Gå til innhold

Å gi komplimenter til menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i startfasen med en mann jeg har truffet. Han er følsom, høflig, ærlig, åpen, respektfull, morsom, interessant, intelligent, vi kan snakke timesvis i strekk om allverdens ting, osv osv. Han virker perfekt, rett og slett. Og jeg kjenner at jeg begynner å bli temmelig forelsket..

Han har ikke allverdens selvtillit, og er litt sjenert. Det er jeg også, så både det å gi og motta komplimenter er litt vanskelig for oss begge. Men jeg lurer på om jeg bare er nødt til å blåse i dette nå, og begynne å fortelle ham hvor fantastisk han er, for dette er omtrent det eneste jeg klarer å tenke på for tiden. :fnise:

Men, så har jeg hørt at for mange komplimenter visstnok skal være en negativt ting?

Det er ikke det at jeg er redd for å si noe positivt til ham, men jeg er litt usikker på hvor grensene går her (er klar over at det er finjusteringer fra individ til individ, men om man skal generalisere litt..?).

Hva synes dere menn her inne om å få komplimenter fra en dame som er helt på tuppa etter dere? Hva setter dere mest pris på å høre (bortsett fra sex-relaterte ting; vi har nemlig ikke kommet helt dit enda), og når blir det for mye av det gode?

Hilsen irrasjonell kanin.

Anonym poster: 6a554352e6731a1eb81b24be7d0dd6b8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er i startfasen med en mann jeg har truffet. Han er følsom, høflig, ærlig, åpen, respektfull, morsom, interessant, intelligent, vi kan snakke timesvis i strekk om allverdens ting, osv osv

Fortell han det du sa der. Nei vi -iallefall jeg- liker komplimenter og blir smigret av det :) Og siden han er sjenert si noe som at det er så deilig å snakke med ham og at du kan ta det rolig med ham og MÅ ikke snakke om noe hele tia, men at det -som sagt- er veldig avslappende og behagelig å være rundt ham.

Endret av SubHuman
  • Liker 3
Skrevet

Hei.

Jeg tror er at komplimenter må komme fra hjertet. Man merker godt om et kompliment er ekte, eller bare funnet på i farta, for å glede en annen person. Jeg tror at om du kommer med et kompliment, som du virkelig mener, og ikke overdriver, så skal det nok gå bra :) Selvsagt behøver du ikke å "overdrive", men noen gang er kun ett kompliment nok til å glede (for en hel dag, og kanskje, i flere uker, måneder og år).

;)

Skrevet

Sålenge du mener det, så er det vel bare positivt :)

Anonym poster: b95375be8f3d554ab10eee6b7debb71b

Skrevet

Dette var nesten litt merkelig å lese:P Er i samme situasjon selv!

Anonym poster: cf5529d7a1681d0455a7a4666fd27088

Skrevet

Mitt råd er at du skal være ærlig med han. Ikke gi han et kompliment som ikke stemmer med hans fysiske aspekter eller personlighet.

Skrevet

Gutter/menn har jo godt av komplimenter de også :) Jeg er riktignok kvinne, men jeg liker komplimenter som er litt "presise", at jeg skjønner at den som gir meg det har sett meg skikkelig, liksom. Det kan godt være om noe mindre viktig/en detalj. Jeg snakket nylig med broren min om slike ting, og han sa han gjerne ble skeptisk om ei dame var helt ukritisk til ham, selv om han kanskje var forelsket i henne. Om hun syntes han var helt fantastisk og ikke hadde noen feil... selv om jeg skjønner at en kan føle det sånn - jeg gjør det selv for tida. Men om en skal gi et sånt kompliment er det kanskje bedre å si noe om hvor utrolig bra du føler deg sammen med ham.

Anonym poster: 741f41311463375ca90c91316b438dfc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...