir vanskelig? Feste hardt og sniffe kokain? Nei, en ordentlig alvorsprat trengs her. En hvor du sier akkurat hva du mener! Han har ikke gjort seg fortjent til at du skal være forståelsesfull angående dette. Dette er mannen du vil dele resten av ditt liv med, også oppfører han seg slik? Latterlig. Takk for svar, nå skjønner jeg at jeg ikke overreagerer. Har siden i går kveld prøvd å overbevise meg selv om at "er jo ikke en big deal å prøve kokain en gang" og "det er jo fint at han morer seg med venner". Men dette kan jeg ikke akseptere. Jeg har selv lagt vill festing bak meg, og jobber veldig mye. Har rett og slett blitt mer voksen.
Gjest Wanderlust Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Takk for svar, nå skjønner jeg at jeg ikke overreagerer. Har siden i går kveld prøvd å overbevise meg selv om at "er jo ikke en big deal å prøve kokain en gang" og "det er jo fint at han morer seg med venner". Men dette kan jeg ikke akseptere. Jeg har selv lagt vill festing bak meg, og jobber veldig mye. Har rett og slett blitt mer voksen. Det er bra! Jeg syns på ingen måte at du skal finne deg i dette. Lykke til!
Gjest Lille-pus Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 Husk at du er ikke mamma'n hans. Så ikke prøv å fortelle ham hva han skal og ikke skal. Legg utgangspunktet for samtalen på hva du opplever at dette gjør med deg, hva du føler, hva du opplever. Avgjørelsen må han ta selv, først da kan han finne styrke til å gjennomføre endringen hos seg selv. Lykke til (og det kan du komme til å trenge).
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #18 Skrevet 18. november 2012 Sitter her med en skikkelig dårlig magefølelse. Snakket i telefonen med typen i går. Han var fly forbanna på en person som hadde fornærmet ham skikkelig. Jeg ville vite hva og hvem dette gjaldt, men det ville han ikke si. Etterhvert kom det fram at han hadde tatt kokain for første gang, og jeg ble rimelig sjokkert ettersom han er/var veldig imot narkotika. Ettersom han var veldig opprørt (og fortsatt full) ville jeg ikke komme med moralpreken. Men etterhvert da han roet seg ned fikk jeg sagt at jeg er veldig skuffa men at jeg kommer til å se på dette som et feiltrinn. Men kommer ikke til å akseptere det hvis det skjer igjen. En annen ting som plager meg er at han ikke vil si hvem han hang med de 18 timene han var på fest. Spurte minst 30 ganger, og jeg sa at det føles veldig ukompfortabelt at han ikke kan fortelle meg det. Begrunnelsen hans er at han ikke vil at jeg skal uroe meg neste gang han skal ut med de folka, derfor vil han ikke gi meg et navn. Er dette riktig? Hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Jeg begynner å bli skikkelig lei av denne ville festingen, som nå i helgen nådde nye høyder. Men jeg vil ikke gjøre det slutt, jeg elsker ham og vi skal gifte oss neste sommer. Men nå sitter jeg her og forestiller meg at den dagen vi får barn så kommer jeg til å sitte alene i helgene mens han fester til langt på natt. Har jeg en grunn til å være urolig? PS: Vi har et avstandsforhold, så festingen går ikke ut over vår tid sammen. og du tenker seriøst på å få barn med denne mannen? Barnevernet burde kobles inn når den tid kommer Anonym poster: 404fe0579774f276bfe6dc227e1623b2 1
Gjest Skrevet 18. november 2012 #19 Skrevet 18. november 2012 Får bare mer og mer vondt i magen av å tenke på dette. Fatter ikke hva som skjer. Jeg kan jo også nevne at han begrunnet kokainsniffingen med at han synes at ting har gått dårlig mellom han og meg i det siste (noe jeg var uvitende om), at han var usikker på mine følelsene. Jeg har nemlig ikke sendt noe viktig til ham ennå, og grunnen til det er fordi det er ikke så lett å skaffe alle papirene jeg må sende, det er derfor det tar tid. Men dette kunne kan ha tatt opp med meg hvis det plaget ham så mye, og ikke tatt kokain fordi han følte at livet hans sugde der og da!!? Nå angrer jeg på at jeg sa at denne ene gangen er greit, at jeg ikke er sint, men veldig veldig skuffa. Jeg skulle ha blitt sint mens vi snakka sammen i går (men jeg ville ikke gjøre ham mer opprørt ) Ring han på mandag når han forhåpentligvis er edru (og nykter). Si at du har tenkt mye på det han sa i helgen. At du selvsagt ikke kan styre hans liv, men at du har vetorett om hva du velger å innvolvere i ditt. Si at du opplever han som useriøs og lite interessert i forpliktende forhold når han velger kokain og begrunner det i at dere har problemer, men ikke har fortalt deg om de problemene. At du er usikker på om det er liv laga for dere framover, da dere er på helt ulike stadier i livet. Be om at han tar tak i seg og sitt og viser at han vil og kan holde seg på matta, og at du er viktig for han. Og legg nå bryllupsplaner og barn på hylla fram til du ser hvordan dette arter seg. Ikke noe poeng i å lage seg problemer. Personlig for meg så er narkotika en dealbreaker. Jeg hadde ikke valgt å gå videre med en mann som har det festemønsteret din har. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #20 Skrevet 18. november 2012 Du har ikke krav på å vite hvem han gjorde dette sammen med, det går litt på personvernet til vennene hans. Det er en slags uskrevet lov at man ikke outer andre på kriminelle handlinger. Så vri fokuset over på hva han gjør, og hva du er komfortabel med og ikke, og snakk med han. Anonym poster: 7e07e146576621e34decc9555d4bf361 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå