Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dere erfaringer med vedkommende, i så fall? Er det slik at de aldri vil lære seg empati og å forstå andre mennesker? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en far som så til de grader bærer preg av å ha det...

Anonym poster: 9330ffc943c630673e8ab83f61ea44bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er dere erfaringer med vedkommende, i så fall? Er det slik at de aldri vil lære seg empati og å forstå andre mennesker? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en far som så til de grader bærer preg av å ha det...

Anonym poster: 9330ffc943c630673e8ab83f61ea44bd

Ja det gjør jeg. Nå er folk forskjellige men hun jeg kjenner hvis personalitet og oppførsel ikke kan forklares med annet enn narcissisme så har hun blitt værre og værre med årene. Negative hendelser i hennes liv ser ut til å ta henne ett hakk nærmere seg selv.

Jeg misunner deg ikke en slik far. Min familie har valgt å holde kontakten til dette mennesket på ett "nødsnivå".

Anonym poster: 142d020d586e7d7a44a77b521e260756

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, men jeg kjenner en psykopat, det ligner litt.

Ville ikke hatt for høye forhåpninger akkurat.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og misbruk av siteringsfunksjonen med avsporinger.

Rainbow81, mod

Skrevet

Nei, men jeg kjenner en psykopat, det ligner litt.

Ville ikke hatt for høye forhåpninger akkurat.

Det er klare forskjeller. En narsissist er veldig selvsentrert, men evner å føle empati. En psykopat har patologiske feil i hjernen som gjør vedkommende ute av stand til å kjenne på normale følelser. En psykopat elsker ikke, kjenner ikke frykt, kjener ikke medfølelse, og kjenner ikke anger.

Skrevet

Selvopptatthet......................ja i hvilken grad?

Skrevet

Hva er en "narcissist"?

Anonym poster: cf56044edfb0598a2b5535971a48dfc2

Skrevet

hvordan kjenner jeg igjen en narsissist? det er jo endel som er selvopptatt og har mangel på selvinnsikt

• Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Det er klare forskjeller. En narsissist er veldig selvsentrert, men evner å føle empati. En psykopat har patologiske feil i hjernen som gjør vedkommende ute av stand til å kjenne på normale følelser. En psykopat elsker ikke, kjenner ikke frykt, kjener ikke medfølelse, og kjenner ikke anger.

En psykopat er en diagnose som før ble satt når narsisistisk personlighetsforstyrrelse, borderline PF og antisosial PF var tilstede. Så en psykopat er altså også narsisistisk også, men det er sant som du sier at en psykopat vil ha større avvik i psyken sin.

En narsisist trenger ikke å ha noen problemer med empati. Narsisistisk personlighetsforstyrrelse handler i all hovedsak om selvsentrering, og ofte et ønske om å heve seg over andre.. men en kan alikevel ha evne til å føle med og trøste andre mennesker.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er ikke sant, et symptom på "sykdommen" er faktisk manglende empati!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sant, et symptom på "sykdommen" er faktisk manglende empati!

Kan godt hende de har redusert empati, men de er absolutt ikke ute av stand til å føle det. Les hva jeg skriver. En narsissist kan elske andre mennesker, det kan ikke en psykopat! For en psykopat er enhver følelse bare en logisk assosiasjon. Vedkommende klarer å lære hva som er normalt å "føle" i forskjellige situasjoner, men får ikke den fysiske følelsesmessige reaksjonen som er normal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...