Gå til innhold

Hvordan få mer energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg spise for å få mer energi?

Og hvorfor blir jeg sulten nesten med en gang etter å ha spist med mindre jeg ikke spiser peppespizza, hamburger, og annen søppelmat jeg elsker?

Anonym poster: 4abed1c8a22040633348b9a80faf0b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke én supermatvare du kan spise for å få energi. Spis sunn mat, masse frukt og grønt, rent kjøtt/fisk (og gjerne fet fisk), nøtter og frø, fullkorn, ikke ferdigmat eller heftig prosessert mat, eller ting fullstappet med sukker.

Ellers er mer søvn, og regelmessig mosjon og frisk luft, viktig for energien.

Hva spiser du da? Det er litt vanskelig å svare på uten den infoen...

Spiser du mat med proteiner og fiber? Hvor store måltid spiser du? Om du bare spiser frukt og loff blir du ikke mye mett. "Drittmat" inneholder som regel mye fett, og fett virker mettende.

Anonym poster: e261352379fe2dc4f1c33fe922175c7c

Skrevet

Hva kan jeg spise for å få mer energi?

Og hvorfor blir jeg sulten nesten med en gang etter å ha spist med mindre jeg ikke spiser peppespizza, hamburger, og annen søppelmat jeg elsker?

Anonym poster: 4abed1c8a22040633348b9a80faf0b42

Den "drittmaten" øker blodsukkeret ditt raskt, og da faller det raskt. Når blodsukkeret faller mister du energi, og alle energien du har hatt i deg er forbrent, og du blir sulten igjen.

Hvis du vil unngå dette må du ha mer proteiner og riktig fett, og mindre karbohydrater. Rett og slett prøve å spise balansert, sånn at du ikke blir sulten igjen på ei stund.

Dette går an å gjøre med sunt og variert kosthold - men for meg, så har ikke det vært mulig.

Jeg har ikke tid, eller ork, og jukser derfor med to proteinshaker (fant omsider et merke som smakte godt), og tar disse om morgenen, og mellom lunsj og middag, for det er ofte flere timer for min del.

Uansett, pizza og sånn er helt greit noen ganger, men det er veldig lurt å spise noe proteinrikt først, så får du fortsatt spist pizzaen din - bare litt mindre, og du føler deg ikke så daff etterpå. :)

Anonym poster: 2c144799bb8573600d37194c7ae54c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...