Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lizbet
Skrevet

Sliter med å få innstallert et pc-spill men får det ikke til. Når jeg trur jeg er ferdig og skal åpne kommer det en melding om at det har oppstått en feil, vil du sende feilmeldning??

Har hatt dette spillet (Zeus - master of....) inne før og såvidt jeg husker gikk det greit da. Hva gjør jeg feil!??

:evil: :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

du skriver at du er ferdig med å innstallere. Har du prøvd å kjøre spillet? Skjønte det som at du får beskjed om at programmet kræsjer. Hva du gjør galt? tja...

Gjest Lizbet
Skrevet

Jeg får ikke åpnet selve spillet. Det virker som om det er noe som mangler.....jeg skjønner bare ikke hva :oops:

Hva jeg gjør er å innstallere, kjøre setup og så åpne....men det går ikke

Skrevet

Hmm... Vet ikke jeg altså, men er du sikker på at du prøver å åpne spillet, og at du ikke prøver å installere en gang til?

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden spillet virket tidligere, kan du prøve å tenke etter hva som eventuelt er annerledes nå i forhold til den gangen. Annen versjon av Windows, kanskje?

Prøv også å deaktivere antivirus-programvaren før du installerer. Enkelte slike programmer kan gå i beina på installasjonsrutiner for andre programmer. Husk bare å aktivere det igjen etterpå...

Skrevet

Er du sikker på at du har alt du trenger til spillet? Huff, dette kan jeg lite om. Kanskje spillet krever en viss Windowsversjon? En viss mengde RAM? En viss oppgradert Windowsversjon? Kanskje det finnes en patch til spillet på nett som retter opp en feil? Kanskje ikke minnet på skjermen er stort nok?

Gjest Lizbet
Skrevet

På maskinen har jeg win ME, det var ikke den jeg hadde sist. Og sambo har ordnet litt annet og........vet ikke helt hva han har gjort. Men meg bekjent har jeg både nok plass og nok ram. (Eller er det samme?)

Og jeg er ganske sikker på at jeg prøver å åpne og ikke installere. Har uansett tatt bort hele tingen og skal prøve på nytt. Igjen.....

Sukk :cry:

Gjest Lizbet
Skrevet

Gikk ikke denne gangen heller :veldigsur:

Må nok vente til sambo kommer hjem og innse mine begrensninger... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ikke si at Win ME er årsaken akkurat her, men Win ME er noe av det verste Microsoft har gitt ut. Jeg pælma det nesten med en gang jeg fikk det og gikk tilbake til win98. Prøv win2000 eller XP, eneste utgivelsene som kan sies å være godkjent fra microsoft.

Gjest Lizbet ii
Skrevet

Blei litt usikker nå....om ikke det er XP som er her, og at det var ME han tok bort....får uansett ikke gjort noe mer. Har vurdert å prøve på min laptop, men den er ikke egentlig noen særlig god spillemaskin....

Men, det ordner seg :sinnatagg:

Gjest the imp
Skrevet

Hvis han har fjerna noe håper jeg da inderlig ikke han har fjerna ME og lagt inn XP, men nok om det. Prøv å slette det som allerede er lagt inn og legg inn på nytt. Sjekk om du har alt som kreves for å kjøre spillet. Sørg for at ingen andre programmer kjører når du installerer. Alle mulige sånne ting kan få installeringer til å feile. Ellers hender det i blant at ikke alle spill liker XP også, men det er sjelden.

For å sjekke at du har det du trenger av RAM og prosessorytelse kan du gå inn på System, der vil prosessor og RAM stå. Vet du om samboer la inn alle drivere på nytt da han la inn opsys på nytt? Dette kan også være med på å ødelegge for installasjonen.

Skrevet

Hvis det er win Me du bruker, så kan jeg garantere deg at det er problemet.

Makan til skrap operativ system finns ikke. Er det xp du har, så må du nokk oppdatere driverne til skjerm/grafikk kortet ditt. Meste parten av spill feilene er pga skjerm kortet, evt driverne.

Skrevet
Hvis det er win Me du bruker' date=' så kan jeg garantere deg at det er problemet. Makan til skrap operativ system finns ikke. [/quote']

:enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...