Gå til innhold

Jeg får ikke trene

Turte

Anbefalte innlegg

Jeg har vært lenge sykmeldt på grunn av en operasjon. Må ta det helt med ro. Hjelp! Jeg som hadde store planer om å stramme inn den noget slappe kroppen min til sommeren. Hadde begynt å jogge og greier. Nå får jeg ikke lov til å gjøre noe. Helst ikke gå trapper engang! Begynner å føle meg skikkelig dårlig form. Har ikke vært i fysisk aktivitet siden desember.

Noen som har trøst eller aller helst: Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. nå har du i hvertfall en god unnskyldning! icon_smile.gif

Hva med å sette seg inn i kosthold, lese noen bøker om emnet nå mens du likevel må sitte, så bruker du den tiden du ville brukt på trening til å bli ernæringsekspert. icon_wink.gif Jeg mener selvsagt den sunne typen kostholdsfokus, der du får i deg riktig og balansert mat. Ikke noe anorektisk eller pulverslanketull, altså.

Så kan du jo jobbe litt med deg selv den veien til du blir frisk.

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å være nøye med kosthold, så må det vel gå å trene styrke?

Selv om du ikke får tatt deg helt ut, så er det vel bedre enn ingenting, og kan jo få strammet deg opp litt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NULL TRENING NULL STYRKE NULL LANGE TRAPPER NULL STORVASK.....

Kjenner til det der. Slapp av o bli frisk du! Begynn så smått når du kan igjen, det tar deg ikke lengre tid enn det ville nå! Det er kipt å være syk, en føler seg slapp, og slappere når en ikke får trent. GLEM DET! tenk på å bli frisk! Spis sundt, la andre varte deg lit opp, ta livet med ro. Du har mange år du kan trene på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes du skal forsøke å tenke langsiktig, og tenke på å bli frisk.

Det betyr så utrolig mye mer enn akkurat denne sommeren.

Så kan du kanskje i ettertid legge inn trening som noe fint for å holde deg i i form.

Lykke til! icon_wink.gif

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at dette var kronisk, eller at du ikke kan trene mer i det hele tatt, for å holde sykdommen i sjakk?

Eller gjelder det kun for en periode?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm jeg trodde vel det var virus eller noe, er det en SYKDOM tar ting gjerne lengre tid..

Hva sier legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er langvarig. Har hatt det siden mars, blir nok sykemeldt kanskje til august, jeg vet ikke.

Er blitt henvist til nevrolog på Ullevål, med ca 3 måneders ventetid. Sydommen er betennlse som kan utvikle seg til ms, og det vil jeg jo ikke ha! Som jeg forstår så vet man ikke sikkert årsaker, og heller ikke så mye om behandligsmetoder.

Jeg har fått beskjed fra legen om å ta det rolig, spise b-vitamin, ikke være i røykfylte lokaler, null alkohol og som jeg skrev ikke noe anstrengende, hverken fysisk eller psykisk. Ikke bli varm i kroppen.

Jeg blir så misfornøyd med meg selv når jeg ikke kan trene. Men må få si takk for gode råd og trøst. Det hjelper!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Turte! icon_wink.gif

Lykke til videre, og vi får håpe at du en gang igjen kan trene litt!

Ta det med ro og slapp av og bli frisk!

Hilsen og klem

fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er kjempeglad for så mange gode råd og oppmuntring. Det hjelper.

Tusen takk.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, kos deg med andre ting du virkelig liker. Få opp trivselen

icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Lasse den 2002-06-03 13:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å gå rolige turer? Har vært syk selv med treningsforbud, og selv om det passet meg ganske godt å ha en unnskyldning, følte jeg meg i skikkelig dårlig form. Så jeg begynte å gå. Ikke fort, bare rolig, og ikke noe voldsomt i det hele tatt. Siden du heller ikke skal anstrenge det psykisk vil jeg tro at rolige skogsturer er noe av det beste. Er jo så nydelig ute nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle litt om hvordan det går. Var hos legen i går, og nå fikk jeg disp til å gå korte turer uten a jeg blir varm i kroppen. Hurra! I alle fall bedre enn ingenting, selv om det er et stykke igjen ennå. Deilig vær ute er det også. Føler meg bedre allerede!

Og så tømte jeg sparebøssen og kjøpte "superkremen" Comet, som det har vært en del skriverier om her på KG. Er spent på om det hjelper. Utrolig hvor desperat man kan bli...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...