AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Hei! Hva synes du? tror du det er lettere å være en mann i dagens samfunn enn å være en kvinne? Jeg er selv kvinne og lurer på hva dere tenker og mener om det.. Anonym poster: 08d80381018943e16eeb8b2bb66553e7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Nei. Som mann står du på egne bein. Som kvinner får du hjelp til alt gjennom kvotering, feminisme, familieretter, kroppskomplexer, statlig støtte til silikonpupper etc. Anonym poster: 2136e963249408b47f4190182a438889 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Nei. Som mann står du på egne bein - Hva får deg til å tro at alle kvinner lener seg på menn? Som kvinner får du hjelp til alt gjennom kvotering - Kvotering går begge veier, men kvinner dominerer antall kvoter her i landet, og kvotering generelt sett er noe piss feminisme - Jeg tror fenomenet feminisme er mer til stede på kvinneguiden enn i resten av Norge til sammen familieretter - Skjønner ikke helt hva du mener her, rettigheter som familie eller rettigheter mtp. kjønn? Jeg opplever at menn stiller sterkere og sterkere når det kommer til fordeling av samvær med barn. kroppskomplexer - Hvordan i all verden skal kroppskomplekser hjelpe meg som kvinne? statlig støtte til silikonpupper - Her får du ærlig talt skylde på psykologen som ikke klarer å gjennomskue folk som urettmessig griner seg til silikonpupper. Ser uansett ikke hvorfor dette skal gjøre det vanskeligere for deg å være mann? Anonym poster: 2136e963249408b47f4190182a438889 Anonym poster: 9f727f6627472945e3232663e6e29aa9 1
Gjest BM2 Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Nå som kvinner har tilgang på alle goder uten å ha fått noen plikter og menn har alle plikter men ingen nye eller bedre goder så er kvinner vinnerene. Jeg mene ri fullt alvor at alle som får assistert befruktning bør pålegges å filtrerer spermiene slik at en øker sjangsen for at barnet blir en jente. Det er noe slemt over å bevisst sette guttebarn til verden i dag. Og får du en sønn, lær ham å slåss, jo før jo heller. For han vil aldri få noe som helst gratis.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Anonym poster: 9f727f6627472945e3232663e6e29aa9 Uansett om du feilaktig avskriver det, hvor er grunnen til at det er vanskeligere å være kvinne da? Hvor? Hva er det kvinner sliter med som de ikke forårsaker selv? Vil du ha plikten min til å tjenestegjøre et helvetes langt år oppi bardøfoss? Anonym poster: 2136e963249408b47f4190182a438889
Gjest Leirviking Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 (endret) Jeg tror ikke det er vanskeligere for kvinner enn for menn i dagens samfunn. Vi har ulike utfordringer og krav som rettes mot oss. Jeg tror heller menn kan lære noe av kvinner, og kvinner lære noe av menn enn å diskutere hvem av oss som har det vanskeligst. Kvinner har det åpenbart noe tøffere på jobbmarkedet og får lavere lønn for arbeid. Selv om det helst ikke skulle vært slik, er det fortsatt det som er situasjonen. Menn har kanskje større krav rettet mot seg til å være mann. Jeg tror kanskje mannsrollen er noe sterkere generalisert og har flere stereotypier mot seg enn kvinner. Kvinner nå til dags har muligheter de ikke hadde før, og får høre at de kan gjøre hva de vil. Dette får også vi menn, men det er også fastlagt hva det "er å være mann". Slik som det i media framstilles at dagens mannfolk er blitt mer feminisert enn tidligere generasjoner av norske menn. Nei, slik jeg skrev i innledningen tror jeg det er vanskeligst å være individ i dagens samfunn, ikke å være kvinne eller mann. Endret 17. november 2012 av Leirviking 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Jeg tror ikke det er vanskeligere for kvinner enn for menn i dagens samfunn. Vi har ulike utfordringer og krav som rettes mot oss. Jeg tror heller menn kan lære noe av kvinner, og kvinner lære noe av menn enn å diskutere hvem av oss som har det vanskeligst. Kvinner har det åpenbart noe tøffere på jobbmarkedet og får lavere lønn for arbeid. Selv om det helst ikke skulle vært slik, er det fortsatt det som er situasjonen. Menn har kanskje større krav rettet mot seg til å være mann. Jeg tror kanskje mannsrollen er noe sterkere generalisert og har flere stereotypier mot seg enn kvinner. Kvinner nå til dags har muligheter de ikke hadde før, og får høre at de kan gjøre hva de vil. Dette får også vi menn, men det er også fastlagt hva det "er å være mann". Slik som det i media framstilles at dagens mannfolk er blitt mer feminisert enn tidligere generasjoner av norske menn. Nei, slik jeg skrev i innledningen tror jeg det er vanskeligst å være individ i dagens samfunn, ikke å være kvinne eller mann. Det er ikke sant at kvinner blir lønnet mindre for likt arbeid og lik innsats. Det som er sant er at kvinner i politiet, brannvesnet og militæret henter de samme lønnene i yrker de har lettere krav for å komme inn i og per def er forventet å produsere mindre for arbeidsgiver, som igjen betyr at de får bedre betalt. Anonym poster: 2136e963249408b47f4190182a438889 2
Murder Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Begge kjønn har nok av utfordringer i samfunnet, og forskjellige krav og forventninger som kan føles uoppnåelige. Men når man ser på holdningene som florerer, blant annet på nett, tør jeg å påstå at kvinner møter utfordringer mange menn slipper unna. Ta en tur på reddit for eksempel, eller kommentarfeltene hos nettavisene. Det virker som en gruppe menn bevisst prøver å presse kvinner fra å delta. En del av problematikken tas opp ganske godt her: http://www.abc.net.au/unleashed/4369562.html 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Begge kjønn har nok av utfordringer i samfunnet, og forskjellige krav og forventninger som kan føles uoppnåelige. Men når man ser på holdningene som florerer, blant annet på nett, tør jeg å påstå at kvinner møter utfordringer mange menn slipper unna. Ta en tur på reddit for eksempel, eller kommentarfeltene hos nettavisene. Det virker som en gruppe menn bevisst prøver å presse kvinner fra å delta. En del av problematikken tas opp ganske godt her: http://www.abc.net.a...ed/4369562.html Og menn blir ikke like utsatt for disse trollene som å bli kalt "faggot", "gay" etc? Ikke lenge siden jeg så en kort del av en episode av dr phil (flaut nok)som handlet om kjønnsulikheter og det er kvalmt å se hvordan kvinnene står og erter og peker og håner mannelige deltagere bare fordi de hadde en kort og enel undersøkelse på korttidshukommelse som kvinner scoret høyere på. Gang etter gang ble mennene servert "are u sure u can remember it" "have u forgotten" av kvinnelig publikum og panel. Alle lo. har du hørt om misandry? det er mannehat. Det betyr ganske enkelt mannehat. Men misogony betyr kvinnehat, skeptisme til kvinner, tvilsomhet/misstro til kvinner og så mye mer enn bare et hat for kvinner. Som betyr at du kan stemples lettere selv om du ikke hater dem. Her er problemet som jeg ser det. Kvinner ser på det at deres problemer blir adressert i media og i undersøkelser som et bevis på undertrykkelse og glemmer å se at det er et privilegium kun dere har. At noen passer på dere. Denne artikkelen du linket er nettopp bevise på at det er menn som sliter mest, fordi ingen er opptatt av å adressere problemene som rammer dem. Anonym poster: 2136e963249408b47f4190182a438889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå