VesleBråka Skrevet 4. mars 2004 #1 Skrevet 4. mars 2004 Den som er i Lotto-reklamen, når de er på country-club i england eller noe.. Jeg gjør et forsøk, så trenger jeg hjelp til å få det riktig: Æ reis mæ opp å da stilne prat'n hm hm hm hmmm hm å takk forr mat'n vess det e det beste som æ har fått ja, da e det smaken tå verdalssodd ja da e det smaken tå verdalssodd, sann! Teksten høres ikke helt logisk ut, + at jeg mangler en bit. Klarer ikke å høre hva han rørete kaill'n synger helt.. Hjelp..
Gjest Virvel Skrevet 4. mars 2004 #2 Skrevet 4. mars 2004 Aaaaaah, er det det den midterste linjen er! Det er har nemlig jeg lurt på. :-) Forresten er det vel "stanse praten" han synger, og den andre linjen høres for meg ut som "no på forhånd vil æ takk for maten", eller noe i den duren... Ellers har jeg oppfattet det likt som deg, men logisk, det er det ikke for alt i verden.
Grooo Skrevet 4. mars 2004 #3 Skrevet 4. mars 2004 Hehe... Trodde det var smaken av Verdals-lodd han likte jeg *ler*
Gjest Lille Solstråle Skrevet 7. mars 2004 #4 Skrevet 7. mars 2004 Æ reis mæ opp og da stanse praten No på forhånd vil æ takk for maten For det beste som æ ha fådd Det e smaken ta Verdalssodd Sånn sang de den i hvert fall i Verdal da jeg var der sist :-? Men om det er en av bygdas gamle slagere eller bare en hyllest til Lottoreklamen, vet jeg ikke...
Gjest Tristessa Skrevet 7. mars 2004 #5 Skrevet 7. mars 2004 Hehe, så reklamen akkurat nå! Men han synger at "For nu på forhånd vil æ takk for maten".
VesleBråka Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2004 Solstråle, du er fra Oslo vel? Takk for hjelpen med den tredje linjen, da kom logikken; alle sammen tusen takk for hjelpen. Jeg tar din versjon og kjører den gjennom trønderfilteret, og erklærer final version til å bli: Æ reis mæ opp å da stainse prat'n for no på forhånd vil æ takk for mat'n For det beste som æ har fått det e smaken tå verdalssodd ja det e smaken tå verdalssodd, sann!
Gjest Lille Solstråle Skrevet 8. mars 2004 #7 Skrevet 8. mars 2004 Jeg er fra Oslo ja, men blir til stadighet trukket opp mot nord for å hilse på slekta. Sangen var i hvert fall populær der! Den ble innmari fin med trønderfilter, liksom prikken over i-en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå