Gå til innhold

Er det noe vits å føre opp alt av kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du har en dag hvor du vet at du har gått langt over kalori-målet ditt, er det egentlig noe vits i å føre det opp? Jeg teller kalorier, men i dag har jeg både hatt kosedag med godteri og dratt ut på byen, så jeg vet at jeg har oversteget kalorigrensen min noe sinnsykt. Jeg tenker å bare ta denne dagen som et stort tap og drite i å føre det opp. Jeg har jo syndet noe sykt uansett.

Hva synes dere?

Anonym poster: ba41290878ab8b59b3ce603517dcc792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg med hvilken hensikt du fører opp antall kalorier, men uansett ser jeg ikke problemet med å droppe det en dag. Du vet jo uansett at du har gått over, dersom det er det du prøver å få en oversikt over.

Anonym poster: 4cfd833cc271cea983efd46df41dcc06

Skrevet

Hvis poenget er å ligge på kaloriunderskudd, og du allerede vet at du har overgått målet ditt for i dag, ser jeg ikke vitsen med å telle kalorier nei? :vetikke:

Skrevet

Tja, er det ikke et poeng å vite hvor mye man har fått i seg pga totaloversikten? Kaloriene blir jo ikke borte.

Anonym poster: e3e4f139ee039ceb8e46d3af659b627d

Skrevet

Jeg synes det er et poeng, for jeg får et lite realitycheck av å se hvor mye det faktisk var. Noen kan jo slå heeelt på stortromma og nesten spise opp underskuddet for hele uken og dermed gå veldig sakte ned i vekt uten å selv ane hvorfor.

Anonym poster: 8b93d0ea0848d3fa7381b1dc4ea09228

• Liker 1
Skrevet

Eg er litt samd med brukar over her. Eg las tråden på laurdag og tenkte, "nei, det er jo ikkje vits", og sidan det var det alle dei andre skreiv så svarte eg ikkje. Men no har eg tenkt:

For meg har det vore interessant å sjå kor mykje eg får i meg når eg slepp meg sjølv heilt laus. Som oftast har eg nemleg ikkje "klart" å ete så grueleg mykje. Eg har alltid lurt på korleis det kan ha seg at eg held meg så stabil i vekt, og no har eg sett det. Og det var eigentleg ganske oppmuntrande. Eg har også sett at dagar eg har sklidd ut, så har eg mest alltid framleis ete om lag under vedlikehaldsnivå, sjølv om diettnivået har sprukket. Det gjer at eg er veldig optimistisk med tanke på å gå opp til vedlikehald etter kvart. Eg har tenkt å logge kva eg et også når eg er på vedlikehald, om lag eit halvt års tid slik at eg blir van med det nivået.

Skrevet

Jeg er nok ganske motsatt av deg da Tigress, for jeg vet jeg går langt over grensa mi når jeg koser meg (slipper meg aldri HELT løs). Jeg lå nok på 3000+ kalorier den aktuelle dagen. Så jeg har bestemt meg for å ikke føre opp. Det er sjeldent at jeg synder så mye.

Skrevet

Jeg er nok ganske motsatt av deg da Tigress, for jeg vet jeg går langt over grensa mi når jeg koser meg (slipper meg aldri HELT løs). Jeg lå nok på 3000+ kalorier den aktuelle dagen. Så jeg har bestemt meg for å ikke føre opp. Det er sjeldent at jeg synder så mye.

Vil det ikkje då vere ekstra greitt å vite kor mykje, slik at du har kontroll på kor stagnasjonen kjem frå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...