Gå til innhold

Hadde du reagert? Utsagn fra kollega...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig frittalende kollega. Vi jobber i bhg,og en dag kom ikke faren til en gutt til avtalt foreldresamtale. I lunsjen dagen etter sa kollegaen min syrlig at faren sikkert var for full av gonoré i hodet til å få med seg noe som helst. Jeg kjenner ikke denne faren,men ble veldig paff av utsagnet. De andre kollegene lo litt småkleint av spøken. Sier du fra om slike upassende utsagn,eller ignorerer du dem?

Anonym poster: 37464354a5f5baeee4b8b7e9d05ce722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksen kommentar..

Jeg hadde sagt ifra.

• Liker 1
Skrevet

Oppsigelsesgrunn sånn umiddelbart blir itt kleint det og,

men grunn til samtale; absolutt!

• Liker 2
Skrevet

jeg hadde sagt i fra. jeg selv fikk en upassende kommentar på jobb her en dag. jeg sto med en kollega av motsatt kjønn helt på tampen av arbeidsdagen. så kom en tredje kollega og spurte hva vi skulle. da presterer han å svare at vi skal hjem å pule. da hisset jeg med opp og sa i fra hvor upassende noe sånt er å si. vi har ikke snakket siden. hva hadde dere gjort?

Skrevet

Jeg har hatt praksis på flere forskjellige steder i helsevesenet og vet godt at upassende kommentarer om pasienter og pårørende florerer! Så det forundrer meg ikke at det finnes andre steder. Det er så mange som ikke klarer å holde ting for seg selv og har holdninger som er så upassende som det går ann, jeg blir helt flau.

Er jeg trygg (altså ikke er helt ny på stedet og kjenner de som jobber der) så kan jeg si i fra. Ellers så ville jeg har snudd ryggen til å gått.

Anonym poster: 336c6335ccba68b910f222007d7acc43

Skrevet

Kommer helt an på. Jeg kunne fint sagt det til mine gode kollegaer som jeg er på nett med og som jeg vet tenkte noelunde det samme. Men jeg hadde aldri sagt det til en større forsamling med kollegaer, kollegaer som jeg ikke kjente godt nok, slik at noen andre kunne overhøre det, eller som leder.

Anonym poster: 5b5298eff402b3e44a35b992deb4de16

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde sagt i fra. jeg selv fikk en upassende kommentar på jobb her en dag. jeg sto med en kollega av motsatt kjønn helt på tampen av arbeidsdagen. så kom en tredje kollega og spurte hva vi skulle. da presterer han å svare at vi skal hjem å pule. da hisset jeg med opp og sa i fra hvor upassende noe sånt er å si. vi har ikke snakket siden. hva hadde dere gjort?

Han mente det som en spøk og ble nok paff over at du hisset deg opp (selv om det var aldri så upassende). Jeg personlig ville ledd det bort for å holde en god tone, skjønner ikke vitsen med å hisse seg opp. Greit nok om det skjer igjen og igjen, men jeg personlig mener du overreagerte (selv om jeg som sagt er enig i at det var upassende). Hadde jeg vært deg hadde jeg bare smilt et stort smil og sagt "hei!" neste gang jeg møtte han.

Anonym poster: 5b5298eff402b3e44a35b992deb4de16

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis en av mine mannlige kolleger hadde sagt "vi skal hjem og pule" ville jeg nok bare ledd og sagt, at ja, det stemmer, men ikke med hverandre. ;)

Kommentaren det spørres om i hi er litt verre, den ville jeg nok reagert på, spesielt fordi den om den var rettet mot noen som ikke var til stede.

:heks:

Endret av Brunhilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...