Tropic Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg har masse julekuler, men skal ikke ha juletre, men har uansett lyst til å pynte med de. I fjor hadde jeg de i ei høy smal skål/vase, det er jo kult det, men er det noen andre som har kreative løsninger?
Namine Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 (endret) Jeg har sånne store julekuler som jeg henger i vinduet, det er veldig pent syntes jeg. Og man kan ta et par kuler og granbar e.l, spraye på litt snø, å henge i døråpninger osv. Små kuler på et telysfat med telys og litt annen pynt er også fint. Endret 17. november 2012 av Namine
Gjest Normalfordeling Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Heng de i vinduet. Bruke silkebånd eller fiskesnøre. Heng mange sammen, men i ulik høyde. Legg de i et fat med et kubbelys i midten.
Tropic Skrevet 17. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2012 Henge i vinduet skal jeg absolutt gjøre, den ideen likte jeg!
snowbreeze Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 fine ideer her. Jeg brukte noen kuler på gjestetoalettet, la noen kuler på servanten.
Brunhilde Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Jeg pleier å henge opp en trollhasselgren med (små) kuler på. 1
skrue Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Heng de i vinduet. Bruke silkebånd eller fiskesnøre. Heng mange sammen, men i ulik høyde. Det har jeg gjort i mange år (med slikebånd). Fungerer veldig bra. 1
Nalaya Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Jeg pleier å henge opp en trollhasselgren med (små) kuler på. Det gjør jeg også superfint! 1
Foya Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Klare glassvaser (gjerne litt store) som du fyller helt opp med julekuler. Får kjøpt billig på IKEA feks
Kamikatze Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Juletre skal heller ikke jeg ha. Men når juletreselgeren kommer, pleier jeg å få etpar av de kvistene de trimmer av trærne de selger. De settes noen timer ute i oppgangen, kappes med et ferskt snitt og settes i vaser med litt kokende vann. Etter et minutt eller tre topper jeg opp med lunkent vann, og pynter med kuler, og annet ettersom hvor stødig vase kvisten er satt i. Det blir som en mellomting mellom minijuletre og grøntplante, og det lukter skikkelig jul. De stødigste tåler for eksempel små klementiner med nellikspiker i. 3
Wonders Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Eller stikk på en hobbybutikk å kjøp bokstaver å sett på... 2
Gjest Solsmil Skrevet 19. november 2012 #13 Skrevet 19. november 2012 bruker å pynte på bordene med de, spesielt under middagene i jula da. Men har de ikke så mye fremme ellers, bortsett fra på treet
sorland Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 Jeg pleier å ha trollhassel og dekorere med sølvkuler. Ellers er det fint å ha et lekkert sølvfat og legge sølvkuler på. I fjor hadde jeg både sølvkuler og kongler på dette fatet. Til dere som ikke skal ha juletre anbefaler jeg å gå i skogen og skaffe en liten bjørk. Sette bjørken i sement i en bøtte til dette stivner, og deretter sette treet som nå har sement rundt seg i en kurv. Gjerne spraye treet litt hvitt, og deretter pynte med julekuler, og lykter som dere kan ha stearinlys i. Da har man juletre i mange år frem i tid Er utrolig fint og dekorativt, og passer perfekt til de som bor i leilighet eksempelvis!
Tropic Skrevet 25. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2012 Oi, nå var det kommet mange gode forslag ja! Gleder meg til å pynte til jul nå!!
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. november 2012 #17 Skrevet 26. november 2012 Hva med et slikt pyntefat på tre etg.? Legge kulene oppå det.
Tropic Skrevet 26. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2012 Når er det egentlig ok å starte å pynte til jul. Tenker å ta fram adventsstake osv til 1 desember, men pynter dere ferdig hele huset allerede da?
Litia Skrevet 26. november 2012 #19 Skrevet 26. november 2012 Vi pynter ikke til jul før lillejulaften.. Men vi pynter litt til advent, med adventsstake, lilla duker, adventsstjerne, osv. Gjør det som passer deg best. Jeg hadde ikke orket å liksom ha jul i huset hele desember, når julen for meg ikke begynner før lillejulaften uansett, men jeg vet at mange liker å pynte (mye eller bare litt) allerede første desember.
Wonders Skrevet 27. november 2012 #20 Skrevet 27. november 2012 jeg har startet pyntingen, sååå koselig. Og jeg la kulene til overs litt her og der jeg... Her sammen med JuleKjærringa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå