Gå til innhold

Mannen min snakker andre menn sin sak samme hva.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv så er jeg blitt ført bak lyset av min sjef og endelig fått greie på at jeg kommer til å bli sagt opp over nyttår pga nedskjæringer på utgifter hos bedriften. bedriften har hatt et stigende resultat de årene jeg har jobbet der. Riktignok så venter bedriften økte utgifter til neste år ifm leie av sytem og tilbakebetaling av langtidsgjeld som har vært lagt på is.

Men har mistanke om at han vil bli kvitt meg i alle tilfeller pga at jeg til tider har vært frittalende og skylder bare på dårlig økonomi i firmaet.

Men til temaet; Mannen min viser forståelse overfor ham.

Leste i dag på nettet om hun ungjenta som ble sagt opp pga at hun ikke var pen nok. Noen av hennes veninner led samme skjebne. Selv så mente hun det var en hevnaksjon fra sjefens side som jeg også mistenkte i saken;

Min mann fester ikke lit til jenta.

Så var det Øygard saken; Mannen min mistror jenta og tror ikke den sanne historien kommer fra.

I det fulle og hele så mistror han kvinner, tydeligvis, og det irriterer meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Darthoven
Skrevet

Høres ut som en gedigen kvinnehatende taper, og høres ikke akuratt ut som en fyr som vil støtte deg i tykt og tynnt. Høres ut som han er av typen som på generelt grunnlag bare har forakt for kvinner, og alltid vil ha mest forståelse for andre menn.

Men jeg kan selvsagt ta helt feil. Jeg har bare din side av saken. Men slik som du fremstiller det, så høres han ikke videre empatisk og støttende ut.

• Liker 10
Skrevet

Det viktige er om han støtter deg eller ikke. Alle andre er uvesentlige.

• Liker 1
Skrevet

Heldige deg. Du er sammen med en looser.

Hva er en "løsner" for noe? :klo:

Anonym poster: 2b9a15fa8cc84f060ca9dd30632a8147

• Liker 3
Skrevet

For noen holdninger. Er han en looser fordi han er skeptisk til alle offerkortene kvinner trekker fram? Så lenge kvinner har nettverk i ryggen og støtter dem uansett, og så lenge menn som stiller spørsmål blir kalt tapere så ligger vel forholdene godt til rette for kvinner som vil utnytte sympatien de blir utdelt? Og det kommer jo ofte fram hvordan kvinner, spesielt de som går til media, bare har overdrevet situasjonen og tatt fram offerkortet. Og mange som har vært leder i en bedrift i dag har vel vært borti intrigeskapende kvinner uten selvinnsikt som nekter å ta kritikk til seg og turer fram som de vil.

Skjønner godt mannen din jeg. Utrolig mye kvinnfolk der ute som klandrer alle andre enn seg selv og slipper unna med det.

Anonym poster: 4b81cb1080474b0076d103a8bccd420d

• Liker 2
Skrevet

For noen holdninger. Er han en looser fordi han er skeptisk til alle offerkortene kvinner trekker fram? Så lenge kvinner har nettverk i ryggen og støtter dem uansett, og så lenge menn som stiller spørsmål blir kalt tapere så ligger vel forholdene godt til rette for kvinner som vil utnytte sympatien de blir utdelt? Og det kommer jo ofte fram hvordan kvinner, spesielt de som går til media, bare har overdrevet situasjonen og tatt fram offerkortet. Og mange som har vært leder i en bedrift i dag har vel vært borti intrigeskapende kvinner uten selvinnsikt som nekter å ta kritikk til seg og turer fram som de vil.

Skjønner godt mannen din jeg. Utrolig mye kvinnfolk der ute som klandrer alle andre enn seg selv og slipper unna med det.

Anonym poster: 4b81cb1080474b0076d103a8bccd420d

And here we go again....

Anonym poster: a2c03b0c64ee2cf4a723003fed1b4046

• Liker 9
Skrevet

And here we go again....

Anonym poster: a2c03b0c64ee2cf4a723003fed1b4046

Det er nok bare et tidsspørsmål om når denne ABen begynner å snakke om voldelige kvinner og gruver og krig....og sånn. ;)

• Liker 2
Skrevet

Heldige deg. Du er sammen med en looser. :fise:

Looser..? Ah, det er så klassisk fail å kalle folk for tapere, og så ikke greie å stave det engelske ordet.

