Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer ser etter bil, babyen kommer i månedsskifte desember/januar. Vi vil ha en 2010/2011 modell, og skal bruke 300 000. Hvilke biler er sikre med OK plass? Det trenger heller ikke være en stasjonsvogn - så lenge det er plass til vogna i bagasjerommet.. :) Samboer er veldig på BMW, jeg har sett litt mer mot Mazda. Han har og funnet ut at det kan være lurt å vente med å kjøpe bil til vi er gått inn i 2013 da prisene vil være lavere. Tips mottas med takk!! :D

Anonym poster: 126d1df8e46d09119dcfbf4238cfb681

Videoannonse
Annonse
Gjest Memories
Skrevet

Jeg liker volvo v70 aller best. Nå aner ikke jeg hva den koster i den årsmodellen dere vil ha, men 1998 modellen til samboeren ligger på 70.000 eller noe. Den er veldig sikker på veien og vanskelig å få sleng med og man får med seg absolutt alt. Når jeg skulle flytte ut fra et internat fikk han med seg hele flyttelasset mitt på en tur, og han har til og med fått plass til en 180 seng i den. Supre greier! ;)

Skrevet

Wow, det hørtes ut som en bil med god plass, men mener jeg har hørt flere ganger at volvo v70 er en av bilene som er mest romslig :) Tusen takk for tips! Jeg skal sjekke det ut! Har hørt det er mye "tullfeil" med volvo? Men det er det jo med alle merker, d kommer vel bare an på erfaringer og hvem man spør.

Skrevet

Kjøp tysk, gjerne Opel Insignia, SAAB er veldig billig i innkjøp, veldig solide og rimelige i servis.

Vent til april, da har folk glemt årsavgifta de nettopp har betalt pluss at de har dårlig råd fordi de nettopp har bestilt sydentur og venter på feriepengene som først kommer om 2 måneder.

En annen ting som er nyttig å vite er at det er cirka 20% prutningsmonn på biler i privat salg i Norge, ikke vær redd for å prute!

• Liker 2
Skrevet

Hehe, tusen takk, her tenker man på alt! Vel, jeg tror neppe vi blir å kjøpe privat, det blir nok gjennom forhandler for å gjøre alt mest mulig ryddig :)

Skrevet

2010/11 modell BMW til 300.000 eller lavere tilsier maks en 318 stasjonsvogn eller så. Personlig så synes jeg disse er knøtt små, og jeg ville heller kjøpt en større bil.

Vi har V70 2011-modell, og jeg er veldig glad for at vi ikke har noe mindre bil enn dette.

Skrevet

Er det forresten noen som har peiling på hva slags sedan som har god bagasjeromsplass?

Skrevet

Er det forresten noen som har peiling på hva slags sedan som har god bagasjeromsplass?

Det finnes ikke noen sedan som har god plass til barnevogner. I en sedan så har man et veldig lavt bagasjerom, og dersom man mot all formodning skulle få plass til ei vogn etter å ha demontert den helt, så vil du neppe ha plass til noe annet. ;)

5-dørs kombi er det du eventuelt ser etter dersom du ikke vil ha stasjonsvogn.

Skrevet

Sitter i dag med en Ford Mondeo 96 modell, der får barnevogna plass baki, men jeg har ikke tenkt å kjøre denne bilen med babyen.. ;) Skjønner at det kan være litt upraksisk med sedan, og har egentlig innstilt meg på stasjonsvogn.. meeeen.. ser fortsatt på mulighetene... :) (Hadde aldri trodd min første ordentlige bil skulle være en stasjonsvogn) :P Tusen takk for innspill!

Skrevet

Ingen som nevner Toyota Avensis?

Anonym poster: 4c8ac4d6e1708764f46f893e46f435d2

Skrevet

Det finnes ikke noen sedan som har god plass til barnevogner. I en sedan så har man et veldig lavt bagasjerom, og dersom man mot all formodning skulle få plass til ei vogn etter å ha demontert den helt, så vil du neppe ha plass til noe annet. ;)

5-dørs kombi er det du eventuelt ser etter dersom du ikke vil ha stasjonsvogn.

Er ikke sedan og 5 dørs kombi det samme? får iallefall opp vår bil på både sedan og 5-dørs kombi etter søk på nettet

Vi har GOD plass til barnevogn i vår SAAB, som er en sedan ... riktignok en gammel modell, men vil tro at modellene som har tatt over har like stor plass (prisene for 2010 modeller og opp ligger på 350000 og oppover etter et kjapt søk på finn). (har også hatt 2 barneseter og en bilpute i baksetet)

Når det er sagt, kommer vi til å kjøpe stasjonsvogn neste gang vi kjøper bil. Mannen vil helst ha mersedes e-klasse eller volvo xc 70, jeg er ikke sikker, men heller mer mot toyota avensis, uansett så må bilene prøvekjøres før vi bestemmer oss for hva bil vi velger

Anonym poster: f1c1a97bc0688457e45a27d82c9b383f

Skrevet (endret)

Er ikke sedan og 5 dørs kombi det samme? får iallefall opp vår bil på både sedan og 5-dørs kombi etter søk på nettet.

Anonym poster: f1c1a97bc0688457e45a27d82c9b383f

Nei.

På en sedan så får man kun åpnet koffertlokket på bilen, og man har f.eks ikke noen hattehylle å fjerne for å få bedre plass. På en kombi kan man åpne mer bak på bilen og man har gjerne ei hattehylle som kan fjernes for å få bedre plass.

En SAAB 900 er f.eks en 5-dørs kombi og ikke en sedan. BMW 5-serie har f.eks kun sedaner og ikke kombi.

Endret av SmallTalk
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

HVILKEN bil skal man kjøpe?

:opplyser:

evt. Kva bil bør ein kjøpa?

Kva for ein bil bør ein kjøpa?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

ville aldri valg bmw om det sto mellom død og liv.

Anonym poster: c983d01772d5137a91203c496736984d

Skrevet

HVILKEN bil skal man kjøpe?

:opplyser:

evt. Kva bil bør ein kjøpa?

Kva for ein bil bør ein kjøpa?

Takk!

(Men nå kommer du sikkert til å få kjeft for å ha påpekt skrivefeil. Det er nemlig fy-fy... :ironi:)

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Takk!

(Men nå kommer du sikkert til å få kjeft for å ha påpekt skrivefeil. Det er nemlig fy-fy... :ironi:)

Ver så god! Ville påpeike det for det er ein gjengangar her inne.....

Eg bryr meg ikkje om kjeft fordi eg påpeikar skrivefeil. ;)

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Toyota avensis helt klart. Super bil, med så si aldri feil. Tåler å gå uendelige antall km. Du får iallefall ikke en volvo V70 2010/2011 mob for 300 000, med mindre den har gått MASSE. og se opp for automat gir på de modellene, er mye feil der og det er DYRT å reparere. BMW i den prisklassen / modell får du heller ikke. Skoda er også et godt valg om du skal ha nyere modell. Super plass og du får 4 hjuls trekk.

Hilsen mekaniker

Anonym poster: c3af2c4b72a1cba49e4da5454e66dc5f

Skrevet

Jeg bor på landet og har en mann med litt samle tendens på bil så vi har plutselig 5 biler tross at noen av dem er tilsalgs.

Mine to favoritter er min nye "husmorbil" en nyere modell skoda octavia 4x4 turbodiesel, og min gamle "husmorbil" en subaru forrester også 4x4 men bensin og nokså tørst ( dette er jo litt sjåførpreget også). God plass til barnevogn i begge to og trygge, og ikke minst komfortable på veien.

Kommer til å savne "subben" som nå er tilsalgs...

Ellers har vi 2 varebiler pickupér hvorav en er tilsalgs og et manneleketøy som kun er ute i pent vær om sommeren.

Har kjørt mye volvo og digger V50 og V70 men er avhengig av 4x4 her om vintern..

Anonym poster: 1be1946c0faf5994c044e902763ce2fd

Skrevet

Toyota avensis helt klart. Super bil, med så si aldri feil. Tåler å gå uendelige antall km. Du får iallefall ikke en volvo V70 2010/2011 mob for 300 000, med mindre den har gått MASSE. og se opp for automat gir på de modellene, er mye feil der og det er DYRT å reparere. BMW i den prisklassen / modell får du heller ikke. Skoda er også et godt valg om du skal ha nyere modell. Super plass og du får 4 hjuls trekk.

Hilsen mekaniker

Anonym poster: c3af2c4b72a1cba49e4da5454e66dc5f

Du får faktisk en 2010 modell V70 Drive til 300.000. Denne trenger heller ikke å ha gått ekstremt mange km.

Skrevet

Mitsubishi Lancer Sportback. Jeg har en 2011 og får lett med meg både barn, barnevogn, passasjer og alt vi måtte ha bruk for til en langweekend borte.

Og den koster ikke engang 300 000 ny, så du får mye penger til overs som du kan bruke på andre nødvendigheter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...