Gjest Mia Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Føler han ikke ser meg... Gravid i 18.uke. Plages masse med bekkenvondt og Tidligere ekstrem kvalme fram til uke 14. Han har en datter fra tidligere forhold men eksen , hennes mamma, var frisk hele svangerskapet så han skjønner ikke at noen kan slite mer.. Kommenterer det stadig, eller sier "ser du har vondt men du får da tåle såpass...". Noen dager må jeg krøke meg rundt men siden eksen hans var så frisk ( og orket sex hele svangerskapet) så tror han nå, uansett hva jeg sier, at min grunn er ene i alene at jeg ikke gidder... Mine plager går nok litt utover forholdet, men skuffer meg når han tar det på den måten. Jeg trenger han faktisk nå. Til tross for at jeg prøver snakke fornuftig og rolig med han, ender diskusjoner nå alltid opp i konflikter. Han trekker seg mer unna.. Aldri vært sånn før.og mye av hans forventninger og likegyldighet gjør at jeg føler på at han rett og slett mister respekten for meg. I det siste har han begynt å trekke seg tilbake til datarommet i 19 tiden og sitter der fram til 02/03!!! For å spille med gutta.. Han tar innimellom pauser men da sitter han og nistirrer på tlf for å få med seg evt oppdatering fra spilleverden.. Toppet seg i dag. Laget kveldskos til oss men han gadd ikke komme - måtte spille.. Kom og spiste litt i 23 tiden, så skulle vi legge oss., etter vi kommer på rommet finner han ut at han må spille noen timer likevel! Jeg viser tydelig hva jeg føler.. Ensom, trenger kjæresten min.. Hvor er han? Nok en kveld med bekkenvondt som jeg gråter meg i søvn (
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Føler han ikke ser meg... Gravid i 18.uke. Plages masse med bekkenvondt og Tidligere ekstrem kvalme fram til uke 14. Han har en datter fra tidligere forhold men eksen , hennes mamma, var frisk hele svangerskapet så han skjønner ikke at noen kan slite mer.. Kommenterer det stadig, eller sier "ser du har vondt men du får da tåle såpass...". Noen dager må jeg krøke meg rundt men siden eksen hans var så frisk ( og orket sex hele svangerskapet) så tror han nå, uansett hva jeg sier, at min grunn er ene i alene at jeg ikke gidder... Mine plager går nok litt utover forholdet, men skuffer meg når han tar det på den måten. Jeg trenger han faktisk nå. Til tross for at jeg prøver snakke fornuftig og rolig med han, ender diskusjoner nå alltid opp i konflikter. Han trekker seg mer unna.. Aldri vært sånn før.og mye av hans forventninger og likegyldighet gjør at jeg føler på at han rett og slett mister respekten for meg. I det siste har han begynt å trekke seg tilbake til datarommet i 19 tiden og sitter der fram til 02/03!!! For å spille med gutta.. Han tar innimellom pauser men da sitter han og nistirrer på tlf for å få med seg evt oppdatering fra spilleverden.. Toppet seg i dag. Laget kveldskos til oss men han gadd ikke komme - måtte spille.. Kom og spiste litt i 23 tiden, så skulle vi legge oss., etter vi kommer på rommet finner han ut at han må spille noen timer likevel! Jeg viser tydelig hva jeg føler.. Ensom, trenger kjæresten min.. Hvor er han? Nok en kveld med bekkenvondt som jeg gråter meg i søvn ( Du får sette foten ned. Gi ham klar beskjed om at du savner ham og er ensom. Håper at det ordner seg for deg. Klem
Gjest Ts Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 TS her. Takk.. Gjør virkelig det. Har vært veldig klar i min tale,men virker som det ikke går inn. Han var ikke sånn før, er i et gi f mood... Har spurt han om hva det er, til og med vært så patetisk å spurt om han ikke vil ha meg lenger.. Plager meg også at vi er gravide sammen nå, jeg for første gang. Dette burde være stort..da han ventet barn med eksen var det rett på face etter ordinær ultralyd for å stolt reklamere for nyheten.. Nå vet så vidt de nærmeste kompisene hans det... Foten min er satt ned men han overser det. Han vet jeg ligger og gråter i sengen over dette i kveld og vet jeg er vondt og gjerne skulle hatt han her. Men nei da.. Ganske forvirret.. For hvor er den omtenksomme snille mannen min som fridde til meg i juli tatt veien?...
fionel Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Det virker som om dere trenger en real samtale her! Han må forstå at alle svangerskap er forskjellige, noen mer smertefulle en andre. Han trenger også å forstå at han må være der for deg, og det kommende barnet han nå skal få.. Jeg syns du skal ta en real samtale med han, og si at nok er nok!! !
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 hva med å ta han med til jordmor eller noe så hun kan forklare at alle svangerskap er forskjellige. kansje han er mer åpen for å høre på det da? Anonym poster: 142958208b8fe30382ef8444d7797701 2
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Slenger meg med de andre her. Gode forslag fra begge!
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 TS - takk jenter. Han ble med til jordmor i uke 16 og ordinær ultralyd og begge har vært flinke til å poengtere at er hvert svangerskap er ulikt. Noen har mer vondt enn andre osv, men tydeligvis går det ikke inn. :-( eller, han forstår det er vondt men mener jeg overdriver og bruker det til unnskyldninger. Ikke så godt å høre når man trenger støtte.. Barnet er forresten planlagt og det var han som først dro opp tema .. Et vesentlig poeng. Elsker han men føler han ser tvers gjennom meg for tiden. Og synes det er merkelig at pc spill plutselig er så gildt, har det aldri vært før.. Da har sofakvelder mm med meg vært mer fristende.. Og å legge seg alene sånn synes jeg er stusselig kveld etter kveld.. Begynt å bli sjalu på eksen hans. Patetisk jeg vet, men er følelser.. Hvordan han da stolt fortalte om graviditeten , hvordan de alltid la seg sammen( er i grunn hans ord fra tidligere i en absurd setting) men uansett - hvorfor er alt så annerledes nå?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 jeg får virkelig vondt av deg. for det er så viktig med støtte når man er gravid og ikke er i topp form. ta han med til jordmor engang til. få han til å lese på nettet eller en bok om svangerskap . på et eller annet vis må han få opp øynene. Anonym poster: 142958208b8fe30382ef8444d7797701
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 TS - takk jenter. Han ble med til jordmor i uke 16 og ordinær ultralyd og begge har vært flinke til å poengtere at er hvert svangerskap er ulikt. Noen har mer vondt enn andre osv, men tydeligvis går det ikke inn. :-( eller, han forstår det er vondt men mener jeg overdriver og bruker det til unnskyldninger. Ikke så godt å høre når man trenger støtte.. Barnet er forresten planlagt og det var han som først dro opp tema .. Et vesentlig poeng. Elsker han men føler han ser tvers gjennom meg for tiden. Og synes det er merkelig at pc spill plutselig er så gildt, har det aldri vært før.. Da har sofakvelder mm med meg vært mer fristende.. Og å legge seg alene sånn synes jeg er stusselig kveld etter kveld.. Begynt å bli sjalu på eksen hans. Patetisk jeg vet, men er følelser.. Hvordan han da stolt fortalte om graviditeten , hvordan de alltid la seg sammen( er i grunn hans ord fra tidligere i en absurd setting) men uansett - hvorfor er alt så annerledes nå? Uff! Føler med deg. Det er ikke lett å vite hvorfor han oppfører seg på denne måten. Du må nesten spørre ham om hvorfor ting er annerledes nå.
HHH Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Synes det kan virke som at han kanskje er litt redd. Det er ikke sikkert han vet helt hva han skal gjøre for å hjelpe deg, hva han kan bidra med, har hørt at mange menn også kan føle at de ikke er helt inkludert i det som skjer, og dermed trekker seg tilbake. Du kan jo sette deg ned med han og forklare litt mer konkret hva du trenger, så kanksje han føler seg litt mer inkludert og dermed også tør å hjelpe til.
Birgitta Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 (endret) Off, jeg føler med deg, og kjenner meg litt igjen. Men jeg tror det er veldig annerledes for disse mannfolka, uansett om man egentlig har et godt forhold og barnet er planlagt. Det er nok vanskelig å sette seg inn i hvor tungt et svangerskap kan være, både fysisk og psykisk. Samtidig tror jeg At de også har sine bekymringer, og det høres jo ut som om din virkelig sliter med et eller annet. Håper dere finner ut av det igjen! Endret 18. november 2012 av Birgitta
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Uff! Føler med deg. Det er ikke lett å vite hvorfor han oppfører seg på denne måten. Du må nesten spørre ham om hvorfor ting er annerledes nå. Jeg syns det er lett å skjønne. Ingen liker å måtte ta seg av voksne mennekser. Dere kvinner må lære dere at menn ikke er her for å passe på å fjerne alle vonde følelser og probleme dere har. Vi har våre egne, vi holder for oss selv og ikke plager dere med, men trenger fritid til å løse. Den fritiden må vi må. Anonym poster: 2bcb30da524a5368266f6c6edf150d27
Gjest puffy Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Uff, det høres ikke noe bra ut. Du får snakke med han og prøve så godt du klarer å forklare at ikke alle opplever svangerskap likt og at du virkelig trenger hans hjelp og støtte nå. Håper det ordner seg for deg
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Takk for alle svar. Han la seg 03:30, etter mye høylytt spilling OG en tlf samtale med en dritings kompis. Hvem Måtte ta seg av hans datter kl 06:30 i dag tidlig? Jeg.. Greit nok men med dumt bekken hver morgen er det ikke bare, bare... Jeg må definitivt gjøre noe, dette er ikke bra.. Til deg, anonyme mann, som har et innlegg. Selvsagt kan jeg ikke forvente at han direkte tar seg av meg, men her er mannen jeg ble sammen med helt borte,, vi ble enige om barnet og selv de dagene jeg hang 20-30 ganger over do , pga svangerskapskvalme, brydde han seg ikke. Først da jeg måtte kjøre en gang til legevakten stilte han opp som sjåfør. Svangerskapet er vi faktisk to om så litt kan jeg forvente! Da min mann for ett år siden hadde kraftig lungebetennelse tok jeg meg av han. Han 'forventet' det, siden han var dårlig.. Og det burde gå begge veier.. Jeg er snart halvveis i svangerskapet og totalt utslitt. Og innmari skuffet over situasjonen. Romantikken er borte ( han var veldig flink sånn før) og hensynsfulle mannen er visst ikke tilstede mer:( Sliten og lei meg
Gjest TS Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Eller for to uker siden, skulle i en familie bursdag til hans familie. Jeg henger over do og kaster opp hele morgenen , samme med natta i forveien. Er i elendig form. Eneste ord fra han; 'fresh deg opp da så vi kan komme oss avgårde"... Og deretter " har du pakket inn pakken, hvor er dressjakka mi"... Ikke ett spm om hvordan det går.. Føler det er noe feil her. Føler det mer og mer når jeg blir sittende og tenke på det. Kanskje tåpelig gruble men ja...
Steinar40 Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Høres ut som at han er spilleavhengig.
Avalon Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 Henger meg på forslaget her om å ta han med til jordmor, eller fastlegen. Prat med dem først, så de vet hva det går i, ta mannen med å la han få det inn med teskje!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2012 #18 Skrevet 18. november 2012 Har du familie så synes jeg at tiden er inne for å ta seg en tur hjem, og være der ett par uker. Gi beskjed om at dette er ikke hva du forventet av støtte. Du er utrolig skuffet over hans væremåte, hans spilleavhengighet og det virker ikke på deg som dette er noe som han deltar i. La han sitte der og spille. La han ta seg av datteren sin. Du har deg selv å tenke på, og du trenger støtte. Jeg hadde bare gitt beskjed, så hadde jeg dratt min vei. Du skal ikke oppdra han. Han får selv ta seg i nakken. Skal du være gravid og dårlig, ta deg av datteren hans, takle hans avvisninger og ellers stille opp? Nei vet du hva! Reis bort.
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2012 #19 Skrevet 18. november 2012 Jeg syns det er lett å skjønne. Ingen liker å måtte ta seg av voksne mennekser. Dere kvinner må lære dere at menn ikke er her for å passe på å fjerne alle vonde følelser og probleme dere har. Vi har våre egne, vi holder for oss selv og ikke plager dere med, men trenger fritid til å løse. Den fritiden må vi må. Anonym poster: 2bcb30da524a5368266f6c6edf150d27 Det er ingen som er så syk som en mann med influensa.... Slutt å skrive tullete innlegg her inne. På tide å bli voksen og ansvarsfull mann snart tenker jeg.
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2012 #20 Skrevet 18. november 2012 (endret) Det høres ut som han er en mega egoist. Synes rådet om å reise bort var en god ide, Endret 18. november 2012 av Snuppi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå