Adele Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Jeg arvet for fire år siden et stuebord fra pappa. I starten klarte jeg å leve med fargen på det, men nå er jeg så lei av hele bordet, føler den roter til så veldig stua med fargen sin. I tillegg har det vært igjennom en del, både med oss tre søsknene, og deretter mine søskens barn. Hvordan tror dere at det er best å få dette bordet hvitt/lyst? Spray? Maling? Snakker om denne slageren fra Jysk, i den fargen på bildet.. http://jysk.no/stue/sofabord/sofabord-clara-bokefarget
Kine28 Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Siden bordet er såpass billig tenker jeg at det kanskje "lønner" seg å gi det bort på finn.no, og så kjøpe et nytt bord i en annen farge. Maling, grunning, spraymaling osv. koster ganske mye og det blir sjelden fint med mindre bordet er i heltre og du kan pusse det ned, grunne og male det ... 1
Adele Skrevet 16. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2012 Det bordet er nok dessverre langt ifra tre, kanskje finerplate, men med plastaktig overflate. Selve bordet i seg selv er veldig greit ift sofaen
Gjest hedgepig Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Slipepapir, heftgrunning, maling, rullesett og pensel koster mer enn det bordet.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Puss med sandpapir, ha på maling. Har malt møbler fra jysk/ikea i finerplater mange ganger før, og det blir kjempefint om du spanderer på 2-3 strøk.Trenger bare billig hvitmaling. Anonym poster: dd53e8e3ae544610318e2f0f3ab2fe6d
Adele Skrevet 16. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2012 Sandpapir har jeg, kan jeg bruke det? Også har jeg noe maling. Og pensel. Så er jo litt på vei..
Gjest hedgepig Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 .... Trenger bare billig hvitmaling. Anonym poster: dd53e8e3ae544610318e2f0f3ab2fe6d Vel, noen ganger går det bra;)
Chelmon Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Sandpapir har jeg, kan jeg bruke det? Også har jeg noe maling. Og pensel. Så er jo litt på vei.. Klart det Det verste med sånn finer greier er at det er veldig glatt slik at malingen "glir" utover. Dersom du tar over med sandpapiret først blir det mye mye enklere å få det pent, men du må nok regne med minst 2 strøk. Vel, noen ganger går det bra;) Det holder lenge med "vanlig" hvit interiør maling fra obs eller noe i den duren. Jeg malte mine svarte ikea kommoder (malm) med 2 strøk av noe billiggreier og de ser fine ut enda Jeg mener iallefall at du ikke trenger den dyreste interiør malinga, spesielt sandpapir/børster og grunning og masse slikt om du vil ha bordet hvitt.
humalla Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Unnskyld at jeg spør i innlegget ditt adele.bethune, men jeg trenger hjelp jeg og! Har en skjenk fra jysk som jeg vil male hvit. Den er jo mørkebrun/sort nå, og er jo fin i stua, men fargen passer ikke mer. Går det ann å male/spraye denne hvit, og blir det fint når den er så mørk som den er? Her er bildet http://jysk.no/stue/skjenk-og-vitrine/skjenk-oklahoma-2-dor-3skuffer-svart
Adele Skrevet 17. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2012 Klart det Det verste med sånn finer greier er at det er veldig glatt slik at malingen "glir" utover. Dersom du tar over med sandpapiret først blir det mye mye enklere å få det pent, men du må nok regne med minst 2 strøk. To strøk eller mer hadde jeg regnet med uansett
Gjest Badebuksa Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Det bordet går nok i oppløsning ganske snart, så vet ikke om jeg ville påkostet det noe maling.. Men sånn ellers, hva med lysegrønn?
Adele Skrevet 17. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2012 Unnskyld at jeg spør i innlegget ditt adele.bethune, men jeg trenger hjelp jeg og! Har en skjenk fra jysk som jeg vil male hvit. Den er jo mørkebrun/sort nå, og er jo fin i stua, men fargen passer ikke mer. Går det ann å male/spraye denne hvit, og blir det fint når den er så mørk som den er? Her er bildet http://jysk.no/stue/...-3skuffer-svart Du burde skamme deg, Humalla!! Neida. Bare skrøner litt med deg, spør i vei Dessverre har ikke jeg noe godt svar å komme med til deg, men håper noen andre har det!
Adele Skrevet 17. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2012 (endret) Det bordet går nok i oppløsning ganske snart, så vet ikke om jeg ville påkostet det noe maling.. Men sånn ellers, hva med lysegrønn? Hehe, det tviler jeg nok på. Pappa prata på at bordet ble kjøpt i 1987, og det er fremdeles like bra! Edit: han ga det vekk til meg da jeg flyttet fordi a) jeg trengte alt av møbler b) han var lei det c) det er et bord som han og hans ekskone (min mor) kjøpte sammen. Endret 17. november 2012 av adele.bethune
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå