Gå til innhold

Hva slags joggesko?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Jeg trenger tips til joggesko; jeg løper på variert underlag, dvs. både asfalt og i terrenget, og har lite peiling på hva slags sko jeg bør satse på. Jeg er LETT, ca 50kg, og vil ikke ha noen sko med så hard demping at det slår lufta ut av meg. Samtidig må jeg ha litt støtte i ankelen (selv om jeg må teipe pga ødelagt ankel).

Råd? Jeg har tenkt å kjøpe i NL, utvalget der er større enn her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med merket Asics, de har god fasong for oss jenter. Er en stund siden jeg kjøpte sko, så jeg har ikke noen model å anbefale. I en god sportsbutikk kan du få dem til å filme bena dine mens du løper på tredemølle, da kan de hjelpe deg å finne ut akkurat hvilke sko som er riktige for deg. Kanskje noe å prøve på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Asics-sko de siste årene og er veldig fornøyd med det merket. Klarte å løpe på meg en kneskade for snart et år siden, men det var nok ikke skoen sin feil. :-? Tidligere fikk jeg alltid gnagsår på de merkeligste steder (midt under foten, på tær), men ikke med dette merket.

Nå vet jeg ikke hvordan det er i Nederland, men hvis det finnes butikker ala Løplabbet der de tester foten din og hvordan du løper vil jeg anbefale å oppsøke en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har hatt Asics aerobicsko, og selv om det liksom var toppmodellen, var de ubrukelige.

I Nederland har de bl.a Foot Locker, så jeg skal nok bli klokere. I Tromsø sliter jeg, for jeg bruker str 36, og det ser det ikke ut til at butikkene klarer å få tatt inn :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har asics sko, som sportsbutikken bestilte spesielt til meg fordi det er en spesiell oppbygningen på sålen, fordi når jeg jogger så blir ofte skoene mine "innoverslitt" etterhvert. Det er de beste skoene jeg har hatt! Det er lite med spor på de, så når jeg jogger i marka eller i fjellet bruker jeg et annet par asics sko som har mye dypere spor under, men som er langtifra så gode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei eg har no er Brooks - heilt fabelaktige for min fot! (Ganske smal fot...) Har eit kne som aldri vert heilt tipp topp igjen, og har hatt problem med jogging på asfalt i fleire år - heilt til eg fekk desse skoa. Men om dei er det rette for deg er ikkje godt å seie - du får nok kyndig hjelp i butikken, og så kjenner du jo ein del berre ved å prøve òg.

Lukke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...