Gå til innhold

Den beste kosmetikk produkten du har å anbefale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild

Ja, det er dessverre ganske mange. :( Revlon, MAC, Dermalogica, L'occitane, Bobbi Brown, Clinique, DKNY, Smashbox og Origins var alle dyrevennlige før, men har nå begynt med dyretestingen igjen... Urban Decay gikk også med på det før, men de har nå trukket seg fra markedet i Kina, og forblir dyrevennlige! Hurra!!!

Neiiiii, har Clinique også begynt å teste? Du tuller nå? Da skal jeg aldri mer kjøpe favorittøyekremen og mascaraen min derfra. Pokker! Men jeg nekter å støtte dyretesting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neiiiii, har Clinique også begynt å teste? Du tuller nå? Da skal jeg aldri mer kjøpe favorittøyekremen og mascaraen min derfra. Pokker! Men jeg nekter å støtte dyretesting.

Skulle ønske jeg tullet, for jeg er veldig glad i Clinique selv... :( Det har blitt vanskeligere å få tak i dyrevennlige produkter nå, og det finnes vel omtrent ikke et eneste merke på parfymerier som er dyrevennlig lenger. Jeg nekter også å støtte dyretesting, da går jeg heller rundt med litt mindre fyldige vipper med en middels mascara enn flotte vipper og dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte Yves Saint Laurent, de har også slengt seg på trenden. :( Er glad jeg hamstret inn Touche Eclat på flyplassen i sommer... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Nei, nei, nei. ysl også? Hvorfor i svarte går de motsatt vei? I 2012 (snart 2013) bør de jo ha skjønt at dyretesting er unødvendig! Heldigvis har Clarins en god volummascara. De tester ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei. ysl også? Hvorfor i svarte går de motsatt vei? I 2012 (snart 2013) bør de jo ha skjønt at dyretesting er unødvendig! Heldigvis har Clarins en god volummascara. De tester ikke.

Fordi de vil selge produktene sine i Kina, og i Kina er det pålagt at all kosmetikk som selges der er testet på dyr (WTF!!!!!!!)... Jeg sjekket nå, og det ser ut som Clarins har styrt unna Kina og fortsatt er dyrevennlige. Har ingen erfaringer med Clarins, men jeg skal sjekke ut mascaraene deres neste gang jeg trenger en. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg glemte Yves Saint Laurent, de har også slengt seg på trenden. :( Er glad jeg hamstret inn Touche Eclat på flyplassen i sommer... Huff.

NEI! Krise. Jeg som er avhenig av Touche Eclat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Men i helvete da! YSL og Clinique! *grine*

Da er det snart bare Clarins igjen for min del, som jeg ikke reagerer allergisk på.

Kanskje jeg må teste ute ID Bare sin maskara også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Fordi de vil selge produktene sine i Kina, og i Kina er det pålagt at all kosmetikk som selges der er testet på dyr (WTF!!!!!!!)... Jeg sjekket nå, og det ser ut som Clarins har styrt unna Kina og fortsatt er dyrevennlige. Har ingen erfaringer med Clarins, men jeg skal sjekke ut mascaraene deres neste gang jeg trenger en. Takk for tips!

Pokkers kinesere! Men man kan jo ikke vente annet av folk som spiser katter...

Clarins har styrt unna Kina ja og det håper jeg virkelig de fortsetter med. Clarins har mye bra sminke. Bodylotion, håndkrem, fotkrem og beauty flash primeren er også råbra.

Av billige og gode mascaraer har vi jo alltids gode, gamle Isadora. De tester ikke på dyr og har flere gode mascaraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at det skal være PÅLAGT å teste på dyr... Det burde være motsatt! REN har heldigvis byttet side, så de er nå dyrevennlige. :-) Men at det skal være så vanskelig å få tak i dyrevennlig sminke i en fysisk butikk er latterlig. Det er ikke alle som vil gå med sminke fra H&M heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heller ingen sminke enn HM-sminke. Heldigvis er mineralhygienics og clarins dyrevennlige ihvertfall.

Og Urban Decay! Gruer meg til jeg er tom for foundation, siden jeg er så utrolig lys i huden og har brukt mange år på å finne en foundation som er lys nok. :( Men jeg går heller uten foundation enn med en som er dyretestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Urban Decay! Gruer meg til jeg er tom for foundation, siden jeg er så utrolig lys i huden og har brukt mange år på å finne en foundation som er lys nok. :( Men jeg går heller uten foundation enn med en som er dyretestet.

Jeg anbefaler Illamasqua Skin base foundation, hvis du noensinne vil prøve noe nytt. Den lyseste er veldig lys:) Og foundationen er kjempebra:) De tester heller ikke på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Borghild

Jeg er også kjempelys i huden. Kanskje jeg skulle prøvd Urban Decay jeg også om jeg skal ha en flytende en. Bruker mest mineral jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Illamasqua Skin base foundation, hvis du noensinne vil prøve noe nytt. Den lyseste er veldig lys:) Og foundationen er kjempebra:) De tester heller ikke på dyr.

Tusen takk for tips. :-) Jeg skal maile dem og spørre om glycerinen de bruker er vegetabilsk, i såfall skal jeg kjøpe den! Dumt at den inneholder mineralolje OG silikon, men jeg har skjønt at man ikke kan være så kresen nå som det dyrevennlige utvalget har blitt veeeeldig begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempelys i huden. Kanskje jeg skulle prøvd Urban Decay jeg også om jeg skal ha en flytende en. Bruker mest mineral jeg.

Ja, jeg bruker også vanligvis mineralhygienics, men selv den lyseste er altfor mørk for meg på vinteren... :( Men jeg bruker den med en gang sola titter frem. Synes mineral gir en mye mer naturlig look enn en flytende, men det er ikke noe fint når man ser et stort fargeskille mellom ansiktet og hals- og brystparti. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2003 vedtok EUs “Kosmetikkdirektiv” for å utfase dyreforsøk innenfor denne industrien. Dette skal også gjelde for Norge via EØS. I England, Østerrike og Nederland var produksjon av kosmetikk som er testet på dyr allerede forbudt på dette tidspunktet. Innenfor EU produseres og testes imidlertid det meste av kosmetikkprodukter i Italia og Frankrike.

Som et kompromiss med kosmetikkindustrien ble det ikke et umiddelbart forbud, men en gradvis overgang: Fra 11. mars 2004 skulle ikke ferdige produkter produsert innenfor EU være testet på dyr. Fra 11. mars 2009 skulle heller ikke ingredienser testes på dyr, og det skulle også være salgsforbud mot produkter som hadde gjennomgått dyretester. Imidlertid er det et unntak: Tre typer dyretester vil fortsatt ikke rammes av salgsforbud: Ingredienser eller produkter som er testet på dyr for toksikokinetikk (kjemisk giftvirkning), reproduksjonstoksisitet (skader på forplantningsevne) og giftighet ved gjentatte doser, vil fortsatt være i salg i EU til 11. mars 2013. 3) Forbud mot disse testene skulle innføres fortløpende, men 2013 skulle være en absolutt stopp-dato. Imidlertid har kosmetikkindustrien nå begynt å påvirke EU til å forlenge denne fristen, slik at de kan fortsette dyretestene. Det er derfor en reell fare for trenering av det endelige forbudet.

(sakset fra noahs kampanjeside mot kosmetikktesting på dyr) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2003 vedtok EUs “Kosmetikkdirektiv” for å utfase dyreforsøk innenfor denne industrien. Dette skal også gjelde for Norge via EØS. I England, Østerrike og Nederland var produksjon av kosmetikk som er testet på dyr allerede forbudt på dette tidspunktet. Innenfor EU produseres og testes imidlertid det meste av kosmetikkprodukter i Italia og Frankrike.

Som et kompromiss med kosmetikkindustrien ble det ikke et umiddelbart forbud, men en gradvis overgang: Fra 11. mars 2004 skulle ikke ferdige produkter produsert innenfor EU være testet på dyr. Fra 11. mars 2009 skulle heller ikke ingredienser testes på dyr, og det skulle også være salgsforbud mot produkter som hadde gjennomgått dyretester. Imidlertid er det et unntak: Tre typer dyretester vil fortsatt ikke rammes av salgsforbud: Ingredienser eller produkter som er testet på dyr for toksikokinetikk (kjemisk giftvirkning), reproduksjonstoksisitet (skader på forplantningsevne) og giftighet ved gjentatte doser, vil fortsatt være i salg i EU til 11. mars 2013. 3) Forbud mot disse testene skulle innføres fortløpende, men 2013 skulle være en absolutt stopp-dato. Imidlertid har kosmetikkindustrien nå begynt å påvirke EU til å forlenge denne fristen, slik at de kan fortsette dyretestene. Det er derfor en reell fare for trenering av det endelige forbudet.

(sakset fra noahs kampanjeside mot kosmetikktesting på dyr) ;)

:rasende: :rasende: :rasende: :rasende: :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...