Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere blitt tannpleier? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvordan er lønnen? Dårlig-middels-bra? Hvordan er lønnen i forhold til sykepleier?

Hva ville dere valgt: Tannpleier eller sykepleier, og hvorfor? :)

Takk for svar! Er så usikker på fremtiden min!

Anonym poster: 3d21550ecc49602ccf06ab556d3b90b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønnen er ikke noe særlig om man skal tro skattelister og Norsk Tannpleierforening. Sjekk det som står på utdanning.no bl.a. :)

En sykepleier har jevnt over gode muligheter for å tjene mye mer enn en tannpleier, men så har også tannpleiere normale arbeidstider og på mange måter en mye mindre travel arbeidsdag. Jeg begynte å studere tannpleie, men sluttet fordi jeg ikke trivdes - fagene var greie. Stort sett var alt obligatorisk, så det var som videregående om igjen. ;) Men jeg regner med at det er slik på sykepleien også.

Jeg ville definitivt valgt tannpleie over sykepleie, men det er utelukkende fordi jeg ikke kunne tenke meg å holde på med det sykepleiere må gjøre.

Sykepleiere har altså større muligheter for videreutdanning, god lønn og varierte arbeidsoppgaver. Tannpleiere kan starte egen klinikk, men vet ikke hvor vanlig det er enda. Det er også muligheter for master etter tannpleie i f.eks. helsevitenskap.

Lykke til med valget! :)

Anonym poster: c6fb3e25848719fcede695d039d2fe60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...