Gjest Hmmm....... Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Jeg har satt megselv oppi en liten knipe, føler jeg...... Jeg har jobbet i utlandet i 2 år, og har nesten bare vært hjemme med mann og barn torsdag - søndag og ferier i denne perioden - når ikke de har vært på besøk hos meg. - Dette var viktig for min endelige utdannelse, men jeg har måtte ofret litt i denne perioden - noe jeg synes er veldig leit og litt ekkelt. Mens mannen min er et velkjent ansikt for andre foreldre i klassen til datteren min, er jeg en person som de andre foreldrene knapt vet hvem er..... SÅ: Jeg bestemte meg for å gjøre noe med dette, og har invitert samtlige mammaer i klassen til mammakveld neste fredag. Jeg vil så gjerne at det skal være vellykket, og at de skal ha det hyggelig her og lurer på om dere kan gi meg noen tips til hva jeg kan servere?? Varm eller kald mat er ikke så nøye for meg - jeg gir full innsats, vi må jo kose oss på fredagskvelden, ikke sant? Håper på mange gode svar...... Tusen takk på forhånd! <3
Kirsebærblomst Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Så koselig tiltak! Hva med tapas? De fleste liker noe hvis man har litt å velge i, og eventuelle allergikere og vegetarianere er også dekket 1
Tina_O Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Lag hvertfall noe som gjør at du slipper å stå og lage mat mens du har gjester, du har jo invitert de for å bli kjent med de. Enten noe kaldt du kan lage helt ferdig på forhånd, eller noe enkelt varmt som gryter eller lignende, som krever lite når de først er ferdig. Lykke til - fint initiativ du har tatt:-) 2
Gjest Susanne Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Tacolefser der du smører på krydder smøreost og har på spekeskinke og opphakka purreløk Ein klassikar når eg har hatt venninner på besøk iallfall. kan lage dei på førehand og sett dei inn i kjøleskapet Du lagar dei til rullar og skjær dei opp i passelege bitar..
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Tacolefser der du smører på krydder smøreost og har på spekeskinke og opphakka purreløk Ein klassikar når eg har hatt venninner på besøk iallfall. kan lage dei på førehand og sett dei inn i kjøleskapet Du lagar dei til rullar og skjær dei opp i passelege bitar.. Men dette er vel ikke akkurat mat å bli mett av da. Dette i tillegg til en del annet derimot
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 taco, tapas, pastasalat, pizza eller lignende. Vi var hos ett vennepar for noen helger siden, og de hadde laget klart kyllingfilet i biter med tacokrydder på, pitabrød, skåler med forskjellig tilbehør(agurk, rømme, salat, paprika, guacemole osv). Utrolig godt! og alle kunne ta på det de ville:) Anonym poster: c8df2866e2d5470d2fd15771aa9268a4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Så utrolig koselig! Jeg ville gått for tapas:) Alt kan lages på forhånd, og du slipper å stå på kjøkkenet i løpet av kvelden:) Anonym poster: 98533752858535e090d2501f48982854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå