Gjest Gjest Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Hei Har planer om gjøre det slutt med samboer i nærmeste framtid. H*n aner ingenting enda. I den forbindelse har jeg allerede begynt å lete etter et nytt sted å bo. Føler liksom at jeg er litt råtten når jeg gjør det, men samtidig så vil jeg slippe å måtte bo altfor lenge sammen med en ekssamboer jeg akkurat har slått opp med. Tror ikke det blir så koselig. PS: Har ikke tenkt til å bare reise uten forvarsel eller noe liknende, skal gjøre det slutt på en ordentlig måte osv.
Blod Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Det er ikke feigt å lete etter et nytt sted å bo før du planlegger å slå opp? Det kan være vanskelig å finne seg et nytt sted å bo, og det er nok best for dere begge at dere ikke bor så lenge sammen etter at det har blitt slutt.
Gjest Indra Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Så lenge du ikke samtidig planlegger å la den du dumper sitte igjen med en mye større husleie uten rimelig forvarsel er det vel ingenting som er feigt med dette. Jeg antar at du betaler for deg ut oppsigelsestiden om den må sies opp som følge av bruddet. Om planen din bare er å stikke og overlate regningen til den du bor med er du pill råtten. Forutsetter da at dere deler på husleia der du bor nå.
Gjest loren Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Jeg endte med å måtte bo sammen med eksen min i nesten 2 mnd etter bruddet, og det anbefaler jeg iallefall ikke. Samtidig støtter jeg de som sier at du bør snakke med han om det rimelig raskt slik at han også får tid til å omstille seg, både økonomisk og følelsesmessig.
Gjest gjest Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Trådstarter her, takk for svar. Har ikke tenkt til å la samboer sitte igjen med husleie nei. Planen er å fortsette å betale frem til kontrakten sies opp, dvs når h*n finner et nytt sted å bo, så sant h*n ikke drøyer dette unødvendig lenge.
Gjest Armule Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Du tenker ikke at han også burde få tid til å se seg om etter noe nytt, slik du gjør nå? Jeg vil ikke si at du er feig, men du er i alle fall en smule egoistisk og tar ikke hensyn til at du ikke er den eneste som vil trenge et nytt sted å bo etter bruddet og at du planlegger for å få et forsprang. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Mener man skal forbedre seg på ting, ikke noe feil at du planleger framover. Men det er kansje feil at personen lever i uvitende om hva som skal skje, Det at du kansje kan gi personen en heads up på hva som kan komme ? Å få vite at man har trodd alt har hvert bra, og plutselig snus alt på hode... Det er vondt.. Anonym poster: 4340de01b2286ca324f1f8c501732d69 1
Gjest Wanderlust Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Si det fortest mulig slik at han får lik mulighet som deg til å finne et nytt sted å bo og komme seg videre. Om det blir vanskelig å bo lenge sammen da, så kan jo du for eksempel bo hos familie eller venner til du har funnet et nytt sted. Jeg syns faktisk det er litt urettferdig at du skal få "forspranget". Du gjør det jo på denne måten fordi det er mest behagelig for DEG.
Wonders Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Ta ett skritt om gangen. Feig og feig... vet ikke, men du kan jo snu på det. Ville du kallt h*n feig om det samme ble gjort mot deg???
