Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her og er litt lei meg.

de siste 2 årene har jeg jobbet på samme arbeidsplass. på disse to årene har mange av mine kollegaer sluttet(også de som har kommet etter at jeg begynte) og de får alltid en liten oppmerksomhet i form av et kort, blomsterbukett etc..

hadde lagt mye arbeid i et håndskrevet kort til gamlejobben min i dag når jeg skulle levere nøkkelen min der, og kjøpt dyr sjokolade til de.

sjefen min hadde ikke stort å si, møtet med henne var over før det hadde begynt omtrent. jeg ga henne gaven jeg hadde med og hun takket meg og rakte frem hånda og ønsket meg lykke til videre.

nå sitter jeg her og lurer på hvorfor de ikke hadde forberedt en liten oppmerksomhet til meg:( kall meg gjerne kravstor men som sagt så har alle andre på den arbeidsplassen fått det.

ps, hvis noen skulle lure så sluttet jeg pågrunn av at jeg fikk en psykisk knekk.

var god venn med alle der så de har ingen grunn(som jeg vet om) til å la være å gi meg noe..

Anonym poster: aa5ddda5e5a31676b1a5b2662b6f206e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ærlig talt ikke peiling,

men jeg svarer allikevel, fordi jeg vil ønske deg en bedre og lykkeligere framtid.

Jeg tror det lønner seg å tenke framover nå, og fokusere på noe interresant.

• Liker 5
Skrevet

Helt off topic, men er det så lurt å slutte i jobben når man har fått en psykisk knekk? Trenger du ikke penger?

Anonym poster: 1386f08bfed4d4d1137ca52696ed206d

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at du ble lei deg ja. Det er jo sikkert ikke gaven i seg selv som er viktig, men det å få vite at en blir satt pris på, en liten oppmerksomhet som sier "takk for alt du har bidratt med mens du har jobbet for oss". Jeg synes det er dårlig gjort at de gjør forskjell. Du er ikke kravstor når du reagerer på dette. Det er menneskelig!

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at det ikke er gøy å føle seg tilsidesatt, ikke god nok, at andre får større oppmerksomhet enn en selv. Jeg har selv vært i praksis et sted, og underveis måttet ta en operasjon som varte i to-tre timer. Legene sykemeldte meg i to uker, jeg hadde ikke noe valg. De som var fast ansatt der fikk en blomsterbukett etter operasjoner. Slik var fast praksis der. Jeg fikk det ikke siden jeg bare var praktikant.. Selv om dette var litt annerledes, er det jo i samme duren omtrent..

Bare en liten tanke: De som har fått det tidligere når de har sluttet, har de da gått til en annen jobb som venta på dem? Siden du skriver at du har fått en psykisk knekk virker det på meg som om at du er blitt sykemeldt, og at det er grunnen til at du nå slutter. Stemmer dette? Kanskje, om det er slik at de da belønner dem som går ut i annet arbeid, men ikke dem som ikke gjør det? Jeg mener absolutt at du burde fått en oppmerksomhet du også når de andre også har fått det.

Anonym poster: 6b67bd963306e9615f11f20dbdfe622c

Skrevet

På noen arbeidsplasser har de felleskasse hvor de betaler inn 100-200,- i året som skal gå til gaver / markeringer.

Noen steder har de en ordning på at du må være ansett i x-antall år for å få en gave på et beløp på 500,- / 1000,- osv.

Det kan hende at stedet du arbeider for opererer etter en tilsvarende ordning.

Skrevet

Jeg har jobbet mange plasser og fått gave ca alle plasser når jeg har sluttet, til og med etter en sommerjobb fikk jeg en blomst og et kort. Jeg syns at etter 2 år så bør man få en oppmerksomhet, merkelig at du ikke fikk det. Men ikke tenk på det, de er de som har tapt på å ikke ha deg lenger der, og de har tapt ansiktet sitt og dummet seg ut ved å ikke gi deg noe. Du ga jo de gave! Jeg har aldri gitt gave selv når jeg har sluttet i en jobb og heller ikke opplevd at en kollega har gitt gave når de har sluttet, så det var snilt av deg :) Du er en god person!

Lykke til med fremtiden! :hug:

Anonym poster: df406453acdc219ea99887c44984dbd2

Skrevet

jeg fikk en fot i ræven

Anonym poster: 9e7c504adbb11da29e9aa22edcb59a43

Skrevet

det er kjipt når alle andre har fått det. på den gamle jobben jeg var så fikk ikke alle det. bare noen. jeg og venninna mi jobbet der ca like lenge. når jeg sluttet ble det skikkelig opplegg med gave,taler og god mat. men når hun sluttet ble det ikke noe. men tror det er fordi jeg hadde bedre forhold til sjefen enn henne.hun hadde kranglet med sjefen litt å sånn. jeg vet ikke om det samme har skjedd mellom deg å den gamle sjefen eller hva det er?

Anonym poster: a01d3a92673653c8e0f1f7a5ca94cd8a

Skrevet

Noen arbeidsgivere vet ikke sitt eget beste...

I min første faste jobb var jeg i 3 år før jeg sa opp, etter oppsigelsestiden så leverte jeg nøkkelen til sjefen og sa takk for meg og dro hjem.

Dagen etter ringte han og lurte på om jeg hadde forsovet meg eller hvorfor jeg ikke kom på jobb...

Morsomt med så årvåkne og seriøse arbeidsplasser ;)

Skrevet (endret)

Sånn forskjellsbehandling tyder på at hun ikke er noe god sjef.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...