Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Hei. Jeg er litt bekymret i øyeblikket. Snakket akkurat med ei venninne som har det tungt etter skilsmisse. De har en datter på 5 år, som også har tatt dette veldig hardt, og har problemer med å falle til ro. Min venninne sa at fastlegen har forskrevet vival til barnet. Og sagt at hun skal gi datteren 1 mg ved leggetid. Jeg er veldig skeptisk til sånt, men min venninne, som er ganske opprørt, mente at så lenge legen har forskrevet det, så er det helt trygt. Jeg blir litt skremt av dette. Er det noen som har erfaring med dette? Vet at man ikke skal stille spørsmål om medisinering her inne. Men jeg er bekymret, og vil gjerne vite om det er noen som vet om dette er farlig. Takk for svar..
Gjest O___o Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Jeg er lite tilhenger av å medisinere barns naturlige sorgreaksjoner. Da anser jeg det som misbruk, mer enn hjelp. Hva med å råde venninnen din til å få helsesøster til å prate med datteren, evt arrangere et møte med familieterapeut? Barns følelser bør snakkes om. Ikke medisineres 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå