Mini123 Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Har mørkebrunt, nesten svart hår, farget. Vil gjerne ha lyseblondt. Opprinnerlig har jeg mørkeblondt hår. Om jeg avfarger må jeg bleke igjen etterpå? Kan jeg heller bare bleke med en gang? Vil helst slite minst mulig på håret.. Er avfarging eller bleking hjemme å anbefale?
pinar Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Ikke blek hjemme! Og hvertfall ikke om du er mørk. Ofte må man bleke flere runder, og korrigere etterpå med farge.
Mini123 Skrevet 17. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2012 En gang for litt siden farget jeg håret rødt (skulle blitt blondt), men da ble det veldig rødt. Må jeg ta færre omganger om jeg gjør dette først? For da blir jo håret mye mye lysere..
Professor Orm Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Jeg vet at det er dyrt og at noen synes det er unødvendig, men til en sånn jobb bør du virkelig overlate til en frisør. Det er vanskelig å få sånt til hjemme. Når du tar i avfarging/bleking hjemme, vil det bli rødgult, og du må gjøre det igjen, og så hive i en farge over. Ikke bra for håret.
Professor Orm Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Ikke blek hjemme! Og hvertfall ikke om du er mørk. Ofte må man bleke flere runder, og korrigere etterpå med farge. Haha, akkurat det jeg nettopp skrev! Jeg hadde ikke sett dette innlegget, tror du posta mens jeg skrev.
Gjest Cuntzilla Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 (endret) Nesten svart til lyseblondt er en vanskelig oppgave, og ganske umulig uten å slite på håret. Har vært der selv, mange ganger! Farger det mørkt hele tiden, og så vil jeg bli lysere igjen.. stakkars håret mitt. En (god) frisør vil ikke ta i en slik forvandling med ildtang engang, og anbefale å stripe håret i flere omganger med lange mellomrom slik at det gradvis blir lysere. Jeg vet om folk som har gått fra sort til blondt på en dag med et par pakker sterkt blekemiddel eller en frisør som driter i om hun ødelegger håret til folk, men da sitter du høyst sannsynlig igjen med "tyggishår". Personlig har jeg prøvd en gang å bleke det mørkfargede håret selv, hvorpå det ble svært ujevnt: blondt i hodebunnen og mørkt i tuppene og med masse rødskjær. Ganske jævlig med andre ord, og egentlig fremdeles relativt mørkt. Mange år med butikkfarge er ikke lett å ta knekken på. Gikk til frisør (var planen hele tiden, for jeg visste det kom til å gå til helvete!) og fikk det farget brunt. Håret var slitt og stivt og måtte kures som faen lenge etterpå. Har også prøvd avfarging, syntes det fungerte litt bedre. Det satt fremdeles igjen masse farge i, men det ble flere hakk nærmere min opprinnelige mørkeblonde farge og håret ble ikke så slitt. Det var fremdeles rødlig da, jeg farget over med en askeblond og satt egentlig igjen med brunt da også. Jeg hadde mange år med farge i da, jeg har hørt at avfarging fungerer best når man nylig har farget håret og ikke like godt på "gammel" farge eller når det er mange lag med farging. En annen gang (faktisk nå) brukte jeg stripemetoden. Det er ganske fantastisk hvor mye lysere det blir, jeg har gått fra nesten sort til mellomblond på to omganger. Det var et lite prosjekt da, med en slags grønntonet bleking, noe glansvask-greier etterpå og hyppig bruk av lilla sjampo, alle tre tingene for å dempe rødtoner. Stripene ble litt varme, men ser bra ut. Håret er fremdeles slitt, da. Avhengig av kur og oljer. Endret 17. november 2012 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Dra til frisøren!!! Dette er akkurat samme problemstilling jeg sto ovenfor en gang for mange mange år siden, når jeg hadde farget mitt mørkeblonde hår nesten svart (mørkebrunt) og ville bli blond igjen. En avfargning og to blekinger senere var jeg KNALL ORANSJE!!! Jeg måtte dra til frisør med hette for jeg så ikke ut i havet. Og frisøren kunne ikke gjøre annet enn å farge det brunt igjen. Så slikt anbefaler jeg ingen andre å prøve på hjemme. Garantert mislykket... Anonym poster: 151f5bba0d49d8c1072ae02e04d33bb1
julielis Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Jeg gikk fra mørk lillabrun/svart hår til lyseblond på 3 mnd hos frisør. Stripet det ca 4 ganger totalt og måtte klippe ca 2 cm av lengden etter siste stripebehandling, da hadde jeg ikke klippet det på over 3 mnd, kjøpte inn kur og riktig shampo+balsam for mitt hår som frisøren anbefalte, er veldig fornøyd med resultatet selv. Frisøren brukte hettestriper og hver behandling kostet ca 700-1500 avhengig av om jeg kjøpte produkter eller tok kur og fargeskyll etter behandlingen. I mellomtiden før jeg ble helt blond så fargen helt ok ut, så det var levelig å gjøre det over såpass lang tid. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå