AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Eller hunder hvis dere liker hunder best. Er de folkene ok? Anonym poster: 01e389240ece96815c0c418e15011973
Gjest Badabing Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Jeg ser vel på meg selv som en dyreelsker, men jeg er definitivt ikke et kattemenneske, jeg er mer hundemenneske. Forstår meg ikke på de som ikke liker dyr i det hele tatt, men synes det er helt greit at vi alle ikke har samme favoritter. Noen liker jo best reptiler, og det kunne jeg aldri hatt.. 4
Cathrine88 Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Å være redd eller allergisk er selvsagt helt greit, men det å rett og slett ikke like dyr er et stort minus i mine øyne. 8
Fandenivoldsk Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Jeg syns ingenting, såfremst de ikke plager dem. 3
Namine Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 (endret) Enig med Badabing, forstår meg ikke på folk som ikke liker dyr i det hele tatt, men om en person ikke har akkurat katter som favorittdyr, er jo det helt greit. Alle har gjerne hvert sitt favorittdyr (eller fler), og folk er forskjellige. Også enig i dette Cathrine88 sier, forskjell på å være redd eller allergisk, og det å faktisk ikke like dyr. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke liker dyr, og ingen av mine venner hater dyr heller. Vi har både katt, hund, fisk og hest, så spørs om en som hater/ikke liker dyr hadde trivdes veldig godt her gitt. :gjeiper: Endret 16. november 2012 av Namine
Kosemose Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Jeg liker både katt og hund, men er nok aller mest kattemenneske. Jeg tenker at de som ikke liker katter eller hunder aldri har fått gleden av å kjenne/bli glad i en katt eller hund, og syns litt synd på de.
Athene Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Det gjør meg ingenting. Kommer folk som ikke liker katter på besøk får de seg en tur ut, eller på vaskerommet dersom det er kaldt/vått ute. Og det tilbyr jeg før de ber om de selv. 1
Gjest grenlandstuppa Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Jeg syns det er veldig sært å misslike dyr. Jeg forstår det om folk ikke syns noe spesielt om dem, eller er redde, men å misslike dyr skjønner jeg ikke. Jeg bryr meg ikke om folk liker kattene mine eller ei, men den jeg bor med burde ha et bånd med dem. Selv er jeg ikke spesielt begeistret for andres dyr, for jeg er naturlig skeptisk til dem helt til jeg blir kjent med dem.
Rubies_ Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Er ikke fan av katter jeg heller. Både fordi jeg er allergisk og fordi jeg er et hundemenneske, noe som gjør at jeg ikke forstår meg på katter. 2
Gjest Sitronmelisse Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Hva syns dere dyreelskere om de som ikke liker katter? Skeptisk.....!
Gjest Uanonymbruker Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Smak og behag, jeg er dyreelsker men liker hverken edderkopper, portugisiske krigsskip, pissmaur, veggdyr, skorpioner eller skater. Og så er det en haug dyr jeg er litt sånn meh til, og resten er helt ok med unntak av noen som er total-elsk. 1
kubrak Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 for å være helt ærlig fnyser jeg litt av de som lar hundene sleike dem i munnen og i ansiktet og på henda osv og når hundene generelt sett er dårlig oppdratt så blir det gjerne en uting i mine øyner. Også er det disse som bruker forferdelig mye penger på hester og alt det arbeidet det fører med seg. Men jeg misliker egentlig ikke dyr, har hatt katt selv, og det hadde sikkert vært morsomt med en hund i familien også. 1
LittDiva Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Hmmm. Har et par venner som virkelig ikke synes noe om dyr, snålt for meg som liker alle med pels - de uten pels har jeg ikke lyst til og ha i hus( reptiler, slanger , edderkopper osv) men vil ikke drepe de heller. De vennene som ikke "hæler"dyr er ikke vokst opp med det og det hender at de smelter litt for katten min. Så da får de og katten finne ut hvor nære de skal være under besøket.
LittDiva Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Men.... Jeg synes det er rart med de som ikke smelter for en katt, hund, kalv, føll.......sukk...
EliseK Skrevet 16. november 2012 #16 Skrevet 16. november 2012 (endret) For meg så har alle dyr hver sin personlighet, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ser på et dyr på samme måte som jeg ser på et menneske. Ulikheten er bare at vi er forskjellige arter, og har forskjellig intelligens og uttrykksmåte. Jeg finner det merkelig at mennesker kan misslike et spesielt dyr eller en hel gruppe dyr. Har f.eks venner som hater katter fordi de bare stikker av, klorer osv. I en sånn situasjon så ser jeg på katten som et slikt menneske som ikke liker nærkontakt og den type tilnærming (eller noe annet). De færreste mennesker vil hate eller misslike en sånn person. Heller respekterer vi den andres ønsker, og forholder oss til personen på en respektiv måte, og kanskje kan ha et hyggelig samvær på hverandres premisser. Jeg tror det handler om en type kulturkræsj. Man forstår ikke, og derfor orker man heller ikke forstå. Man ser det samme med integrasjonen i landet. Mange gir avstand rett og slett fordi man ikke forstår. Endret 16. november 2012 av EliseK
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #17 Skrevet 16. november 2012 Det hadde vært helt grusomt dersom noen ikke likte ei katte eller en fugl! Hadde ikke klart å gått ut døra mi hjemmefra lengre da nei. Det er så utroolig viktig for meg at naboen og snekkeren borti veien også liker å klappe på hunder ----- Anonym poster: d27499d1295084af78d9410c4ea79073
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #18 Skrevet 16. november 2012 Å være redd eller allergisk er selvsagt helt greit, men det å rett og slett ikke like dyr er et stort minus i mine øyne. Jeg syns ingenting, såfremst de ikke plager dem. Hadde det gått an å være i et forhold med en som var redd eller som ikke liker dyr, men ikke plager dem? Anonym poster: 01e389240ece96815c0c418e15011973
Thorn Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 Jeg stusser litt på folk som generelt ikke liker eller som til og med misliker dyr, og vil nok ikke bli venn med noen som tenker sånn. Men jeg har ei kjempegod venninne som ikke er spesielt glad i katter, og det er helt ok. Jeg hadde en kompis også som ikke likte katter, men som plutselig annonserte på facebook at han skulle få seg katt. Så noen av dem kan tydeligvis omvendes!
Fandenivoldsk Skrevet 16. november 2012 #20 Skrevet 16. november 2012 Hadde det gått an å være i et forhold med en som var redd eller som ikke liker dyr, men ikke plager dem? Anonym poster: 01e389240ece96815c0c418e15011973 Tror det kunne blitt vanskelig for min del, da jeg nok alltid vil ha dyr i hus. Partneren måtte godtatt disse i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå