Gjest lurer Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Det er en ledig stilling i bedriften vår som jeg vurderer å søke på. Problemet er at han som er fagansvarlig for teamet der er tydelig interessert i meg. Jeg derimot, har ingen romatiske følelser ift ham. Er redd at det kan bli vanskelig å jobbe sammen når ubesvarte følelser kommer inn i bildet...Samtidig er det en spennende stilling med store utviklingsmuligheter og høyere lønn enn der jeg jobber nå. Har dere vært borti sånt? Hva hadde dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Det er en ledig stilling i bedriften vår som jeg vurderer å søke på. Problemet er at han som er fagansvarlig for teamet der er tydelig interessert i meg. Jeg derimot, har ingen romatiske følelser ift ham. Er redd at det kan bli vanskelig å jobbe sammen når ubesvarte følelser kommer inn i bildet...Samtidig er det en spennende stilling med store utviklingsmuligheter og høyere lønn enn der jeg jobber nå. Har dere vært borti sånt? Hva hadde dere gjort? Ingenting er jo mer uprofesjonelt enn å starte en relasjon med en i ditt eget team, som han i tillegg er ansvarlig for. Om du tar stillingen vil det vel være omtrent det samme som å si: ikke interessert, kollega? Om han er noenlunde oppegående.. Anonym poster: f6c5e54793ded043349df342a75359fe
Gjest Lille-pus Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Hvis dette er et firma med litt størrelse, og dette er den jobben du virkelig vil ha så har jeg et forslag til deg; Da må du ta en snakk med ham som er fagleder (og også interessert i deg). Dere må sammen gå opp hva som faktisk kan være mulig dersom du skulle få jobben. Det kan bli veldig 'kleint', veldig fort. Du kan fort få kolleger som ser at fagleder er svak for deg, og behandler deg annerledes enn han behandler alle de andre. Hva gjør du dersom det skulle bli en faglig 'konflikt' mellom dere ? Jeg ville i utgangspunktet ikke anbefale å søke jobb i hans team dersom det bedfører at han da blir din nærmeste overordnede (det kan være kleint nok dersom han jobber i en sidestilt posisjon av samme kategori). Det er mye som må klareres ut og gås opp, og jeg vil anta han også har sitt å si når det gjelder evaluering av søkere, intervjuene og ansettelsen. - det skal bare et lite ord ut i systemet før han sitter i en posisjon hvor han regnes som inhabil her nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå