Gjest *kokos* Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg har en gutt på 14 mnd. Han er veldig aktiv og jeg synes det er vanskelig å kjøpe leker som fenger ham. Han liker best å trykke på knapper, fjernkontroller, pianoet, lysbrytere osv, men mister fort interessen for en enkelt leke. Søsteren hans kunne sitte i evigheter og pusle, så det er litt uvant for meg å ha en så utålmodig unge. Hva gjør dere med deres gutte-gutter? Han er ikke i barnehage foreløpig, begynner om et par måneder. Han elsker å gå og leke med klosser også, men som sagt bare i et lite tidsrom før han vil over til noe annet. Jeg trenger med andre ord flere alternativer til ham, tror jeg. Noen tips?
absinthia Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Mine barn har i den perioden elsket gåbilen sin, syntes det var stor stas å få låne sleiver, bakeboller og kasseroller fra skapet, bankebrett ( selv om de ikke traff så godt akkurat) å male, kjøre med bamser eller dukker i barnevogn ( eller i lasteplanet på lastebilen) vannlek, ting som enkelt kan settes sammen og tas fra hverandre, lekemobiltelefon og andre ting med knapper osv... Barn i denne alderen kan ofte ha korte sekvenser med lek med en ting før de går over til noe annet, de er ofte opptatt av funksjoner og kan iblant drive lenge på med å gå frem og tilbake med ting som kan trilles, trykke på knapper o.l.
Umuriel Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Min gutt er også 14 måneder gammel og vil helst leke med ting voksne bruker. Fjernkontroller, telefoner, data, kjøkkenredskaper, rote i skuffer og skap, det er helt topp. Tror ikke det finnes noen leker i verden som er mer interessante enn alt det mamma og pappa "leker" med.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Vår guttegutt som nå er to, elsket biler, traktorer og alt med hjul egentlig.. Kunne sitte å undersøke i timesvis, og han er over gjennomsnittet aktiv. Han elsker fortsatt de samme lekene og kjører stort sett ett eller annet kjøretøy rundt omkring på gulvet. Anonym poster: ba6587cccf390b93220a9b5edad2b791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå