Fashionistaen Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 I dag gikk den første episoden av Sesong 2 av "Teenage Boss". Jeg skal følge med på denne serien i år også i og med at jeg tross alt snart flytter ut for meg selv, og har et ganske likt forhold til penger som mange av de ungdommene som deltar! Hva med dere?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Hehe, hadde kanskje vært aktuelt for 13 år siden Det er en stund siden jeg flyttet hjemmefra. Anonym poster: 43a6e79b93258cc8557bcd3bd377fe1f
belle_ Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Nei, faller nok ikke under den gruppen som skal se på det. Lenge siden jeg flyttet hjemmefra.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Eh.... hvis du fortsatt bor hjemme. Hva i huleste gjør du på KVINNEguiden??? Finnes sikkert en side som er litt mer egnet for deg. Anonym poster: 8b00d46bbaa2801fae0f0fde64181545
Gjest BabyBlue Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Eh.... hvis du fortsatt bor hjemme. Hva i huleste gjør du på KVINNEguiden??? Finnes sikkert en side som er litt mer egnet for deg. Anonym poster: 8b00d46bbaa2801fae0f0fde64181545 Finnes folk som bor hjemme til de er 30. Litt som Jesus. Skal ikke de få lov til å henge på kg?
Miah Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Eh.... hvis du fortsatt bor hjemme. Hva i huleste gjør du på KVINNEguiden??? Finnes sikkert en side som er litt mer egnet for deg. Anonym poster: 8b00d46bbaa2801fae0f0fde64181545 Du henger nok litt etter. Kvinneguiden er ikke lenger for kvinner som har mann, hjem og barn. Videregåendelever og studenter har infiltrert forumet deres. TS: Jeg bor fortsatt hjemme, men om jeg ser på Teenage Boss så er det for å få meg en latter. De har et så idiotisk forhold til penger at det er til å grine av. Om du har et likt forhold til penger som de som deltar, så bør du nesten følge med, ja... 4
Gjest BabyBlue Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Blir forresten irritert av å se på disse programmene (teenage boss, bortskjemte gullunger). Får meg til å innse hvor mye norske foreldre syr puter inn under armene og ræva på ungene, for så å klage på at de er late. Bitch please. Kan være lærerikt for unge å lære hvordan månedslønna til mor og far faktisk blir brukt, men noe sier meg at det går tilbake til gamle vaner så fort kamerane forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Jeg så den første episoden, kommer muligens til å se flere. Jeg liker programmet, synes det virker som om de fleste ungdommene som deltar får et mer realistisk syn på penger og økonomi. Anonym poster: f19adff9aeb20a08e330150bddc0766f 1
Gjest Erm Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Han sminke-fyren som var med nå sist var jo helt på trynet. Ville heller kjøpe sminke og klær enn å gi mor penger til nye vinterdekk. 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Blir forresten irritert av å se på disse programmene (teenage boss, bortskjemte gullunger). Får meg til å innse hvor mye norske foreldre syr puter inn under armene og ræva på ungene, for så å klage på at de er late. Bitch please. Kan være lærerikt for unge å lære hvordan månedslønna til mor og far faktisk blir brukt, men noe sier meg at det går tilbake til gamle vaner så fort kamerane forsvinner. Tror kanskje ikke de er representative for norsk ungdom og foreldrene deres. Det er jo et underholdningsprogram, så de finner jo noen som blir underholdene. Luksusfellen er nok heller ikke representativt for notdmenns pengevaner. Anonym poster: 426cee679d322bba6eaf7ef0827863b7
c44 Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 synes det er et ok program jeg han som var med i 1. episode er en kompis av meg... var ikke så overraskende at han brukte pengene på den måten 1
Gjest tarandus Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Han i første episode kunne gjerne lært seg litt mer norsk... 6
