Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg har trent en del styrke i disse siste månedene, for å få en strammere og mer definert kropp. Man kan da gå litt opp i vekt hvis man bygger muskler, noe jeg har fått bevist på vekta... Og jeg kan ikke si at jeg er noe særlig fornøyd?? Jeg var på rundt 58 kg da jeg startet og nå er jeg på ca. 64 kg. Og jeg er bare 160 cm høy! Jeg syns ikke kroppen har vist så forferdelig mye forandringer, men litt selvfølgelig. Armer, rygg, mage og rumpe er noen hakk strammere, mer definert osv. Men samtidig har jeg hatt en del utskeielser, ikke vært så forferdelig streng med kostholdet, noe som kanskje har gjort at jeg fortsatt har like mye fettprosent, men mer muskler? og da veier jeg enda litt mer enn jeg burde? Jeg vil altså IKKE veie 64 kg når jeg bare er 160, så nå må jeg virkelig skjerpe meg med kostholdet, kjøpe meg målebånd og så vurderer jeg nesten å løpe mer... lange turer og trappe litt ned på styrke bare for å komme ned til 58 kg igjen. Er dette normalt eller veier jeg litt for mye iforhold til høyden min? Jeg kan vel legge til at jeg bruker xs i treningstighst, 36-38 i jeans/bukser og s/m i gensere/tshirts.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Kroppen har nok holdt på en del vann, samt du har hatt utskeielser. Muskler veier mer enn fett, men muskler tar 4 ganger så liten plass eller noe. På 1 kg fett kan du prakke inn 4kg muskler eller noe. Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Her ca 2,3kg fett og 2,3kg muskler Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af 5
Gjest meh Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 (endret) Jeg vil altså IKKE veie 64 kg når jeg bare er 160, så nå må jeg virkelig skjerpe meg med kostholdet, kjøpe meg målebånd og så vurderer jeg nesten å løpe mer... lange turer og trappe litt ned på styrke bare for å komme ned til 58 kg igjen. Er dette normalt eller veier jeg litt for mye iforhold til høyden min? Jeg kan vel legge til at jeg bruker xs i treningstighst, 36-38 i jeans/bukser og s/m i gensere/tshirts. Det er veldig individuelt, 64kg/160cm er vel innenfor normalvekt, så lenge du ser at du ikke har lagt på deg så mye fett så skal det jo ikke være noe problem. (Og nei, muskler veier ikke mer enn fett, en kg er en kg uansett hva den består av). Endret 17. november 2012 av meh
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2012 Det er nok det som er greia her, ja. For i starten når jeg veide 58 kg, brukte jeg str. s i treningstighst og vanligvis 38 i jeans. Men etter 2 måneder eller noe følte jeg at tighstene ikke satt noe stramt lenger og prøvde en mindre str og det satt som et skudd. Så nå går jeg rundt i xs tighster... og i bukser har jeg noen ganger måtte kjøpe str. 36. Det spørs veldig fra bukse til bukse, men som regel 36. (eller 27/28 da) Så det er jo kanskje et lite bevis på at jeg har mistet litt fett og bygd muskler? Men samtidig så har jeg nettopp fått mensen og da pleier kroppen min å bære på ekstra vann på kroppen og brystene mine blir jo dobbelt så store, de er det ennå.. og jeg har ikke veid meg i månedvis, så dette kom som et sjokk på meg. Men jeg får prøve å veie meg igjen om noen dager når vannet har gått bort og jeg har vært flink med spisingen. Så får vi se hvor mye jeg egentlig veier... Tror jeg havner på 62 kg. Fortsatt for mye
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Haha, hvis du holder på så mye vann at brystene dine er dobbelt så store bare der, så holder du på mange KILO med vann, og det at du samtidig merker at klær blir løsere, så har du jo gått ned og strammet opp, slapp helt av du. Du har mer enn 2kg vann ekstra på den kroppen nå under mensen Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2012 Noen tips til å havne under 60 uten å måtte trappe så mye ned på styrke? Hva burde jeg styre unna? og burde jeg løpe lengre turer i lav tempo? En ukes treningsplan pleier å se slik ut: - Mandag: 12x4 intervaller (12km/t 4 minutter 4 ganger med 1 minutts pause i mellom settene) - Tirsdag: Styrke skuldre/bryst Onsdag: 16x8 intervaller og mage Torsdag: Styrke rygg og lår/rumpe Fredag: Fri Lørdag: Fri Søndag: 12x4 intervaller Jeg pleier å ta fri dagen etter styrke på lår og rumpe, fordi jeg alltid blir så dødsstøl (og da mener jeg virkelig STØL) av knebøy. Ikke alltid jeg gjennomfører disse øktene hver eneste uke, men som regel!
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2012 Haha, hvis du holder på så mye vann at brystene dine er dobbelt så store bare der, så holder du på mange KILO med vann, og det at du samtidig merker at klær blir løsere, så har du jo gått ned og strammet opp, slapp helt av du. Du har mer enn 2kg vann ekstra på den kroppen nå under mensen Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af Haha, takk for litt beroligende svar. Jeg får håpe det er det... :D
Gjest meh Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 (endret) Tror jeg havner på 62 kg. Fortsatt for mye Herregud, du må jo ikke bare se på vekta hvorvidt du veier for mye eller ikke, du må veie det opp mot det at du har lagt på deg en del muskler (Forresten derfor BMI-kalkulatorer ikke er særlig troverdige). Dette minner veldig mye om anoreksitendenser. Du ser at du nå bruker mindre klær enn før du begynte, hva er det du er bekymrer deg for? Endret 17. november 2012 av meh 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Dropp vekten og se i speilet. Verre er det ikke. Anonym poster: 9341f5189a6893bc9c73abe1e327d20b 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #11 Skrevet 17. november 2012 MER KARDIO!!!!! Jogging. Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af 1
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2012 Joda, jeg vet godt at vekta ikke alltid forteller hvordan man ser ut i speilet. Og jeg er jo ikke helt hysterisk heller og har anorektiske tanker oppi hodet. Men jeg vil gjerne veie maks 60 kg med muskler og alt. Jeg er ikke stolt når folk spør, "hvor mye veier du?" Da vil jeg bare lyve og si "neh 60 kg ca" når jeg egentlig veier 62 eller 64 kg. Jeg vil jo være stolt av hva jeg har gjort ut av all treningen?... Men jeg innrømmer lett at jeg ikke har vært like flink med kostholdet som trening, så jeg får vel bare skjerpe meg der også hvis jeg vil ha det jeg vil ha. Og så må all dette vannet som henger på meg snart rase av...! Brystene er jo gigantiske enn til vanlig
-littleme- Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 (Og nei, muskler veier ikke mer enn fett, en kg er en kg uansett hva den består av). 1kg er 1 kg, det har du rett i. Men 1kg fett tar opp mer plass enn det 1kg muskler gjør, derfor kan gå litt opp i vekt men samtidig bli smalere rundt lår/mage osv. 3
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2012 MER KARDIO!!!!! Jogging. Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af Jeg får vel ta meg en 30 minutters joggetur på mølla i dag. Begynne på 30 minutter og øke for hver gang jeg skal jogge... Kan ikke legge skjul på at det er dritkjedelig å jogge lenge på mølla!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 Jeg får vel ta meg en 30 minutters joggetur på mølla i dag. Begynne på 30 minutter og øke for hver gang jeg skal jogge... Kan ikke legge skjul på at det er dritkjedelig å jogge lenge på mølla! Intervaller fungerer enda bedre som fettforbrenningsmetode, synes jeg. Fettet mitt raste av etter kort tid, og da spiste jeg ikke lite engang. Anonym poster: 1b7ffde8a85b0dacaf05b474522db009
Mrs. Morgan Skrevet 17. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2012 Intervaller fungerer enda bedre som fettforbrenningsmetode, synes jeg. Fettet mitt raste av etter kort tid, og da spiste jeg ikke lite engang. Anonym poster: 1b7ffde8a85b0dacaf05b474522db009 Jeg pleier jo å løpe intervaller 2-3 ganger i uka Og jeg merker jo dagen derpå at jeg er sulten omtrent hele tiden og at forbrenningen hyler.. men tydelgivis er det ikke nok. Jeg tror det er kostholdet mitt som liggr bak. Jeg kan spise enda bedre enn hva jeg gjør nå. Så nå har jeg vært i matbutikken og kjøpt havegryn, solbæryougurt, rosiner, kanel, cottage cheese og ekstra lett melk. Koser meg! nam! haha Etterpå venter det litt rumpetrening (kan ikke gå glipp av det!) og 30 minutters jogging
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 Jeg får vel ta meg en 30 minutters joggetur på mølla i dag. Begynne på 30 minutter og øke for hver gang jeg skal jogge... Kan ikke legge skjul på at det er dritkjedelig å jogge lenge på mølla! Finn deg en bakke og start med motbakkeløp, der har du styrke og kondisjon i samme slengen Anonym poster: 0e88cc36acbcff6d984a3ba3b4d163af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå