AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg har flørtet en del med folk på nettdating, og jeg skriver alltid med flere om gangen. Jeg har også datet en del. I år har jeg datet syv gutter, selv om ikke alle var fra nettdating. Alle unntatt en av dem har jeg droppet. Denne ene gutten var jeg kjempeforelsket i, og jeg følte vi var perfekte sammen. Jeg er forsåvidt heller ikke vant til å bli avvist, så det at han ikke følte det samme stakk jo dypt. De fleste jeg har snakket med på nettet har jeg droppet, rett og slett fordi jeg merker at de ikke er "det store". Men det jeg lurer på er om det er dumt å snakke med flere gutter på en gang? Ødelegger det for å virkelig bli kjent med en av dem, eller er det uansett feil gutt, når det føles feil på første date? Når jeg er på date med en gutt jeg føler ikke er det helt store, er det jo enklere å gå hjem og sende melding med en jeg allerede prater med på en nettdationgside, som jeg tror er mye bedre. Men når jeg møter denne gutten så er han kanskje ikke en som "treffer" meg han heller! Er det bare sånn at de jeg er uheldig, og at guttene jeg møter ikke er match? Eller er det at jeg prater med flere på en gang noe som ødelegger for å se om han virkelig kunne blitt en kjæreste? Kjære KG, hva er deres syn på det? Anonym poster: fb1dcba2505cc2dbef4f76fce0c1d752
Gjest Katten. Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Når jeg holdt på med nettdating, for en del år siden, så var mitt største problem (rundt dette å prate med flere) å huske på hva jeg hadde sagt til hvem. Utover det: enjoy. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Når jeg holdt på med nettdating, for en del år siden, så var mitt største problem (rundt dette å prate med flere) å huske på hva jeg hadde sagt til hvem. Utover det: enjoy. Tusen takk for svar!! Så du tror ikke det at jeg prater med flere, gjerne tre stykker på en gang, gjør at jeg lettere dropper gutter? Fordi det da er lett å tenke at de andre man prater med, som man ikke har møtt er bedre? Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
Gjest Katten. Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Så klart dropper du gutter mye lettere, når du vet du har en utømmelig kilde av nye gutter, bare et par museklikk unna. Poenget er vel heller at du (forhåpentligvis) til slutt, møter en som fjerner all lyst til å fortsette klikkingen. 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Jeg tror ikke det ødelegger... Jeg skrev stort sett alltid med flere, de jeg skrev med over tid var uten unntak hyggelige og interessante å prate med, men det er jo ikke så ofte en får kjemi når en møtes. Da jeg traff min nåværende (for et par måneder siden) mistet jeg lysten på å skrive videre med andre med en gang, faktisk. Det skjedde ingenting på første date annet enn at vi avtalte å treffes igjen, men jeg har ikke skrevet et ord med noen andre siden da. Noe av det som er "bra" med å skrive med flere, og date flere også forsåvidt (uten at jeg er tilhenger av å date flere parallelt..), er at en ser bedre hvilke egenskaper en blir tiltrukket av hos forskjellige folk... Jeg har i hvert fall fått et mer nyansert bilde på hva tiltrekning er, hva jeg faller for og hva som gir grunnlag for et sunt forhold, gjennom å bli litt kjent med flere ulike menn (har ikke gått til sengs med noen av dem unntatt han jeg er sammen med nå). Anonym poster: 11d38312b30d56f55e00891ba51e79ff
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Jeg har drevet litt med nettdating og jeg pratet med mange samtidig. Hadde det samme problemet som katten hadde, og jeg husket ikke hvem som fortalte meg hva. Men forrige måned fant jeg en fantastisk fyr og nå føles det helt feil å gå innpå de sidene. Anonym poster: faf16bc6999d3a3dd0b372625e548585
PanLi Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 (endret) Nei. Tror ikke det gjør noe. Jeg snakker også med flere samtidig, både på nett og ellers ..det bare blir sånn, gjerne fordi jeg ikke er så veldig interessert. Som flere over sier, gjelder også det samme for meg: når jeg treffer en jeg virkelig liker - da tar han ALL fokus vekk fra alle de andre helt av seg selv.. Du vet det når du treffer ham! Endret 17. november 2012 av PanLi
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Jeg tror ikke det ødelegger... Jeg skrev stort sett alltid med flere, de jeg skrev med over tid var uten unntak hyggelige og interessante å prate med, men det er jo ikke så ofte en får kjemi når en møtes. Da jeg traff min nåværende (for et par måneder siden) mistet jeg lysten på å skrive videre med andre med en gang, faktisk. Det skjedde ingenting på første date annet enn at vi avtalte å treffes igjen, men jeg har ikke skrevet et ord med noen andre siden da. Noe av det som er "bra" med å skrive med flere, og date flere også forsåvidt (uten at jeg er tilhenger av å date flere parallelt..), er at en ser bedre hvilke egenskaper en blir tiltrukket av hos forskjellige folk... Jeg har i hvert fall fått et mer nyansert bilde på hva tiltrekning er, hva jeg faller for og hva som gir grunnlag for et sunt forhold, gjennom å bli litt kjent med flere ulike menn (har ikke gått til sengs med noen av dem unntatt han jeg er sammen med nå). Anonym poster: 11d38312b30d56f55e00891ba51e79ff Jeg kjenner igjen det du sier om at man skriver med flere, som er veldig hyggelige og interessante, men så føler jeg null kjemi når jeg møter dem. Dater ikke flere på en gang da, det må presiseres. Men jeg slutter ikke å skrive med andre når jeg går på date med en av dem. Men det er vel som du sier, man finner ut hva man vil ha, og når jeg finner en jeg klikker med så vil jeg ikke skrive mer med noen andre. Da vil jeg bare ha han. Jeg har jo som jeg skrev i innlegget funnet èn gutt i år jeg virkelig ville ha, men han følte jo ikke det samme desverre (han var jo forsåvidt ikke fra nettdating heller). Men jeg tror jeg kommer til å bli som deg når jeg møter en jeg virkelig vil ha, og kutte all kontakt med andre på nettsiden. Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Nei. Tror ikke det gjør noe. Jeg snakker også med flere samtidig, både på nett og ellers ..det bare blir sånn, gjerne fordi jeg ikke er så veldig interessert. Som flere over sier, gjelder også det samme for meg: når jeg treffer en jeg virkelig liker - da tar han ALL fokus vekk fra alle de andre helt av seg selv.. Du vet det når du treffer ham! Ja det er nok det som er greia. Jeg tror man minst må gi en fyr to dater, siden han kanskje ikke viser sitt sanne jeg på første, men når jeg fortsatt har lyst til å skrive med andre etter andre daten da er jeg ikke så interessert som jeg burde være. Jeg satser på at jeg finner en snart som gjør at jeg mister lysten til å skrive med andre. Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
Steinar40 Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Ja, det er veldig dumt å bli kjent med flere gutter samtidig. For da blir du usikker på hvem du bør velge.
Gjest -Ninni- Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Min erfaring er at det har lett for å bli veldig overfladisk når man har kontakt med flere samtidig. Veldig lett å hoppe videre, og plutselig var ikke det så lurt alikevel. Foretrekker heller å bli kjent med en og en, dessuten har jeg ikke tid til mer heller.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Det med tid er jo et moment selvsagt. Men for min egen del synes jeg ikke jeg ble mer overflatisk av å ha kontakt med flere. Jeg prøvde å bli ordentlig kjent med dem, og noen av dem utfordret meg også til å være personlig og se meg selv fra ulike perspektiv. Dersom en kjenner en blir for rask til å avfeie og velge bort uten å ta seg tid til å bli litt kjent (enten ved å skrive eller møtes), og legger for mye vekt på "ytre" ting, bør en vel gjøre noe med det... Men sånn uansett: det er i hvert fall lurt å møtes, også når ikke ALLE sjekkpunkter fra profilen lyser "perfekt". Da jeg møtte min nåværende, hadde jeg inntrykk av at vi hadde en del felles, men noe av det viktigste, som går på hvordan vi er som personligheter og hvilke deler av personligheten som kommer fram i samspillet oss mellom, ser en jo faktisk ikke før en treffes. "Noe felles" har jeg jo hatt med de aller fleste jeg har møtt, og noen har mer eller mindre ytre ting som virker attraktivt, uten at det betyr at en har kjemi. Anonym poster: 11d38312b30d56f55e00891ba51e79ff
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Nytt innlegg fra TS, for nå har det skjedd igjen. Jeg har vært på to dater med en fyr fra nettet. Vi snakket nesten ikke før vi møttes, bare korte meldinger. (det synes jeg jo egentlig er litt dumt, for jeg tror det er vanskelig å komme nær noen på første møte om man ikke har snakket en del først, eneste unntak jeg vet om er hvis man er i flørtehumør på fylla, og det er man jo ikke på nettdate). men når jeg møtte han jeg ikke følt "det store". På første daten tenkte jeg at han var veldig stiv i kroppsspråket, og egentlig generellt stiv i væremåten. Veldig kontormann, tror hans daglige væremåte er sånn, lite avslappet. Det rare er at jeg liker gutter som er nerdete, kan mye og som briefer med det. Men jeg følte at jeg måtte kompensere med å bli mye mer laid back enn vanlig, for å kompensere mot ham. Likevel tenkte jeg også "fy søren, jeg vet ikke om jeg noen gang har snakket med noen som er så lik meg!" Men så kom andre daten, han er fortsatt like stiv i kroppsspråket, armer i kors og rett rygg, mye den ene hånden foran munnen (Why??) osv. Jeg henger meg så opp i det! Er jeg pirkete eller bør jeg gi han en ny sjanse? Jeg har jo andre gutter jeg snakker med på nettdatesiden, så jeg vet ikke hva jeg bør. Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 Du synes han virker som en interessant person som du har mye til felles med, men har hengt deg opp i at han virker litt nervøs i kroppspråket? Virker mer som du leter etter noe å kritisere enn som er reelt problem... Anonym poster: 20b551731421053e260a7089cc36c885 1
Nettinettet Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 Når jeg holdt på med nettdating, for en del år siden, så var mitt største problem (rundt dette å prate med flere) å huske på hva jeg hadde sagt til hvem. Utover det: enjoy. Ja, hvis man ikke er ærlig med alle man snakker med så kan det bli ett problem. Er man seg selv sliter man nok helst med å huske hvem som er hvem! 1
Nettinettet Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 Likevel tenkte jeg også "fy søren, jeg vet ikke om jeg noen gang har snakket med noen som er så lik meg!" Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13 Lik deg som en kompis eller lik deg som en du kunne dele livet med?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #17 Skrevet 24. november 2012 Lik deg som en kompis eller lik deg som en du kunne dele livet med? Det er der jeg ikke vet. Jeg føler ingen seksuell tiltrekning. Jeg hadde tenkt å ta litt på ham på andre daten, såvidt stryke ham på armen eller noe. Men det passet liksom aldri. Vi var på kinno og han satt hele tiden med armene entren i kort eller mellom bena, og når folk er så forknytt ut tør jeg i alle fall ikke. Jeg vet ikke, kanskje jeg burde møte han igjen og se om det er noen tiltrekning? Jeg har ikke tenkt at jeg har lyst til at han skal kysse meg heller når vi har vært på date. Vi har ikke vært i nærheten av kyssestemning. Men det kan kanskje komme likevel? Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #18 Skrevet 24. november 2012 Det er der jeg ikke vet. Jeg føler ingen seksuell tiltrekning. Jeg hadde tenkt å ta litt på ham på andre daten, såvidt stryke ham på armen eller noe. Men det passet liksom aldri. Vi var på kinno og han satt hele tiden med armene entren i kort eller mellom bena, og når folk er så forknytt ut tør jeg i alle fall ikke. Jeg vet ikke, kanskje jeg burde møte han igjen og se om det er noen tiltrekning? Jeg har ikke tenkt at jeg har lyst til at han skal kysse meg heller når vi har vært på date. Vi har ikke vært i nærheten av kyssestemning. Men det kan kanskje komme likevel? Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13 Her ble det litt skrivefeil. Mente å skrive at "Vi var på kino og han satt hele tiden med armene enten i kors eller mellom bena sine. Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13
Nettinettet Skrevet 24. november 2012 #19 Skrevet 24. november 2012 Det er der jeg ikke vet. Jeg føler ingen seksuell tiltrekning. Jeg hadde tenkt å ta litt på ham på andre daten, såvidt stryke ham på armen eller noe. Men det passet liksom aldri. Vi var på kinno og han satt hele tiden med armene entren i kort eller mellom bena, og når folk er så forknytt ut tør jeg i alle fall ikke. Jeg vet ikke, kanskje jeg burde møte han igjen og se om det er noen tiltrekning? Jeg har ikke tenkt at jeg har lyst til at han skal kysse meg heller når vi har vært på date. Vi har ikke vært i nærheten av kyssestemning. Men det kan kanskje komme likevel? Anonym poster: 8fda7f6e247d75595bbcf0799b4def13 Hvordan er kommunikasjonen deres når dere ikke har vært på date? Du følte at han var så lik deg, altså at du følte dere kunne ha det bra sammen eller at det var gøy å treffe noen som tenkte som deg? Jeg føler ut i fra det du skriver at dette er mer vennegreier, og jeg ville ikke bare konsentrert meg om han men også truffet andre for å se. Hvis du er ute etter å finne deg en kjæreste såklart.
Gjest Katten. Skrevet 24. november 2012 #20 Skrevet 24. november 2012 Ja, hvis man ikke er ærlig med alle man snakker med så kan det bli ett problem. Er man seg selv sliter man nok helst med å huske hvem som er hvem! Hvorfor er det at man er seg selv, en grunn til at man sliter med å huske hvem som er hvem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå