Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med det? Jeg får alltid soppinfeksjon 2-3 ganger hver gang jeg er gravid. Sist svangerskap fikk jeg det dagen før jeg fødte, noe jeg ikke vil ha igjen! Nærmer meg termin og kjøpte ecovag for å forebygge denne gangen, men så står det i pakningsvedlegget at man skal kun ta det i samråd med lege. Men hvis jeg først skal bestille time hos legen før jeg får begynt kommer jeg jo aldri igang med "kuren".

Noen som vet om det er ok eller ikke?

Anonym poster: 3ab8bfa79edb5e88380a61a9421f42a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det står det, burde du spørre legen før du begynner å ta det - kanskje du kan ringe når h*n har telefontid, så slipper du å bestille time?

Anonym poster: 4a7f0e2302034d206e5be93371425944

Skrevet

Hvis det står det, burde du spørre legen før du begynner å ta det - kanskje du kan ringe når h*n har telefontid, så slipper du å bestille time?

Anonym poster: 4a7f0e2302034d206e5be93371425944

Legen har ikke telefontid.

Skrevet (endret)

Eg var med legen forrige mandag, og har akkurat det samme problemet, så eg spurte, og ho anbefalte meg å bruke det, i tillegg til smøre med canesten eller pevaryl.

Edit;

Om du lurer på om du kan bruke ulike medikament, som ecovag under graviditet, er det berre å stikke innom/ringe apoteket, dei også skal vite slike ting.

Endret av Emas
Skrevet

Min fastlege gir meg alltid time samme dag når jeg har behov for det. Skifte fastlege?

Du trenger jo bare spørre legen en gang, om du kan bruke det uten å skekke med han når du selv mener det er behov.

Skrevet

Min fastlege gir meg alltid time samme dag når jeg har behov for det. Skifte fastlege?

Du trenger jo bare spørre legen en gang, om du kan bruke det uten å skekke med han når du selv mener det er behov.

Jeg får sikkert time om jeg ringer, men jeg syns det er veldig unødvendig å bruke en hel legetime på det spørsmålet. Må ærlig innrømme at det frister svært lite å dra med en vill ettåring og sitte på ett legekontor og vente også...

Skrevet

Jeg får sikkert time om jeg ringer, men jeg syns det er veldig unødvendig å bruke en hel legetime på det spørsmålet. Må ærlig innrømme at det frister svært lite å dra med en vill ettåring og sitte på ett legekontor og vente også...

En hel legeTIME høres så mye ut, hehe. Vanlig legeavtale er 15 min, samme-dag (akutt) er gjerne 5-10 min.

Ring og spør sekretæren i resepsjonen om du trenger legeavtale for dette, eller om hun kan spørre legen for deg (der og da eller ringe tilbake når har fått svar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...