Fashionistaen Skrevet 18. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2012 (endret) Eh.... hvis du fortsatt bor hjemme. Hva i huleste gjør du på KVINNEguiden??? Finnes sikkert en side som er litt mer egnet for deg. Anonym poster: 8b00d46bbaa2801fae0f0fde64181545 Skjønner ikke hvorfor jeg skal være nøtt til å forsvare mitt medlemskap på KG i en tråd der dette er totalt irrelevant , men here we go: som du sikkert har skjønt utifra nicket mitt, så er jeg usedvanlig interessert i klær og alt som har med det å gjøre. I utgangspunktet så registrerte jeg meg her for å kunne få utløp for denne interessen. Kanskje prate med likesinnede om dette temaet siden mine venner ikke er på langt nær så interesserte i dette som meg. Det har også vist seg at i enkelte tråder som omhandler dette temaet, så har jeg faktisk vært til stor hjelp, så sånn sett har jeg vel bidratt med mitt her. Uansett så synes jeg innlegget ditt er ganske så generaliserende. Selv om jeg sikkert er yngre enn majoriteten av brukerne her inne vil det ikke si at jeg er mindre moden/dårlige rustet for å delta i enkelte diskusjoner. Enkelte ganger tror jeg at dette til og med at min unge alder kan være positivt. Når dette er sagt, så ser jeg heller ikke logikken i at brukere som f.eks. : fuckboy89/milfelsker (fiktive eksempler "inspirert" av enkelte brukere), hører mer hjemme her, enn meg bare fordi de har forlatt hjemmet. -------- Men nok om det! Han gutten som vår med i går virket temmelig fjern. 6400 kr brukt opp på mat og klær til seg selv på to uker:O Endret 18. november 2012 av Fashionistaen 6
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Jeg ser på og lar meg underholde - og sjokkere. Men jeg håper virkelig ikke dette er representativ for dagens ungdom? At de har så lite vett når det gjelder penger, og forbruk? Det er jo rett og slett kvalmende å se på. Det er fult mulig å se stilig ut, uten å bruke flere tusen kroner hver måned på å handle. Sparer miljøet også om de roer ned forbruket sitt. Første mann ut kommer til å bli en gjeldsslave før han rekker å flytte hjemmefra. Og mor burde tatt seg en bolle, som lar guttungen holde på slik. Dette kommer ikke til å ende bra. Å ha en diger gjeld hengende over seg, har sendt mange mennesker ned i dype depresjoner og alt dette måtte føre med seg. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #15 Skrevet 21. november 2012 Hu som er med i kveld er passe ufordragelig og egoistisk. Anonym poster: 5c746a225fc6d09a3a8e6e7f370749f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #16 Skrevet 21. november 2012 Ja må innrømme jeg ble sjokkert. 15 år og har så lite peiling på penger. Og hun brukte over 12 000 kr bare på seg seg til klær, vesker og sminke. Lukter Fotballfrue lang vei. Det er døde ting hun kjøper, og jeg tror det blir en avhengighet den shoppingen. De shopper for å føle seg lykkelige, men jo mer de får jo mer U-lykkelige blir de. Huff, dette var fælt å se på. De bodde i stort hus, hadde veldig god inntekt og lavt huslån; bare 9000 kr. Mange leier for 12 000 i dag, så ikke rart de hadde mye igjen etter fellesutgiftene var betalt. Men det er vel slik det er i dag når 2 jobber fullt kan en lett ha 60 000 inn i mnd. Jeg skjønner ikke da at folk skriker opp om at alt er så dyrt at begge MÅ jobbe fullt, Det er forbruket det er noe galt med. Vannvittig galt forbruk og shoppedilla hele nasjonen. Barn sitter 10 timer hver dag i barnehagen pga foreldre tror de må ha hus til 5 mill og shoppe klær for 12 000 hver mnd. Hvis ei jente på 15 bruker såååå mye penger kun på seg selv hver mnd, hvordan blir det når hun skal bo for seg selv? Tror økonomi burde blitt et eget fag på skolen, dagens unge tror penger vokser på trær, de slipper å jobbe, foreldre jobber for de og tjener penger for dem også. Nei, dette er ikke bra og hvor lenge kan dette pågå??? Anonym poster: 3e11c578fc5210ef942fdac5690bf595 5
Sugerøret Skrevet 21. november 2012 #17 Skrevet 21. november 2012 Jeg har kun fått med meg reklamen for neste program (den med jenta Anniken) Får fnatt av mora som kommenterer ; "LOL , Lol sier jeg bare " 6
Harlequin Skrevet 21. november 2012 #18 Skrevet 21. november 2012 Så på episoden med Anniken, det var nærmest galskap! Tror dog hun ikke er representativ for resten av befolkningen på samme alder i alle fall. Virket allikevel som hun åpnet øynene litt etterhvert, og det er jo bra. 5
skreppamedleppa Skrevet 22. november 2012 #19 Skrevet 22. november 2012 Tja, det er jo lov å håpe på at deltakerne ikke er representative for dagens unge, samtidig så tenker jeg nok også at det er nok ikke foruten grunn at man kaller dagens generasjon for "curling generasjonen", og resultatet av at foreldrene koster foran barna og syr puter under armene deres så tror jeg ikke en kan forvente så mye mer, resultatet ofte blir "Livet mitt er som et måltid, hvor desserten er hovedrett. Men jeg spiser bare glasuren. Ja, for det er det som er best rett og slett". Kanskje man ser "værstingene" i Teenage Boss, men jeg har ikke fått noe sterkt inntrykk av at det mangler deltakere, og det er ei heller det eneste programmet om bortskjemte barn i disse tider. Og man ser jo stadig i media etc om curling generasjonen. Dette med at folk på 18-19 bestiller campagne for å søle det ut, og man skulle kanskje ikke tro det var så populært, men realiteten er nok at det faktisk er vanligere enn en skulle tro Men uansett ang Teenage Boss, jeg har sitt de to siste episodene, må jo bare innrømme at jeg har satt litt slik av enkelte ting de har sagt. Hun i går som trodde kanskje hun brukte 2000 men egentlig brukte 12 000, det er jo bare helt vilt med et svinn på 10 000 som hun ikke merket at hun brukte. Det er greit å være 15 år og ikke helt ha snøring på realitetene her i livet som regninger som må betales og hvor dyrt det er med mat etc, men å bruke 12 000 på en måned og klage på at man bare får 800 i lommepenger, wtf (sjelden jeg bruker wtf, men her er det nesten på sin plass). Det er absurde mengder med penger for en 15 åring å bruke på klær og sko etc. Men jeg tenker nok også at foreldrene svikter litt, detter litt igjennom med å faktisk lære barn økonomi, hva kan en da forvente. Jeg tror nok mange som blir oppfostret slik, med foreldre som gjør alt for barna, som koster og feier mens barna bare sklir igjennom kommer til å falle på trynet så det synger etter, når verden ikke svarer til verken de urealistiske forventningene, eller lommeboken ja hva gjør en egentlig da? Men et veldig bra program som setter fokuset på en viktig ting som ungdommer absolutt burde lært mye mer av. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #20 Skrevet 22. november 2012 Helt enig med deg skreppamedleppa. Jeg satt også slik, og kjente jeg ble sint på vegne av hennes foreldre. Det virket som om hun var enebarn også, så mulig hun ble litt bortskjemt pga det. Hun bruker mer i mnd enn en minstepensjonist får utbetalt i mnd. DET er jo tragisk. En minstepensjonist har bygget opp landet, gjerne tatt seg av 5-6 barn UTEN barnehage og annet VOKSENTID OG ALENE/DRA TIL FRISØRTID. De har måttet spinke og spare, hadde rente fra 15% på bolig og billån. Så at en 15 åring sløser bort 12 000 i mnd UTEN å vite hva de blir brukt til er hårreisende ja. Jeg fikk 12 000 kr i mammapermisjon jeg, de skulle holde i en mnd til klær, mat, strøm og bleier. Mannen betalte da resten, men LIKEVEL: jeg kunne ikke handle overkill med ting jeg hadde lyst på nei. Og jeg synes også madbusdsjettet deres ble feil, hun brukte minst 6000 på mat ute på restauranger med venninner og spanderte på dem. Da jeg var 15 så måtte jeg jobbe for å få lommepenger, hvorfor jobbet ikke denne bortskjemte lille piken?? Nei, hvem trenger å jobbe når hun fikk 12 800 kr av foreldrenes budsjett hver mnd???? Anonym poster: 3e11c578fc5210ef942fdac5690bf595 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå