Gå til innhold

Dette her er litt vanskelig...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en bror som alltid har vært temmelig hissig, men aldri voldelig, før han ble voksen. De siste fem-seks åra har han ved noen anledninger "klikket" i fylla; blitt helt rabiat, kranglet med alle, vært ganske så hardhendt med folk rundt seg osv (flaks for ham har ennå ingen banket ham opp for dette). Det er som om han blir en helt annen person og han har et merkelig uttrykk i øynene. Man når ikke inne til ham i det hele tatt når dette står på. Dagen etter, når han er edru husker han ingenting og tror ikke så mye på det som blir fortalt om ham. Dette er ganske ille, men kunne til nød gått an å leve med om det bare hadde skjedd i fylla. Nå har dette nemlig skjedd uten at han har vært påvirket av noe også. Ikke så ille som når han har drukket, men dog. Jeg er egnstelig og vet ikke helt hva jeg skal gjør, i o m han ikke innser dette problemet selv. Jeg er redd dette er noe som stadig er i utvikling, i o m det stadig skjer hyppigere, fra 0 episoder i året for seks-sju år siden, til en 6-8 ganger nå det siste året.

Er dette en eller annen psykisk tilstand? Hva? Hvordan får man ham evt til behandling når han bare fnyser av det? Sist dette skjedde, i fylla, var det 12 voksne mennesker som opplevde ham og likevel tror han ikke helt på oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kanskje han burde vært medisinert for temperementet?

Jeg har en bror som har blitt utredet og da fant man ut at han hadde MBD (husker ikke hva det heter i dag, skiftet vel navn), det eneste han "feiler" er at han ikke kan kontrollere temperamentet sitt, og må derfor medisineres. Og da går alt fint, så lenge han tar sin medisin. :-?

Men for å finne ut at dette må man utredes. Og jeg vet ikke helt hvor man henvender seg for dette, men man kan jo begynne med fastlegen og evt, få en henvisning et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kanskje han burde vært medisinert for temperementet?

Jeg har en bror som har blitt utredet og da fant man ut at han hadde MBD (husker ikke hva det heter i dag, skiftet vel navn), det eneste han "feiler" er at han ikke kan kontrollere temperamentet sitt, og må derfor medisineres. Og da går alt fint, så lenge han tar sin medisin. :-?

Men for å finne ut at dette må man utredes. Og jeg vet ikke helt hvor man henvender seg for dette, men man kan jo begynne med fastlegen og evt, få en henvisning et sted.

Jeg har oxo en bror med mbd - ADHD .

Det er veldig vanskelig og få denne diagnosen med en gang. Min bror var 12 år før de fant ut hva det var. Da hadde foreldrene mine oppsøkt ppt og slikt i flere år tidligere.

Men uansett, det kan høres ut som om det er noe i den duren, prøv å få han til en lege, som videre kan sende han til en utredning.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt på blankt plan her - men har sett på tv (... :roll: :oops: ), i en av disse "lege-seriene" om en som hadde en svulst som presset på slik og som utløste slike "anfall".

Der gikk det da veldig bra!! :)

Ikke vet jeg, men å filme er jo greit hvis han ikke tror noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...