Gå til innhold

Dyr vs. mennesker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Magasinet for et par uker siden var det en artikkel om mennesker som levde i smertehelvete og bare ønsket å få hjelp til å dø. Assistert selvmord/dødshjelp er ulovlig i Norge. Hvorfor er det ikke bare tillatt, men også moralsk riktig å ta livet av dyr når de lider? Og hvorfor kan ikke disse moralske retningslinjene også gjelder for mennesker som er ribbet for alt av livskvalitet?

Hvis ikke katten blir bedre FORT hadde jeg avlivet han. Du som eier må tenke på kattens beste, ikke ditt eget. Hvis det fortsetter å være et smertehelvete for katten å gå på do som skriver så har han det ikke bra.

Anonym poster: 44202864ae08c8061eb431e706671465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Dyr blir nok ikke sett på som like verdifulle og verdige som mennesker.

Om de hadde vært det, så hadde sannsynligvis ingen stura dem inne i små bur,

flådd dem og sydd dem sammen til klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg syns folk skal få bestemme over egne liv uten å måtte risikere å bli krøpling for å gjøre slutt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet blir vel om man burde forby avliving av dyr (med store smerter som ikke kan forebygges) eller om man burde tillate aktiv dødshjelp slik som i Nederland for eksempel?

edit: trykkfeil

Endret av metempsychosis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når bør man få død? Hvem skal det gjelde?

Anonym poster: b56b0b974ce64861150e4ca8dc253726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når bør man få død? Hvem skal det gjelde?

Enhver over myndig alder som ønsker å dø . Eierskap over egen kropp, eller, det argumentet gjelder jo tydeligvis bare i abortspørsmål... :rolleyes:

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at et menneske som ikke lenger har livskvalitet pga sykdom med masse lidelser selv skal få bestemme når de skal få dø. Jeg ønsker det for meg selv om jeg skulle havnet i en slik situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...