• Liker 2
Skrevet

Selv så er jeg blitt ført bak lyset av min sjef og endelig fått greie på at jeg kommer til å bli sagt opp over nyttår pga nedskjæringer på utgifter hos bedriften. bedriften har hatt et stigende resultat de årene jeg har jobbet der. Riktignok så venter bedriften økte utgifter til neste år ifm leie av sytem og tilbakebetaling av langtidsgjeld som har vært lagt på is.

Men har mistanke om at han vil bli kvitt meg i alle tilfeller pga at jeg til tider har vært frittalende og skylder bare på dårlig økonomi i firmaet.

Men til temaet; Mannen min viser forståelse overfor ham.

Leste i dag på nettet om hun ungjenta som ble sagt opp pga at hun ikke var pen nok. Noen av hennes veninner led samme skjebne. Selv så mente hun det var en hevnaksjon fra sjefens side som jeg også mistenkte i saken;

Min mann fester ikke lit til jenta.

Så var det Øygard saken; Mannen min mistror jenta og tror ikke den sanne historien kommer fra.

I det fulle og hele så mistror han kvinner, tydeligvis, og det irriterer meg!

Får han ikkje ha andre meningar enn deg?

Skrevet

Jeg er litt som mannen din. Det er veldig vanskelig å forstå virkeligheten. Den absolutte virkeligheten har vi ikke evnen eller språket til å forstå. Når jeg faktisk misliker en person eller er veldig uenig så må jeg trekke meg tilbake for å se på hele situasjonen. Sette den i perspektiv. Er det faktisk økonomien som gjør at bedriften sier meg, er jeg for frittalende, er det bedriftens feil? Hva er det som faktisk skjer? Bør jeg kanskje formulere meg annerledens og fortsatt være frittalende? Er sjefen egentlig vanvittig dyktig eller er han en idiot?

Det er noen veldig dårlige eksempler, men det har hjulpet meg å ta riktig beslutninger. Veldig ofte så kommer følelsen våre veldig i veien som gjør at dømmekraften vår forsvinner. Nå har jeg ikke fulgt øygard saken, men inntrykket mitt er at media fremviser han som tidens pedo som har voldtatt en jente. Sosiale medier har virkelig tatt av. Det er vanvittig følelseladet spm gjør at mennesker mister dømmekraften og senker seg ned på et FRP nivå. Med FRP nivå så mener jeg at de mister evnen til å se hele verden, men ser bare fra et smalt perspektiv. Jeg håper dere forstår metaforen på FRP.

Jeg tror ikke du skal legge for mye i saken til mannen din. Jeg tror det er sund skeptisk og det betyr ikke at han hater kvinner. Tror bare han er skeptisk når mennesker bruker offerrollen. Du kan kanskje prøve å teste han på andre saker som er mer nøytrale når det gjelder skjønn, men som samtidig er like på moral/substans (?)

Anbefaler deg denne videoen

Skrevet

Jeg er enig med siste gjest. Jeg syns ikke eksemplene til TS akkurat viser at mannen mistror kvinner, men at han stiller spørsmål.

Jeg syns også det høres rart ut at du mister jobben fordi du er for frittalende, eller at jenter mister jobben fordi de ikke er pene nok (har ikke hørt om saken før, vet ikke hva det er snakk om). Og jeg tar heller ikke alt som blir sagt i Øygard-saken for god fisk. Men dette har da ikke noe å gjøre med at jeg mistror kvinner, men at det er greit å være rasjonell og tenke over saken fra begge sider.

Skrevet

Jeg er litt som mannen din. Det er veldig vanskelig å forstå virkeligheten. Den absolutte virkeligheten har vi ikke evnen eller språket til å forstå. Når jeg faktisk misliker en person eller er veldig uenig så må jeg trekke meg tilbake for å se på hele situasjonen. Sette den i perspektiv. Er det faktisk økonomien som gjør at bedriften sier meg, er jeg for frittalende, er det bedriftens feil? Hva er det som faktisk skjer? Bør jeg kanskje formulere meg annerledens og fortsatt være frittalende? Er sjefen egentlig vanvittig dyktig eller er han en idiot?

