Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere fullført sykepleien selv om det gjorde dere helt syk av hat? Jeg har lyst til å jobbe på en hudklinikk eller et hudlegekontor. Man lærer jo ikke noe av dette i løpet av utdannelsen, men en sykepleier får vel jobbe slike steder. Motivasjonen er helt på bånn til å fullføre, men samtidig er usikkerheten min for stor til å slutte. Har gått 1,5 av 3 år. Jeg hater alt av sykepleieoppgavene. De typiske -stelle/pleie-syke-mennesker oppgavene. Og ikke minst så fysisk og psykisk tungt det er. Det vil det jo ikke bli på en hudklinikk eller hudlegekontor.

Hva tror dere? Burde jeg bite tenna sammen og fullføre selv om jeg hater livet mitt i dette perioden? Eller burde jeg slutte nå og finne meg et studie som jeg kan trives på?

Takk for deres synspunkter/tips og råd!!

Anonym poster: e033fc4b1a7f99442d55f1f54da958cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bit tennene sammen og fullfør. Ett og et halvt år går fort. Sykepleie er en fin utdanning å ha og det er også mye læring i å stå ved et valg og ikke gi opp selv om ting ble annerledes enn man trodde.

Skrevet

Tusen takk for svar. Ser at jeg har postet feil, moderatorene sletter den vel snart. Har postet på nytt i riktig tråd!

Anonym poster: e033fc4b1a7f99442d55f1f54da958cc

Skrevet (endret)

Jeg var i kontakt med en privatskole (hudpleieskole) senest i dag som jeg vil starte på etter barselspermisjon. Her kan man velge i mellom dagtid (4 dager med skole i uken over 1 år) eller kveldstid (2 kvelder i uken i 1,5 år) hvor de tar vg2 og vg3 i samme "studieår". Dette koster selvsagt mye penger ( studielån/stipend :rodmer: ), men er kanskje et bedre alternativ for en skolelei sjel? Jeg selv velger dette da jeg har blitt såpass gammel at jeg verken hadde trives eller orket 3 år på skolebenken. Spesielt når man må kjøre på med generell helse og sosial fag først, som egentlig ikke ligger innenfor kategorien jeg ønsker. Jeg har samme ønske som deg etter fullført studier.

Skal ikke være den som sier "dropp videregående", men som nevnt, kan være et bedre alternativ om man ikke eier motivasjon. Kanskje lettere å fokusere når man vet at skolen bare varer 1 år, og vil få best mulig karakterer i løpet av det året. Jeg ser i vert fall på dette som en fordel å slippe 2 år på skolebenken for samme utdannelse/kompetanse. Men så har jeg snart 2 barn å prioritere dagtid med, så 2 år mindre med skole er til min fordel.

Lykke til!

Endret av Lexica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...