Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett før sommeren traff jeg en mann via noen felles kjente, i en veldig uformell blind date-situasjon, siden våre felles venner synes vi passer sammen. Vi fant tonen umiddelbart, og har møttes en del etter dette. Han har en veldig krevende jobb (eget, ganske nytt firma med alt for få ansatte, så han jobber for fem mann i perioder) og derfor kan det bli perioder uten kontakt fordi han rett og slett ikke har nok timer i døgnet. I disse periodene treffer han ingen av de andre vennene sine heller, så det er i det minste ikke bare jeg som blir forbigått.

Vi har det veldig hyggelig når vi møtes, flørter mye, men det har ikke skjedd noe særlig ennå, bare masse klemming, samt at han tar veldig mye på meg, kiler meg og dulter borti meg og sånn. Han har også en merkelig tendens til å helt tilfeldig gi meg små gaver i ny og ne, uten noen foranledning annet enn "jeg så denne og tenkte på deg". Jeg er ikke vant med slikt, og blir fort litt overveldet, men har inntrykk av at det betyr at jeg er i tankene hans, om ikke annet. Jeg er generelt typen som liker å ta ting veldig rolig, og det virker som at han er likedan, så det er helt greit å blir ordentlig kjent før noe eventuelt skjer.

Sist vi møttes var forrige fredag, det var kjempekos og det ble litt ekstra klemming og sånn før vi sa god natt. Han reiste vekk i helga på jobb, og jeg var egentlig litt overrasket over at han tok seg tid til å møte meg i det hele tatt rett før han skulle dra.

Siste han sa før jeg dro hjem var "det var så utrolig fint å se deg i dag! Gleder meg til å se deg igjen, og jeg skal gi beskjed så snart jeg er hjemme."

Han er definitivt tilbake igjen (ifølge facebook), men jeg har ikke hørt et kvekk. Jeg har sendt ham melding med takk for sist, at jeg håpet han fikk en fin jobbtur og "snakkes snart", men han har ikke svart på den heller.

Har spurt venninna mi, som er forlovet med bestekompisen hans (og dermed kjenner fyren veldig godt) og hun sier at han er helt ubrukelig når det gjelder å svare folk, det er noe både hun og typen irriterer seg veldig over, siden han ofte ikke svarer på invitasjoner og sånn. Han har heller ikke særlig mange nære venner, og har en lei tendens til å "forsvinne" i perioder. Hun tror dette er en kombinasjon av at han jobber fryktelig mye og at han også har veldig dårlig selvtillit og ikke er så glad i seg selv - slik at han liksom ikke vil "belaste" andre med sitt nærvær når humøret hans er på bånn. Humøret hans svinger voldsomt mellom glad og trist, og det er noe han og jeg har snakket om før, så jeg tror absolutt det er reellt. Utover det er han snill som dagen er lang, og han ville aldri såret noen med vilje.

Jeg sitter og kjenner litt på at jeg tror jeg legger mye mer i relasjonen vår enn det han gjør, og at jeg faktisk blir litt såret når han overser meg så fullstendig som han gjør nå, særlig når det bare er ei uke siden han fortalte meg at han virkelig liker meg, og liker å tilbringe tid med meg, at jeg får ham til å føle at verden kanskje ikke er så dritt likevel. Tviler ikke et sekund på at han har mottatt og lest meldingen jeg sendte (på mandag), og likevel har han valgt å ikke svare, så jeg blir litt usikker. Han har hatt masse aktivitet på facebook i dag, og da føler jeg meg bare enda mer oversett, når jeg ser at han er på nett uten å si hei liksom.

Vurderer å sende en melding til, bare i tilfelle, men hvis han har en dårlig periode nå er det overhengende fare for at han oppfatter det som mas. En annen ting er at jeg sitter og jobber med en større oppgave på universitetet for tida, som han sa han gjerne ville ta en titt på. Han jobber innen det feltet jeg utdanner meg i, og var veldig nysgjerrig på hvordan jeg løser akkurat denne oppgaven. Samtidig vet han at jeg er veldig nervøs for å ikke gjøre det bra på oppgaven siden den er veldig viktig, og jeg tror han har genuint lyst til å hjelpe meg. Sendte den til ham (fordi han spesifikt ba om det) rett etter jeg kom hjem sist jeg møtte ham, og jeg tenker at jeg bør gi ham litt tid til å lese gjennom den før jeg maser om å møtes igjen - jeg ser for meg at han sikkert vil snakke om den neste gang vi treffes, eller at han tenker at jeg sikkert vil det og at han derfor må lese før vi kan sees?

Lager jeg bare unnskyldninger for ham nå og burde jeg stikke fingeren i jorda og skjønne at han faktisk ikke er så ivrig? Og hadde dere andre giddet å holde pusten for noen som er såpass mye opptatt og dårlig til å kommunisere, selv om dere hadde hatt følelser for vedkommende? :sukk:

Anonym poster: 550b780cd0956f7f03c8ad9553c24616

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Jeg orket ikke lese alt, men er du i tvil, la det ligge og la han eventuelt ta kontakt. Finn deg en som faktisk gjengjelder kontakten din ;)

Skrevet

Skjønner at du blir litt frustret, føler deg glemt og litt oversett.

Men, er det ikke bare til å starte en samtale med han på facebook en dag du ser han er pålogget? Du har jo forsåvidt troverdige kilder i forhold til dette med sms'er og at han er treg med å svare. Irriterende ja, men at han er treg med å svare betyr jo ikke at han ikke liker deg.

Hvorvidt du legger mer i datingen vet du jo ikke før du får en anledning til å snakke med han om dette. Jeg har selv vært med på å starte og drive en virksomhet, i starten krever det omtrent all den tid og energi en person har. At han har liten tid og i perioder er treg med å svare tror jeg ikke du bør ta personlig, jeg tror ikke det er ment slik fra hans side i hvert fall. Er jo gjerne ikke en samtale man har over facebook, men du kunne jo startet en samtale og da spurt om han har anledning til å treffes en dag?

Anonym poster: 34020f4b7aeeb73144bfa61e6ab0bc58

Skrevet

Jeg hadde giddet å sende ham en ærlig melding der jeg sa i fra hva jeg mener. Det virker ikke som om han er ute etter å såre deg, og noen mennesker trenger et skikkelig spark i fua iblant når det gjelder kommunikasjon. Jeg synes han fortjener en sjanse, men du må si helt klart i fra hva du tenker og føler.

Anonym poster: da6a43bbf9e5b47a98d4126bc94cb703

Skrevet

Hva slags jobb har han? Ikke lett med ambivalente menn..

Skrevet

Du sier det jo selv: enten er han ikke særlig interessert, eller så sliter han med svingende humør og dårlig selvtillit, noe som fører til en slitsom relasjon. På dette stadiet er det relativt enkelt å gi han opp...

Anonym poster: a25d5cbfa5a95b7a418b212bf0042e0b

Skrevet

Er det du som bor i England og har skrevet om denne fyren før, så råder jeg deg på det sterkeste til å kutte ham ut. Han er ikke interessert.

Anonym poster: 65776b789011f8523276bead46572da6

Skrevet

Det er ikke det at han forsvinner i perioder og er elendig til å svare på meldinger som er utfordringen her. Det er at han jobber så ekstremt mye. Jeg tror han har en genuin interesse for deg og hat du for han er riktig så unik, men du vil alltid være dame nummer to. Nummer to etter første-elskerinnen som er jobben hans. Du får kjenne på om du orker å dele livet med en gründer eller ei. Husk, får han suksess blir dere plutselig veldig rike ;) De andre tingene er rett og slett detaljer.

Skrevet

Jeg mener han burde prioritert deg framfor masse aktivitet på Facebook.

Handlingene hans viser at du ikke har første prioritet. Når jeg er skikkelig interessert i en jente, kommer hun først. Hun trenger ikke vente i ukevis på et svar fra meg.

Synes ikke du skal ta mer kontakt nå. Vent og se hva han gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...