Gå til innhold

Mamma løg om at jeg hadde psykose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma snakket usant en gang og sa at jeg hadde psykose som 12 åring. Jeg trodde på henne, men etter jeg spurte henne i dg om jeg virkelig hadde psykose, svarte hun nei. At jeg ikke var i nærheten engang, selvom jeg hørte stemmer og hadde vrangforestillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun trodde at du hadde psykose den gangen?

• Liker 1
Skrevet

er man så langt fra en psykose hvis man hører stemmer og har vrangforestillinger da? nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan du hadde det som 12 åring, men de to symptomene er ganske vanlige for en psykose.

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Rubies_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hører ikke stemmer mer. Jeg syns det var dumt at mamma løg. Jeg vet ikke hvorfor mamma løy. Hun lyger om allt mulig. Foreksempel løy hun om at hunden ikke var hos henne, og da jeg kom, så var den sinna hunden der likevel.

Skrevet

Du ble vel undersøkt av noen da du hadde vrangforestillinger og hørte stemmer?

Skrevet

Du ble vel undersøkt av noen da du hadde vrangforestillinger og hørte stemmer?

Ja. Jeg ble undersøkt av fastlegen. Jeg hørte radiostemmer fra oppvaskemaskinen, og trodde at om jeg ikke dekket til doen på sidene og lagde "vinger", så fikk jeg feber.

Skrevet (endret)

Jeg hører ikke stemmer mer. Jeg syns det var dumt at mamma løg. Jeg vet ikke hvorfor mamma løy. Hun lyger om allt mulig. Foreksempel løy hun om at hunden ikke var hos henne, og da jeg kom, så var den sinna hunden der likevel.

Kanskje du kan snakke med moren din om dette. :)

Endret av Rubies_
Skrevet

Det jeg vil diskutere er hvor dumt det er at mamma lyger til meg.

Skrevet (endret)

Ja. Jeg ble undersøkt av fastlegen. Jeg hørte radiostemmer fra oppvaskemaskinen, og trodde at om jeg ikke dekket til doen på sidene og lagde "vinger", så fikk jeg feber.

Da snakket vel fastlegen med moren din om dette, i og med at du bare var 12 år? Det må jo ha vært noe galt med deg, det er jo ikke normalt det du forteller om her. Endret av Erm
  • Liker 1
Skrevet

Da snakket vel fastlegen med moren din om dette, i og med at du bare var 12 år?

Ja.

Skrevet

Ja.

Kanskje fastlegen sa til moren din at han trodde du hadde psykose?
Skrevet

Kanskje fastlegen sa til moren din at han trodde du hadde psykose?

Jeg vet ikke.

Skrevet

Røyker du cannabis? Fysj og fy, ikkje rart at mora di vil halde deg unna det.

Det finst jo ungdomar som har ein form for juvenil schizofreni, men det er særs uvanleg og ein lagnadstung diagnose.

Skrevet

Jeg røyker ikke cannabis. Jeg røyker ikke i det heletatt.

Skrevet

Jeg vet ikke.

Da kan du vel heller ikke si at moren din løy om det? Hvis legen hadde sagt at du var psykotisk så trodde vel moren din på det.
Skrevet

Da kan du vel heller ikke si at moren din løy om det? Hvis legen hadde sagt at du var psykotisk så trodde vel moren din på det.

Jo, fordi mamma lyger om allt mulig. Hun sa først at legen sa jeg hadde psykose, og i dag sa hun at legen ikke hadde sagt det.

Skrevet

Jo, fordi mamma lyger om allt mulig. Hun sa først at legen sa jeg hadde psykose, og i dag sa hun at legen ikke hadde sagt det.

Hva tror du at du hadde, da? Bare til informasjon så lyver alle foreldre til barna sine noen ganger i løpet av oppveksten. I de aller fleste tilfellene er det for å beskytte barnet. Og de aller fleste har noe å utsette på foreldrene sine. Noen lyver og noen kjefter og noen er for strenge og noen er bare dumme. Foreldre er bare mennesker.
Skrevet

Kanskje hun overdrev den gang hun sa det, brukte store ord for å få frem et poeng? Eller kanskje hun løy nå? En annen mulighet er at du kanskje sliter litt psykisk nå, og hun valgte å si nei så du ikke skal "oppfylle profetien" nå som du er mottakelig for verre pskyiske plager. Du får spørre henne om det, kanskje hun har en god forklaring.

Anonym poster: 059e74339dded7226e72688078cdd66a

Skrevet

De vanligste kjennetegn ved psykoser er sviktende oppfatning av virkeligheten (realitetsbrist), funksjonsnedsettelse og manglende sykdomsinnsikt. Den psykotiske person kan få sansebedrag, dvs. se, høre, lukte, føle og smake ting som ikke er til stede. Han kan få vrangforestillinger og tankeforstyrrelser. Ved noen psykoseformer kan stemningsleiet være forandret og unormalt varierende fra oppstemthet til sinne, depresjon, angst og katastrofefølelse, uten noen utenforliggende årsaker til dette.

Har selv hatt psykose og det er faktisk helt jævelig, du merker det godt for å si det sånn. Psykose er MYE mer enn bare å høre stemmer.. :( huff, leit at moren din løy om det! Er det noen grunn for at hun gjorde deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...