Gå til innhold

Hva er greia med italiensk pizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er godt, selvsagt. Pizza er jo godt, men hvorfor forguder folk italiensk pizza? Av ferdigfrosne pizzabunner så er det stort sett det jeg finner og de knekker bøyer seg jo når man skal spide så alt fyllet detter av. Synes og det er lite mat i dem. Foretrekker heller en tjukk bunn man blir stappmett av.

Anonym poster: ab02845ae3798878f2b69811ec8ee486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig så foretrekker jeg å ikke bli stappmett, men mett.

Italiensk pizza er godt fordi det ikke blir så mye bunn, men mer fyll. Mer smak. Jeg syns bunn har kjedelig smak.

:)

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke vurdere italiensk pizza ut fra frossenpizza! Italiensk pizza spiser du i italia, og den er himmelsk!

• Liker 12
Gjest Wanderlust
Skrevet

Ok. Da får du holde deg til frossenpizza med tykk bunn, da.

• Liker 2
Skrevet

Spis med kniv og gaffel!

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke vurdere italiensk pizza ut fra frossenpizza! Italiensk pizza spiser du i italia, og den er himmelsk!

Ok, da her jeg kanskje misforstutt. Trodde tynn bunn alltid var italiensk pizza siden den følger den italienske oppskriften, ekte pizza kan man si, mens amerikansk følger en oppskrift med tjukk bunn.

Men da er de super tynne jeg klager på. Rimi har en frossenpizzabunn jeg liker, men den er så tynn at tar man mye fyll på, så bøyer den seg bare og alt detter av. Skulle ønske det gikk å få kjøpt en tjukkere en.

Skrevet

Føler ikke man blir mer mett av tykk bunn, da mye av grunnen til at den er tykk er at den er luftig. Det som er så godt med tynn bunn er at den er herlig sprø, og knaser når man spiser :D

Gjest Badebuksa
Skrevet

Æsj, ferdige pizzabunner?

Nei, nei,du må lage selv!

Alle ferdige pizzabunner smaker oppkast omtrent. I allefall like ille.

Selvbakt er det eneste som duger!

• Liker 2
Skrevet

Frossenpizza er ikke egnet til grisefôr engang - man skal ikke være slem mot dyra. Lag pizza selv.

Jeg foretrekker tykk bunn. Jeg synes også de italienske pizzaene ofte har alt for lite fyll. Det er jo bare tomatsaus, og så litte bitt sopp og skinke strødd hist og her. Jeg vil ha masse bunn, og masse, masse fyll. Masse kjøtt/fisk og grønnsaker.

Anonym poster: 1a42b095ae1d05fb8cc2ec33a3843dcd

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg for min del foretrekker passe tynn bunn.

Da kan man ha på mye fyll, og det blir mer smak. Og mindre mel for mitt stakkars fordøyelsessystem.

Skrevet

Hater å bake og det blir ikke noe godt uanstett når jeg gjør det. Men nå kjøper jeg ikke ferdigpizza, kun bunn og tar på fyll selv.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hater å bake og det blir ikke noe godt uanstett når jeg gjør det. Men nå kjøper jeg ikke ferdigpizza, kun bunn og tar på fyll selv.

Joda, følger du riktig oppskrift blir det nok godt. I allefall bedre enn det ferdiggreiene.

Det går kjapt også!

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er jo ikke bunnen som er god, det er fyllet!

Du har ikke smakt min bunn leser jeg!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jeg skjønner heller ikke greia, men smak og behag. Jeg vil ha mere bunn enn fyll :laugh:

Gjest Badebuksa
Skrevet

jeg skjønner heller ikke greia, men smak og behag. Jeg vil ha mere bunn enn fyll :laugh:

1,5 cm bunn og 1 lag jarlsberg på toppen? ;)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

1,5 cm bunn og 1 lag jarlsberg på toppen? ;)

1,5 cm bunn og pepperoni og norwegia på toppen. Jarlsbergen kan du ha for deg selv.

Gjest Badebuksa
Skrevet

1,5 cm bunn og pepperoni og norwegia på toppen. Jarlsbergen kan du ha for deg selv.

Norvegia og pepperoni på pizza? :(

Nei og nei og nei.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Norvegia og pepperoni på pizza? :(

Nei og nei og nei.

Jeg er ingen pizzaconnaisseur, så jeg spiser det jeg syns smaker digg.

• Liker 2
Skrevet

Sett en stekepanne (som tåler stekeovn) med en dæsj olivenolje på middels varme. Sett ovnen på grillfunksjon 250c.

Ta 200 gram mel, 1 1/2 ts bakepulver, klype salt, 2 ss olivenolje og spe med vann (ca 2dl). Kna det sammen for hånd (engangshansker er gull) eller eltekrok på maskin. Rull ut på melet benkeplate og hiv den utkjevlede deigen oppi stekepannen (brett den sammen når du skal flytte den). Ha på det du vil ha, sjekk bunnen såvidt med en stekespade for å se om den har brunet seg under. Har den det, så hiv hele panna i stekeovnen i 5 ish minutt.

Voila. Veldig enkel når du har lært deg den, og rask. Jamie Oliver sin oppskrift.

Anonym poster: b5cb0858ef4951b276e4b17bd40269f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...