Det er noen veldig dårlige eksempler, men det har hjulpet meg å ta riktig beslutninger. Veldig ofte så kommer følelsen våre veldig i veien som gjør at dømmekraften vår forsvinner. Nå har jeg ikke fulgt øygard saken, men inntrykket mitt er at media fremviser han som tidens pedo som har voldtatt en jente. Sosiale medier har virkelig tatt av. Det er vanvittig følelseladet spm gjør at mennesker mister dømmekraften og senker seg ned på et FRP nivå. Med FRP nivå så mener jeg at de mister evnen til å se hele verden, men ser bare fra et smalt perspektiv. Jeg håper dere forstår metaforen på FRP.

Jeg tror ikke du skal legge for mye i saken til mannen din. Jeg tror det er sund skeptisk og det betyr ikke at han hater kvinner. Tror bare han er skeptisk når mennesker bruker offerrollen. Du kan kanskje prøve å teste han på andre saker som er mer nøytrale når det gjelder skjønn, men som samtidig er like på moral/substans (?)

Anbefaler deg denne videoen

Jeg skal fylle litt mer inn om sjefen min.

Han har brukt meg mye til å betro seg om hans forhold til bedriften og ansatte. Det er forresten en telefonsalgbedrift.

Han har lav toleransegrense overfor at folk sier sin mening. Utallige ansatte (selgere) har han "blitt enig med" at de slutter, ofte etter kort tid fordi de har vært brysomme i hans øyne. Etterpå snakker han dritt om dem og rakker ned på personlige forhold hos personen som har med problemer med stabil livssituasjon selv om han tar fra dem trygghet selv.

Dels tror jeg han har fortalt slike ting til skrekk og advarsel til meg og sikkert de andre rundt seg.

Han har advart om hva som skjer dersom noen ikke lar seg styre med et jerngrep.

Når jeg sies opp så må mine oppgaver presses inn hos han selv selv om han har nok å gjøre fra før.

Men bonusen og tilfredsstillelsen han får da ved å kunne vrake meg gir han visst kikket til å gå ikast med utfordringen.

Han har bare et par år igjen til pensjonistalderen og har fortalt meg (dersom det mislykkes) så driter han i hvordan det går når han går ut av firmaet i alle tilfeller.

Han har en tendens til å undervurdere den jobben andre gjør og hvor mye tid det tar; ergo så vil nok noen oppgaver "humpe og gå" litt uten kontroll.

Selv så er jeg rask å svare på mailer og henvendelser til samarbeidspartnere mens han svarer mere når det passer han, kanskje aldri om det behager ham.

Tror mine samarbeidspartnere vil synes det vil være vanskelig å samarbeide med ham.

Man kan jo spare seg til fant ogs for det kan jo ha litt å si at folk faktisk har tid nok til å ta seg tilstrekkelig av alle oppgaver.

Ikke misforstå; Jeg vet hva jeg mener men jeg har ikke gitt han noen forelesning. Men han har nok skjønt at jeg ikke er enig med ham.

Det værste er nok at han prøver å omgå ansattes rettigheter ved antall feriedager og å presse folk til å si opp istedet for å vente til han kan gi dem en saklig oppsigelse.

Tror det er en risiko for at hele firmaet er nedlagt om et par år.

Gjest kvinne46år
Skrevet

Jeg reagerer mest på at han tilsynelatende ikke støtter deg i denne saken. Hvis argumentet er at du er kvinne, så da må sjefen din har rett, synes jeg du har rett til å bli skuffet over ham.

Selv om jeg er kvinne, ville jeg ha støttet min mann hvis han opplevde slikt av sin sjef, enten vedkommende er en kvinne eller mann. Man støtter jo sin familie, og sine egne! Ok. Noen ganger vet man at ens egne har driti seg ut, da er det noe annet.

Skrevet

Skal man støtte sine egne uansett, eller er det lov å stille spørsmål hvis man ikke er enig, eller har et annet syn? Jeg foretrekker at en partner har sine egne meninger og sier ifra når han syns jeg er på jordet.

Skrevet

Skal man støtte sine egne uansett, eller er det lov å stille spørsmål hvis man ikke er enig, eller har et annet syn? Jeg foretrekker at en partner har sine egne meninger og sier ifra når han syns jeg er på jordet.

Hvis man ikke skal støtte egne så må man ha en god grunn.

Og selvfølgelig skal man ikke støtte egne hvis det er åpenbart at det er feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...