humalla Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Hei Enkelt og greit, hva er den beste måten for å måle fettprosenten? Er slags vekt eller hva anbefaler dere?
Gjest Tigress Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Eg brukar klypemåling. Det er litt styrerte, og vanskeleg å gjere heilt sjølv, men det trur eg er ganske presist over tid. Vekt har eg lite tru på - eg kan ikkje fatte at ikkje vassinnhald vil påverke resultatet veldig.
humalla Skrevet 17. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2012 Hvordan fungerer klypemåling? Aldri hørt om det før.
Wiggins Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Selv om man kan å bruke en "fettklype" blir det ikke særlig nøyaktig. Hvis du gjør målinger over tid får du en viss idé, men den kan være flere prosentpoeng feil. Hvis du ikke kan å bruke klypa, som er tilfelle for de fleste, så blir det omtrent like nøyaktig som å stikke fingeren i været og tenke på et tall. Skal du få det nøyaktig må det være gjort av en lege eller ernæringsfysiolog som har en skikkelig fettklype, ikke billigvarianten som selges til husbruk. Det fins også store dyre maskiner som sender en liten strøm gjennom kroppen og måler fettprosenten på grunnlag av en komplisert algoritme som gir rimelig nøyaktig svar. Slike maskiner har de på noen treningssentre. Hva skal du egentlig med fettprosenten? Hvis du ikke er svært overvektig eller trener på høyt nivå til et mesterskap i en eller annen idrett har du ikke noen praktisk bruk for det. Vær for all del i aktivitet, det er sunt uansett, men det er best å være i aktivitet fordi man liker det, ikke fordi man skal pine seg litt ned i fettprosent.
Envy Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Du kan ta kroppsanalyse på et treningssenter. Da får du oversikt over fettprosent og muskelmasse, kroppsammensetningen
humalla Skrevet 17. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2012 Jeg er overvektig, skal ned ca 15-20 kg, så hadde vært litt motiverende å sett forbedringer på fettprosenten, ikke bare mål og vekt. 1
humalla Skrevet 17. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2012 Du kan ta kroppsanalyse på et treningssenter. Da får du oversikt over fettprosent og muskelmasse, kroppsammensetningen Åja, pleier de å ha slik på sentere?
Envy Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Åja, pleier de å ha slik på sentere? Jepp Men det er ganske dyrt, så anbefales at du ikke tar det mer enn et par ganger i året, da det ikke er verdt det bare for å se små endringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå