Gå til innhold

Den beste kosmetikk produkten du har å anbefale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo så mange produkter tilgjengelige i markeded, men hvilken er den beste etter deres mening?

Anonym poster: cec5ec9166b0b832c11c2f82035d6fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skin Primer :fra Benefit <------ den her er helt utrolig, huden blir så myk og glatt.

Endret av iamabiggirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YSL touche eclate

Laura Mercier tinted mosturizer

Mac leppestift

Make up forever primer

Urban decay eyelid primer

Er de jeg kjøper igjen og igjen... Eller shopper jeg rundt en del, og har prøvd 'det meste'. Men har favoritter på alle områder, selv om jeg ikke er helt trofast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kun skal velge ett eneste fra hele sminkemappa, må det bli Burberry fresh glow. Det er en primer med hudpleie i seg og gir dermed litt fukt og fresher opp huden - litt oppstrammende på porer og slikt (som Clarins beauty flash balm), gir huden fantastisk glød uten å se oljete ut fordi den også kontrollerer olje, og gjør at huden ser ungdommelig og fresh ut samtidig som sminken sitter lenger. Er mange produkter jeg elsker, men kunne jeg bare valgt ett hadde det blitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancome sin foundation Teint Idole. Den har medium dekkevne, og ser veldig naturlig ut. Den lover å sitte fint i 24 timer, noe jeg synes den gjør. Blir ikke blank av den.

Anonym poster: 42e1ec197d6012eb09b04993488ae3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leppestiftene fra Este Lauder. De beste leppestiftene etter min mening! Har de fineste fargene og holder best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascara: Diorshow-serien fra Dior, og Lash Queen-serien fra Helena Rubinstein.

Blush: Nars powder blush og Tarte Amazonian Clay

Concealer: Helena Rubinstein extreme concealer

Kajal: L'ancome Le Crayon Khol

Leppestift/gloss: Jemma Kidd Makeup School duo lipstick, gloss/balm fra TheBalm og Stila

Øyenskygge: Ikke prøvd så mange, men den klart beste så langt var en av de matte fra Urban Decay.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles litt på gjerde hva som er det ultimate BESTE innen mange ting som, foundation, primer, øyeskygge etc, men Max Factor False Lash Effect mascaraen (ikke den vannfaste) er uten tvil en av de permanente produktene i sminkemappen. Hvorfor? Fordi den gir meg de vakreste vippene noensinne!!

Anonym poster: 7dea53fd889687421c54d4830f44e963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

BB-krem. Revolusjonerte synet mitt på hudsminke. No er eg hekta! Eg er mest glad i Skin79 Oriental Gold Plus.

Jeg er litt "redd" for å prøve BB-krem, synes det virker litt skummelt med ett produkt som kan gjøre så mye på en gang... Men jeg har ikke satt meg så veldig inn i det da. Er det skumle ingredienser, eller er det harmløst? Har tidvis kviser og sorte prikker, og ellers kombinert hud...

Anonym poster: ae831b80fd7aea2089c84307d8bfbc05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det skumle ingredienser, eller er det harmløst? Har tidvis kviser og sorte prikker, og ellers kombinert hud...

Det er nok litt av kvart, tenkjer eg. Eg har ikkje hudproblem, anna enn litt pigmentendringar og litt ujamn hudfarge, slik dei fleste har, og tenkjer at eg vel merkar det om det er noko gale. Men eg får ikkje angst av mineralolje, lanolin, mica og alt det andre som folk gnæg om, for det har ingenting å seie på huda mi. BB-krem skal jo vere gode hudprodukt også, men eg er som sagt ikkje farmasøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt av kvart, tenkjer eg. Eg har ikkje hudproblem, anna enn litt pigmentendringar og litt ujamn hudfarge, slik dei fleste har, og tenkjer at eg vel merkar det om det er noko gale. Men eg får ikkje angst av mineralolje, lanolin, mica og alt det andre som folk gnæg om, for det har ingenting å seie på huda mi. BB-krem skal jo vere gode hudprodukt også, men eg er som sagt ikkje farmasøyt.