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 TS her. Kan nevne at jeg såvidt bare har begynt prosessen med å lete etter bolig. Jeg har ikke noe klart enda. Har heller ingen planer om å bare flytte sånn umiddelbart etter brudd, ønsker å ta det litt pent og rolig om det er mulig. Ser at noen kaller det urettferdig, noe som jeg ikke hadde tenkt på for å være helt ærlig. Jeg er uerfaren når det kommer til samlivsbrudd, har aldri gjort det før. Har kanskje tenkt litt for mye meg selv ja. Innbiller meg fremdeles at det er lurt å flytte fra hverandre sånn passe fort, men ble litt usikker nå
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 TS her. Kan nevne at jeg såvidt bare har begynt prosessen med å lete etter bolig. Jeg har ikke noe klart enda. Har heller ingen planer om å bare flytte sånn umiddelbart etter brudd, ønsker å ta det litt pent og rolig om det er mulig. Ser at noen kaller det urettferdig, noe som jeg ikke hadde tenkt på for å være helt ærlig. Jeg er uerfaren når det kommer til samlivsbrudd, har aldri gjort det før. Har kanskje tenkt litt for mye meg selv ja. Innbiller meg fremdeles at det er lurt å flytte fra hverandre sånn passe fort, men ble litt usikker nå Vel når det kommer til sånne ting er det jo mange faktorer som slå inn. Feks, hvor lenge dere har hvert i lag. Om det er barn i bildet. Om dere har snakket om å gjøre det slutt. Masse faktorer som slår inn. Vi kan ikke vite dette, og si at det er feigt.... Men jeg mener det er veldig ego og allerede begynne og planlegge dette, og slippe bomben på din samboer. Og så stikke, for du har alt planlagt..... Anonym poster: 4340de01b2286ca324f1f8c501732d69
Steinar40 Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Hvis han ikke aner noe så bør dere ta en prat.
Gjest MAnn25 Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 Hva med å behandle han akkurat slik som du ville blitt behandlet ? Ærlighet varer lengst. Si ifra med en gang du har bestemt deg, og gjør det med god stil. Da kan dere begge gå videre på en skikkelig måte. Sniking blir alltid tatt negativt. Gi fyren en sjans til å omstille seg og !
Gjest gjest Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Ts her. Takk for svarene dere har gitt meg Regner med at jeg tar en prat med h*n snart. Det var strengt tatt ikke ment som sniking når jeg har begynte å se etter bolig. Er ikke sikker på hva samboer føler. Forholdet har hanglet en god stund synes jeg, føles mer ut som om vi er venner enn kjærester, vil tippe h*n har merket det og. Det var først i dag at jeg begynte lete, så jeg har ikke mye til "forsprang" som det sagt tidligere i tråden. Jeg vil også nevne at vi er begge studenter, og at vi bor i en av landets størse byer. Boligsituasjonen er mao ganske vanskelig store deler av året, selv om det ser greit ut nå. Føler derfor et slags press til å skaffe meg bolig nå som jeg har sjansen. Vi er i begynnelsen av tjueårene og har ingen barn. Hva mener dere med "omstille" egentlig? Har aldri gjort dette før, så jeg er skikkelig usikker. Har ikke tenkt til å flytte fra samboer sånn umiddelbart etter brudd uansett, regner med at det fort går en uke eller to
Steinar40 Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Ts her. Takk for svarene dere har gitt meg Regner med at jeg tar en prat med h*n snart. Det var strengt tatt ikke ment som sniking når jeg har begynte å se etter bolig. Er ikke sikker på hva samboer føler. Forholdet har hanglet en god stund synes jeg, føles mer ut som om vi er venner enn kjærester, vil tippe h*n har merket det og. Det var først i dag at jeg begynte lete, så jeg har ikke mye til "forsprang" som det sagt tidligere i tråden. Jeg vil også nevne at vi er begge studenter, og at vi bor i en av landets størse byer. Boligsituasjonen er mao ganske vanskelig store deler av året, selv om det ser greit ut nå. Føler derfor et slags press til å skaffe meg bolig nå som jeg har sjansen. Vi er i begynnelsen av tjueårene og har ingen barn. Hva mener dere med "omstille" egentlig? Har aldri gjort dette før, så jeg er skikkelig usikker. Har ikke tenkt til å flytte fra samboer sånn umiddelbart etter brudd uansett, regner med at det fort går en uke eller to Overvurder aldri mannfolks evne til å forstå at noe er galt i forholdet. Som regel skjønner han absolutt ingenting. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå