Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvordan kan jeg unngå slitt hår?

jeg har krøllete stort hår og lurer på hvordan jeg kan unngå å få slitt hår.

pleier å rette panneluggen hver dag (noen ganger hele håret) eller bruke hår strikk. vet det sliter veldig på håret å rette det og bruke strikk under lang tid. Har lyst på langt hår og har ikke peiling på hvordan jeg kan få det når jeg får slitt hår og må klippe det.

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ihvertfall, slutt å bruke noe som helst varme på det, selv om det kan virke irriterende hvis luggen din er veldig krøllete. Hvis du må bruke strikk, så MÅ du bruke de uten metall på, og ikke stram de for mye, men helst unngå dette og. Hvis du trenger en enkel hverdagsfrisyre uten bruk av varme osv, så kan du prøve forskjellige flettemetoder for å få håret vekk fra ansiktet. Fransk flette som går fra toppen av hodet og ned får med seg alt håret, også kan du feste tuppen med en liten plastikkstrikk (kjøpes på glitter o.l).

Du bør også bruke hårkur en gang i uka ca (dette glemmer jeg alltid), og hårolje (finnes mange dyre, men også noen billigere. Har selv kun prøvd macadamia oljen, og er veldig fornøyd med denne. Den koster vel rundt 3-400, men varer veldig lenge!)

Du bør også prøve å vaske håret så lite som mulig, og heller bruke en tørrsjampo de dagene du ikke vasker det, for å unngå at all den naturlige oljen vaskes vekk.

Du kan også rett og slett gå på youtube, og se på noen videoer der, er mange gode tips! :)

Skrevet

Dette vet jo jeg. Har mange tips.

Ikke blek eller farg håret. Hvis du må, ta striper og glansvask.

Ikke føn, rett eller krøll det. Hvis du må føne, bruk lavest mulig varme.

Sov på satengputetrekk

Ikke vask håret for ofte

Bruk snille strikk, helst tjukke, og uten metall. Når du tar dem ut, vikle dem opp, ikke dra. Aldri stram hestehalen, ta den ut og sett håret opp på nytt.

Tilfør masse fuktighet, det er spesielt viktig for din hårtype. Bruk gjerne oljer, feks. jojobaolje.

Ikke gå med håret løst for ofte.

Beskytt det mot vind. Gjem det under jakka.

Aldri få floker, det er ikke bra for håret når du skal gre dem ut. Gre alltid håret forsiktig, nedenfra og opp. Krøllete hår kan gres med fingene til daglig, og med kam/børste når du vasker det.

Ikke tupér håret.

Husk at der alltid vil være noen splitter i et langt hår.

Panneluggen kan du fortsette å rette, den klippes jo før den rekker å bli slitt. Lykke til :)

Skrevet

...herregud.... for en jobb!

Anonym poster: be463869da24df27e3489fdf163c79db

Skrevet

Litt off topic,men dette med varmebehandling,hva er det som sliter så veldig på håret om man føner / bruker rettetang osv?

"Alle" filmstjerner / musikkstjerner og jenter i reklamer og andre kjendiser gjør det hele tiden, man blir ikke så fin på håret uten f.eks rettetang som de er. De bruker oljer / varmebehandlingsprodukter og kurer ofte håret ja,men det kan vi / gjør vi også. Poenget er at de har ikke helt ødelagt hår.

Anonym poster: 12b478858cd974368d00acc028f80b39

Skrevet

ihvertfall, slutt å bruke noe som helst varme på det, selv om det kan virke irriterende hvis luggen din er veldig krøllete. Hvis du må bruke strikk, så MÅ du bruke de uten metall på, og ikke stram de for mye, men helst unngå dette og. Hvis du trenger en enkel hverdagsfrisyre uten bruk av varme osv, så kan du prøve forskjellige flettemetoder for å få håret vekk fra ansiktet. Fransk flette som går fra toppen av hodet og ned får med seg alt håret, også kan du feste tuppen med en liten plastikkstrikk (kjøpes på glitter o.l).

Du bør også bruke hårkur en gang i uka ca (dette glemmer jeg alltid), og hårolje (finnes mange dyre, men også noen billigere. Har selv kun prøvd macadamia oljen, og er veldig fornøyd med denne. Den koster vel rundt 3-400, men varer veldig lenge!)

Du bør også prøve å vaske håret så lite som mulig, og heller bruke en tørrsjampo de dagene du ikke vasker det, for å unngå at all den naturlige oljen vaskes vekk.

Du kan også rett og slett gå på youtube, og se på noen videoer der, er mange gode tips! :)

Takk for svar:) men jeg trener fotball mandag, tirsdag, torsdag og søndag. så må vaske det ganske ofte og bruke strikk...

Skrevet

Litt off topic,men dette med varmebehandling,hva er det som sliter så veldig på håret om man føner / bruker rettetang osv?

"Alle" filmstjerner / musikkstjerner og jenter i reklamer og andre kjendiser gjør det hele tiden, man blir ikke så fin på håret uten f.eks rettetang som de er. De bruker oljer / varmebehandlingsprodukter og kurer ofte håret ja,men det kan vi / gjør vi også. Poenget er at de har ikke helt ødelagt hår.

Anonym poster: 12b478858cd974368d00acc028f80b39

Varme svir på sikt vekk skjellaget slik at håret skades og tørker ut.

Kjendiser? De bruker extensions. Du må ikke tro at de har fint hår ut ifra det du ser på bilder. De kan ha styla det slik at det ser fint ut når det egentlig er tørt og slitt, null problem det.

Skrevet

Takk for svar:) men jeg trener fotball mandag, tirsdag, torsdag og søndag. så må vaske det ganske ofte og bruke strikk...

Følg mine fantastiske råd om strikkbruk ;) Du kan også la være å vaske det hver gang, og heller skylle og bruke balsam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...