Men synes du ikke det er litt skummelt å kjøpe hudprodukter som ikke er kjent på det norske markedet? Mange av de er produsert i Korea osv der de har mye lavere terskel for hva de putter oppi. Mange anerkjente merker som selger produktene sine i "vesten" putter masse dritt i produktene de selger til Asia fordi der driter de i hva som blir puttet oppi. Og de fleste produktene inneholder blekemidler.

Jeg kjøpte BB-krem fra Etude House som visstnoke skal være BB-kremen over alle BB-kremer og brukt i Asia i mange år. Men jeg sluttet å bruke den da jeg kom på at de absolutt ikke er like strenge med ingrediensene i Asia enn i Europa. Jeg følte også jeg ble blekere i huden av den. Jeg tenker ikke på kviser og sånne ting, men kreftfremkallende og hormonforstyrrende stoffer.

Kremen var god, men jeg ønsker ikke å ta sjansen på å smøre ansiktet mitt med atomavfall.

Anonym poster: d0e893831a942ee9d3621e83c89436ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men synes du ikke det er litt skummelt å kjøpe hudprodukter som ikke er kjent på det norske markedet? Mange av de er produsert i Korea osv der de har mye lavere terskel for hva de putter oppi. Mange anerkjente merker som selger produktene sine i "vesten" putter masse dritt i produktene de selger til Asia fordi der driter de i hva som blir puttet oppi. Og de fleste produktene inneholder blekemidler.

Jeg kjøpte BB-krem fra Etude House som visstnoke skal være BB-kremen over alle BB-kremer og brukt i Asia i mange år. Men jeg sluttet å bruke den da jeg kom på at de absolutt ikke er like strenge med ingrediensene i Asia enn i Europa. Jeg følte også jeg ble blekere i huden av den. Jeg tenker ikke på kviser og sånne ting, men kreftfremkallende og hormonforstyrrende stoffer.

Kremen var god, men jeg ønsker ikke å ta sjansen på å smøre ansiktet mitt med atomavfall.

Det er akkurat dette jeg også har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eg er ikkje redd for asiatiske produkt, og nett hudpleie er enda større i Asia enn her. Den asiatiske hudpleiemarknaden er mykje større enn den vestlege, dei har ein lengre tradisjon for å bruke mye tid og pengar på hudpleie enn her, og dermed følgjer det logisk at dei også brukar mykje ressursar på RD. Dei asiatiske merka ville nok også fått tyn dersom dei øydela huda til folk. Det er ikkje grunn til å tru at ei asiatiske merka vil gjere produkta sine farlege å bruke for folk, og det er i alle fall inga grunn til å tru at asiatisk forskning er dårlegare enn vestleg. Dessutan, det er ikkje visst at det er våre reglar som er fasiten, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fin tråd:)

nå kan jeg jo få tips om andre produkter jeg kan teste selv:)

Mascara- Hypnosè fra Lancomè; vært min favoritt i mange år. den er perfekt, den separerer vippene, gir laange vipper og passe bra med volum. elsker børsten, passe tykk og lang.

Dior NUDE flytende foundation- Gir kjempe fin glød, dekker godt( selv over kvisearr), sitter hele dagen pluss den ser naturlig ut og er drøy i bruk. Perfekt!

JASON aloe vera- bruker på tørr hud, kvisearr og i hele ansiktet før nattkremen min. våpner opp med supermyk hud

Declèor hydra floral maske- Reparer skader i huden min. jeg har veldig dehydrert og tørr hud. denne er en redning for meg på vinteren. brukt i mange år, prøvd andre masker men denne er best på min hud

VIT-A plus clearing complex fra MD formulations- sykt sterkt produkt, men den er veldig bra på store kviser. påfører ett veldig tynt lag på urenheten og den får urenhetene til å komme ut fortere og forebygge nye kviser

bruker i perioder når jeg har mye kviser på haken og rundt nesen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...