Gå til innhold

Venter på samboer, igjen. Og igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes snart jeg bruker halve dagen på å vente.

Venter på at hun skal stå opp,

på at hun skal begynne å ordne seg,

bli ferdig med å ordne seg,

starte med middag

bli med å legge seg,

and the list goes on.

Til og med når jeg lurer henne med tiden og sier "vi må dra om en time" når vi kanskje egentlig har en time og tyve minutter på oss, så klarer vi allikevel å bli forsinket!

På en måte så føles det ut som hun ikke respekterer tiden min i hele tatt, men følelsen av å konstant gå rundt å vente er egentlig hundre gang verre. Jeg blir snart sprø!

Har tatt det opp flere ganger, og nevner det ofte der jeg sitter og venter - uten at noe ser ut til å ha noe effekt.

Ny sminke skal prøves, sms-er skal skrives, folk på fb skal chattes med og what not.. Alt annet blir nedprioritert. Jeg er på randen til å bli sprø!

Anonym poster: 9d269894c87ca9871000eff1698b2dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

starte med middag

bli med å legge seg,

and the list goes on.

Til og med når jeg lurer henne med tiden og sier "vi må dra om en time" når vi kanskje egentlig har en time og tyve minutter på oss, så klarer vi allikevel å bli forsinket!

På en måte så føles det ut som hun ikke respekterer tiden min i hele tatt, men følelsen av å konstant gå rundt å vente er egentlig hundre gang verre. Jeg blir snart sprø!

Har tatt det opp flere ganger, og nevner det ofte der jeg sitter og venter - uten at noe ser ut til å ha noe effekt.

Ny sminke skal prøves, sms-er skal skrives, folk på fb skal chattes med og what not.. Alt annet blir nedprioritert. Jeg er på randen til å bli sprø!

Hva med å vise at du slutter å vente, at du gjør dine ting! At du begynner å dra FØR henne hvis dere er invitert et sted..at du lager middag til deg selv, at du har andre avtaler enn med henne , så hun ser at du har ditt liv og at du ikke orker å vente på samme måten mer..Kanskje det kan vekke henne?

Skrevet

Er hun ikke klar til dere skal gå så sier du "Nå går jeg!" og går!

Så kan hun enten sitte å chatte, få opp farten eller komme når hun er klar.

Poenget her er uansett hva hun velger, så GÅR du, du venter IKKE!

• Liker 6
Skrevet

Dette høres utrolig slitsomt ut. Synes du burde følge de andre tipsene her. Bare gå! Ikke vis at du er avhengig av å vente på henne. Da kommer hun ikke til å skynde seg.

Jeg tror aldri jeg kunne vært sammen med noen som bruker en evighet på å ordne seg. Jeg forstår virkelig ikke hvordan så mange jenter greier å bruke så utrolig lang tid på badet.

Skrevet

starte med middag

bli med å legge seg,

and the list goes on.

Bare et spørsmål som går på astrologi;

Du å være en Stenbukk?

Man skal jo ikke kaste bort tiden til en mannlig stenbukk, eller en utålmodig Vær?

Skrevet

starte med middag

bli med å legge seg,

and the list goes on.

Slutt å vent!!

Min sambo er også treg, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til ham at når vi SKAL noe, så MÅ han få opp farta. Uten at det har hjulpet i det hele tatt, føler som deg at han ikke respekterer andres tid, men jeg gidder IKKE la det gå utover hverdagen slik det kan se ut som du gjør.

Jeg venter aldri på at han skal stå opp, jeg lever dagen min uten ham om han sover eller bruker lang tid. Jeg lager mat når det passer meg, og det resulterer ofte i at han kommer en halvtime etter og spør "skal vi lage mat snart nå?" hvorpå jeg svarer at "ikke for min del, jeg har spist"....

Har vi avtaler som er viktige og der han bruker for lang tid, har jeg begynt å si klart ifra at jeg ikke har NOE problem med å bestille taxi og stikke uten ham, så hvis han vil være med så er han klar når vi har avtalt.

Jeg lever livet mitt godt jeg, og det er stort sett han som finner ut at han vil være med på ting. Så han har såvidt begynt å lære at det lønner seg å ikke trekke det for langt, for da stikker jeg.

Begynn å stikke, begynn å gjør dine ting uten henne, la henne somle seg gjennom livet og se om hun synes det er ok når du faktisk GJØR ting.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du venter på at HUN skal lage middag? Det er jo bare å begynne selv det.

Alle de andre tingene ville jeg gjort som de andre nevner.. Gå når det er på tide å gå. Ikke utsett ting fordi hun ikke er klar. Mange mennesker eier ikke omtanke for andres tid, og da må man bare sette en standard. Jeg har en sønn som er likedan, men han har begynt å lære nå når jeg har dratt fra ham noen ganger. :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

MissStiles, mod

Skrevet

Sier meg enig med de andre: Gi beskjed om at "Når klokka er sånn og slik så GÅR jeg". Og så følger du det opp i praksis, så får madammen finne veien selv når hun er klar.

• Liker 1
Skrevet

Mannen min var også slik. Måtte bare....

Klokken tre går jeg. Og klokken tre gikk jeg. Sa bestandig ifra ti minutter før om at jeg skulle gå om ti minutter. Gikk ikke mer enn tre dager før han skjerpet seg.

• Liker 2
Skrevet

Lag nå middagen selv, for faen.

Anonym poster: c2abf8b20518723c27740654d2cf55e0

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Det der høres utrolig ut som moren min. Det er så jævlig irriterende. Akkurat som om de ikke har respekt i det hele tatt for andre mennesker og deres tid.

Gjør som de andre sier her. Vis henne at du ikke finner deg i det. Men for all del, du klarer vel også å lage middag? ;)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som tiden dere skal dra er avtalt på forhånd, så ikke gidd å si at du drar engang, bare dra! Og lag middagen din selv.

Skrevet

Så alle teite småting er mere verd enn deg? Vil du virkelig nøyes med å være #10 på lista hennes for resten av livet? Ikke bare respekterer hun ikke tiden din - hun respekterer ikke deg!

Og til dere som gir TS pes for å ikke lage middag selv: kanskje kjæresten har sagt at hun i dag lager middag og så gidder hun ikke gjøre det likevel fordi hun vet at TS til slutt gjør det...

Skrevet

Slutt å vent!!

Min sambo er også treg, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til ham at når vi SKAL noe, så MÅ han få opp farta. Uten at det har hjulpet i det hele tatt, føler som deg at han ikke respekterer andres tid, men jeg gidder IKKE la det gå utover hverdagen slik det kan se ut som du gjør.

Jeg venter aldri på at han skal stå opp, jeg lever dagen min uten ham om han sover eller bruker lang tid. Jeg lager mat når det passer meg, og det resulterer ofte i at han kommer en halvtime etter og spør "skal vi lage mat snart nå?" hvorpå jeg svarer at "ikke for min del, jeg har spist"....

Har vi avtaler som er viktige og der han bruker for lang tid, har jeg begynt å si klart ifra at jeg ikke har NOE problem med å bestille taxi og stikke uten ham, så hvis han vil være med så er han klar når vi har avtalt.

Jeg lever livet mitt godt jeg, og det er stort sett han som finner ut at han vil være med på ting. Så han har såvidt begynt å lære at det lønner seg å ikke trekke det for langt, for da stikker jeg.

Begynn å stikke, begynn å gjør dine ting uten henne, la henne somle seg gjennom livet og se om hun synes det er ok når du faktisk GJØR ting.

Jeg er enig i at dette er den beste løsningen, selv om det også kan være utilfredsstillende. Jeg følte min eks nesten aldri ønsket å gjøre noe sammen med meg, fordi han lot meg vente og vente, eller bestemte seg for å bli med først etter at det var for seint (billetter kjøpt etc). Men det kommer jo an på hvilke andre kvaliteter forholdet har da.

Anonym poster: f73a37d97dc319b50c3339c00e7af329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...