Gjest Tristessa Skrevet 6. mars 2004 #21 Skrevet 6. mars 2004 Har et blondt øyeblikk her nå, men: dersom en kan bli solbrent gjennom vindu, må en vel saktens kunne bli brun også? Dette høres utvilsomt svært forlokkende ut!
Gjest Xavia Skrevet 7. mars 2004 #22 Skrevet 7. mars 2004 Ja, det høres forlokkende ut, og jeg synes det er rart jeg ikke har hørt om det før. Skal vi prøve det i påsken?? I stedet for å sitte godt påkledd i solveggen, legger vi oss i bikini inne bak ruta...
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #23 Skrevet 24. mars 2005 Hvilket svar kom man frem til her..? Noen som vet om jeg kan sole meg inne i stua eller ei?
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #24 Skrevet 24. mars 2005 det er bare bly som kan stoppe gammastråler.. derfor det er blydører i bomberom feks Neida. Det er mange materialer som kan brukes til å redusere gammastrålingen til et akseptabelt nivå (dvs redusere den gjennomsnittlige energien til fotonene til et nivå der den ikke er farlig for et menneske). Bly er mye brukt fordi det er billig, men f.eks Uran beskytter bedre dersom tykkelsen en den samme. Jern og betong kan også brukes men tykkelsen må da økes for samme beskyttelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå